בקשה לייצוגית נגד חוות פטריות תקוע בטענה לייחוס סגולות ריפוי, חיזוק ומניעה למצרך מזון

פטריות שיטאקי. צילום: אתר חוות תקוע

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לביהמ”ש המחוזי מרכז-לוד כנגד חברת חוות פטריות תקוע המגדלת ומשווקת מגוון גידולי מאכל, בטענה לייחוס סגולות ריפוי, חיזוק, ומניעה למצרך מזון. לטענת המבקש ניר זרחין, החברה מייחסת למוצרים המשווקים על ידה – פטריות שיטאקי ופטריות המאי טאקי – סגולות בריאותיות הכוללות חיזוק מערכת החיסון, איזון מערכות הגוף, עיכוב התפתחות של גידולים, נגיפים וחיידקים, הורדת לחץ דם גבוה, הפחתת רמת הכולסטרול בדם, וויסות לחץ הדם רמת הסוכר והשומנים בדם.

לדברי המבקש, בעקבות המצגים הללו, במסגרתם הפטריות הללו אינן מוצגות כמזון בריא גרידא, אלא ממש כתרופה לכל דבר, הוא החליט לרכוש את שני המוצרים הללו, ואולם בדיעבד התחוור לו כי אסור היה לחברה לייחס את הסגולות האמורות למוצריה, ולדעתו היא עשתה כן לשם השאת מכירות המוצרים הללו.

בבקשה נאמר, כי למעשה נראה כי רוב מוצרי החברה שאינם נקנים בשל טעמם או ההנאה מהם אלא בפירוש בשל הסגולות הרפואיות המובטחות לגביהן, מוצגים כתרופות לכל דבר עם סגולות שספק אם קיימת תרופה אמתית שמעזים ליחס לה שכמותן. כך גם לגבי הכורכום המשווק על ידי החברה – המוצר לא רק שמוצג כתרופה אלא נקבע כי הוא עדיף על תרופות אמתיות המכונות “תרופות מערביות”.

לדברי המבקש עיצוב האריזות של חלק מהמוצרים כך שיופיעו על גבן אמירות לפיהן יש למוצר סגולות רפואיות, ו/או הפנייה לאתר החברה לקריאה שם על סגולות כאלה ובייחוד ההבטחות המפורטות המקיפות והיומרניות מאוד באתר החברה, הן בגדר מסע פרסום, והחברה מנועה מלטעון כי לא השפיע על רוכשי מוצריה.

מחוות תקוע נמסר: “לא נוכל להתייחס לפני שנקבל כתב תביעה”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*