בתום הדיון בבג”ץ: יצרני המשקאות ורשתות השיווק משכו את העתירות נגד המשרד להגנת הסביבה בשל החלת חוק הפיקדון על מכלי משקה גדולים

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: בית המשפט נתן רוח גבית למהפכת הפיקדון של בקבוקים גדולים, אחרי עשור של עיכובים ולחצים. החוק ייכנס לתוקף ב-1 בדצמבר 2021

בקבוקי פלסטיק גדולים. צילום: pixabay

בתום הדיון בבג”ץ השבוע, משכו יצרני המשקאות ורשתות השיווק את העתירות נגד המשרד להגנת הסביבה בשל החלת חוק הפיקדון על מכלי משקה גדולים – כך נמסר מהמשרד להגנת הסביבה. נציגי המדינה הדגישו בדיון, כי החלטת המשרד ניתנה בסמכות וכי התקיים הליך מקצועי מקיף שבו הושם דגש על שיקולים סביבתיים של קידום המיחזור וניקיון המרחב הציבורי.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: “בית המשפט נתן רוח גבית למהפכת הפיקדון של בקבוקים גדולים, אחרי עשור של עיכובים ולחצים. זו החלטה דרמטית לסביבה, שתוביל להפחתת נפח הפסולת, לעידוד המיחזור ולגמילת ישראל מפלסטיק, שעכשיו יוכלו להתקדם צעד משמעותי”

בסוף שנת 2020 החליטה השרה להגנת הסביבה היוצאת להחיל את חוק הפיקדון על מכלי המשקה הגדולים, לאחר שלא הושגו יעדי האיסוף בשנת 2016. בדיון שהתקיים ביום ב’ השבוע ציינו השופטים, כי החלטת השרה ניתנה בסמכות. נציגי המדינה הדגישו בדיון, כי התקיים הליך מקצועי מקיף טרם קבלת ההחלטה, שבו הושם דגש על שיקולים סביבתיים של קידום המיחזור וניקיון המרחב הציבורי, ולא רק שיקולים כלכליים.

עוד הודגש, כי החלת הפיקדון תביא לפי החוק להעלאת יעדי האיסוף מ-55% ל-73% (77% יעד דו-שנתי) בסופה של תקופת מעבר.

בתום הדיון הודיעו השופטים פוגלמן, שטיין ואלרון כי אין בדעתם להתערב בהחלטה שהתקבלה והציעו לעותרות למחוק את העתירה. בסיום דיון שקיימו העותרות, הן אכן ציינו כי הן מקבלות את הערות השופטים ואינן עומדות על העתירות.

חוק הפיקדון על מכלי משקה גדולים ייכנס לתוקף ב-1 בדצמבר 2021.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*