בקשה לייצוגית נגד מטרנה בטענה להימצאות ממצאים מיקרוביאליים חריגים וזיהום במוצר תמ”ל

בבקשה נאמר כי כבר בחודש יולי האחרון התגלה כי מוצרי התמ"ל מסוג 1 כשר למהדרין מכילים חיידקים ו/או נגעים ו/או ממצאים חריגים ומסוכנים, ואולם הפניות שנעשו בעניין זה, הן למטרנה ואסם והן למשרד הבריאות, נותרו ללא מענה

מטרנה מהדרין שלב 1

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת מטרנה תעשיות ש.מ. מקיבוץ מעברות המייצרת ומשווקת מוצרי תזונת תינוקות, וחברת אסם השקעות המחזיקה במותג “מטרנה”, בטענה להימצאות ממצאים מיקרוביאליים חריגים וזיהום במוצרי מטרנה.

הבקשה הוגשה לביהמ”ש המחוזי מרכז-לוד על ידי שלושה אזרחים שרכשו ו/או עשו שימוש במוצרי תמ”ל של מטרנה באמצעותם הזינו את ילדיהם הפעוטים, וזאת ללא ידיעה כי המוצרים הללו מכילים חיידקים ו/או ממצאים מיקרוביאליים המסכנים את בריאותם וחייהם של ילדיהם, ושל פגים ו/או תינוקות בני יומם.

בבקשה נאמר כי כבר בחודש יולי האחרון התגלה כי מוצרי התמ”ל מסוג 1 כשר למהדרין מכילים חיידקים ו/או נגעים ו/או ממצאים חריגים ומסוכנים, ואולם הפניות שנעשו בעניין זה, הן למטרנה ואוסם והן למשרד הבריאות, נותרו ללא מענה.

בימים אלו ממש התגלה כי שוב נמצאו ממצאים מיקרוביאליים חריגים וזיהום במוצרי מטרנה, וכי מטרנה ואוסם ממשיכות להציג לציבור לקוחותיהם ולציבור כולו מצג מטעה כי המוצר בטוח, מותר, באישור משרד הבריאות ו/או התקנים כמקובל, כאשר הלכה למעשה מדובר במוצרי מטרנה המכילים חריגות ו/או ממצאים מיקרוביאליים ו/או זיהומיים ו/או חידקים מסוכנים.

בבקשה נטען כי מטרנה ואוסם שיווקו, ייצרו, מכרו, ועודדו את לקוחותיהם לעשות שימוש במוצרים הכוללים חומרים אסורים ומסוכנים, תוך יצירת מצג כאילו השימוש במוצרים הללו הוא בטוח ומאושרים על ידי משרד הבריאות על פי התוויות. זאת כאשר בדיעבד התברר כי מדובר במצג שגוי, שקרי, מטעה, וחסר, וכי הנתונים מראים כי מדובר במוצרים שאינם בטוחים כלל ועיקר העלולים לגרום ו/אף גרמו לנזקים רפואיים, ואשר אף נאסרו לשיווק על פי הוראות משרד הבריאות.

לדברי המבקשים, עת גילו כי התמ”ל באמצועתם הזינו את ילדיהם מיום לידתם הינו מסוכן לבריאותם, והדבר לא הובא לידיעתם במועד שנדרש, ואף הוסתרו מהם פרטים ומידע חיוניים, הם חשו ברגשות שליליים של כעס, אכזבה, תסכול, אובדן אמון ועצב.

לטענתם, מטרנה ואסם נהגו בזלזול ורשלנות כלפי מטופלים תוך שהם מפרים הוראות והנחיות רגולטוריות, וגורמים לנזק ולפגיעה, וכי התנהלותן מעלה חשד כבד לאי סדרים ו/או אי קיום נהלים מחייבים ו/או התנהלות לא אתית ו/או חוקית כלפי ציבור לקוחותיהן וכלפי הרגולטור.

זאת, בין היתר, על ידי חשד ליצור תמ”ל בתנאים המנוגדים להיתר ואי גילוי מלא של הפרטים הנדרשים לכלל הגורמים הרלבנטיים על אודות התקלות ו/או התלונות ו/או אי סדרים ו/או פגמים בסביבת הייצור ו/או בפסי הייצור ו/או במפעלים.

עוד נאמר בבקשה כי ריבוי התלונות של הורים מודאגים בחשד לתחלואים קשים עקב השימוש במוצרי מטרנה, מלמד על כשל מהותי ברשלנות בהתנהלות, אשר הוביל הן לייצור המוצרים המזוהמים וכן לעבודה בניגוד לנהלים.

תגובת מטרנה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*