בקשה לייצוגית נגד רשת ויקטורי בטענה שהיא מציגה ממרח חרדל כחרדל

נטען כי במדפים שבסניפי הרשת מוצג המוצר כ"חרדל היינץ" כשהוא לצד מוצרי חרדל אמיתיים, כאשר בפועל אין המדובר בחרדל כלל אלא במוצר נחות יותר המוצג ב"תחפושת" של חרדל והעשוי משיעור דל ומועט ביותר של רכיב החרדל, הנמוך מהשיעור המינימלי החוקי על פי הדין

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית משפט השלום בעכו כנגד רשת ויקטורי המפעילה כ-60 מרכולים וסניפים ענקיים, בטענה להטעיית צרכנים. זאת, בכך שהיא מציגה מוצר הנמכר לצרכני הקצה כ”חרדל”, למרות שהמוצר אינו עומד בדרישות הבסיסיות ובסטנדרטים המינימליים הקבועים בצו הגנת הצרכן (סימון ואריזה של מוצרי מזון), ולפיכך הוא איננו “חרדל” ואסור לכנותו כך.

בבקשה נאמר, כי ויקטורי, השולטת באופן בלעדי בדרך בה מוצגים המוצרים לצרכן, בוחרת להציג לצרכנים את המוצר שאינו חרדל כ”חרדל”, באמצעות שלט על המדף בסניפים, על ידי מיקום המוצר למשל יחד עם מוצרים מסוג מסוים, וכן על ידי הצגת שם המוצר בקבלה עבור הרכישה.

כך, במדפים שבסניפי הרשת מוצג המוצר כ”חרדל היינץ” כשהוא לצד מוצרי חרדל אמיתיים, כאשר בפועל אין המדובר בחרדל כלל אלא מדובר בממרח חרדל, מוצר נחות יותר המוצג ב”תחפושת” של חרדל והעשוי משיעור דל ומועט ביותר של רכיב החרדל, הנמוך מהשיעור המינימלי החוקי על פי הדין.

לדברי המבקש שלומי מלכה תושב קצרין, מוצר יכול להיקרא חרדל רק אם הוא מכיל את המינימום המותר בהתאם לתקן הישראלי של 18% זרעי חרדל למוצר המכונה “חרדל” (6% למוצר המכונה “ממרח חרדל”) אחרת אין להציגו כ”חרדל”, אלא לכל היותר יש לכנותו ולהציגו כ”ממרח חרדל”.

לא בכדי, מציין המבקש, יצרני או יבואני ו/או משווקי המוצר, וכן רשתות שיווק אחרות לא מעזים לכנות מוצרים מסוג “חרדל” אלא “ממרח חרדל” בלבד. לדבריו בדיקה ברשימת רכיבים של המוצר המוצג בסניפי ויקטורי כ”חרדל היינץ” העלתה כי המוצר עשוי מ-12% זרעי חרדל לעומת מוצרי החרדל האמיתיים המכילים כמויות נכבדות של זרעי חרדל המגיעות ל-30%.

בבקשה נאמר כי ויקטורי, מתוך שיקול כלכלי קר, שמטרתו הגדלת היקף המכירות, בחרה לפעול בניגוד לדין, עת הציגה את המוצר לצרכנייה כ”חרדל”, על מנת שהצרכן יוטעה להסיק כי הוא עומד בסטנדרט הגבוה השמור למוצר זה, ובכך עברה ויקטורי על איסור ההטעיה במוצרים ארוזים מראש הקבוע בתקן הישראלי הרשמי “סימון מוצר ארוז מראש”.

תגובת ויקטורי לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*