בקשה לפשרה בייצוגית שהוגשה נגד אסם בטענה להטעיה צרכנית: ייקור סמוי של מוצרים

בעקבות הליך גישור ארוך הגיעו הצדדים להבנות ולהסדר הכולל שני רכיבים: הראשון - הענקת הטבה לציבור בדמות תרומת מוצרים בשווי לצרכן של 400 אלף שקל, תרומה שתועבר במהלך תקופה שלא תעלה על שנתיים, לעמותת ארגון לתת. הרכיב השני - התחייבות של אסם לשינוי רוחבי של אופן הצגת משקלי המוצרים נשוא בקשת האישור

מוצרי אסם - צילום מסך, אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה בקשה לאישור הסדר פשרה בתביעה הייצוגית כנגד אסם בטענה להטעיה צרכנית. זאת בכך שהופחת משקלם של מוצרי דגני המותג Cheerios ושל סדרות הפסטה והפתיתים האפויים תוך התייקרות סמויה של המוצרים המופחתים.

המבקשת שרה ענבר טענה בבקשה שהגישה לפני שלוש שנים כי אסם הקטינה פעם אחר פעם את תכולתן של אריזות דגני המותג Cheerios בתכולה כוללת הפחותה מ-625 גרם והנושאות משקל כולל של 565-318 גרם, בעוד שהמוצרים שנוספו או שבו למגוון בתכולה שבין 565-318 גרם המשיכו להיות משווקים לצד המוצרים שבמשקל 625 גרם.

עוד נטען בבקשת האישור, כי בדומה הקטינה אוסם פעם אחר פעם את תכולות האריזות של סדרות הפסטה והפתיתים שלה בתכולה כוללת הפחותה מ-500 גרם והנושאות משקל כולל של 450-350 גרם.

בעקבות הליך גישור ארוך מאוד הגיעו הצדדים להבנות ולהסדר פשרה הכולל שני רכיבים: הראשון הענקת הטבה לציבור בדמות תרומת מוצרים בשווי לצרכן של 400 אלף שקל, תרומה שתועבר במהלך תקופה שלא תעלה על שנתיים, לעמותת ארגון לתת – סיוע הומניטרי ישראלי.

הרכיב השני בהסדר הפשרה הוא הסדרה עתידית ולפיו מתחייבת אסם לשינוי רוחבי של אופן הצגת משקלי המוצרים נשוא בקשת האישור, דהיינו דגני צ’ריוס המשווקים בתכולות כוללות בין 600-318 גרם, וסדרות הפתיתים האפויים והפסטה בתכולות כוללות בין 450-350 גרם.

בעניין זה התחייבה אוסם לכך שמשקלי מוצרים אלו המשווקים במשקלים שונים ובאריזות דומות יסומנו באופן מוגדל ומובלט ביחס לסימון אשר הופיע על האריזה קודם לכן, זאת תוך שאסם תפעל לכך שהסימון יהיה ברור, קריא, ובחזית האריזה. השינוי הרוחבי האמור של אופן הצגת משקלי המוצרים יתבצע בתוך 3 שנים, ובתום תקופת השינוי לא תייצר אוסם את המוצרים הללו באריזתם הקודמת.

שכר הטרחה לבאי כוח המבקשת עוה”ד שרון ענבר פדלון ו-טלי לופו יעמוד על 123  אלף שקל, ואילו תשלום הגמול למבקשת יעמוד על סך 6,500 שקל.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*