בקשה לייצוגית נגד חברת אורבן קופיקס בטענה להפרת חוק לגבי הצגת מחיר של קפה הפוך

לטענת המבקש, התברר לו כי כאשר רוכש הלקוח קפה קטן על בסיס תחליף חלב כגון חלב סויה או חלב שקדים וכיוצ"ב כפי שהוא רכש בעצמו, יאלץ לשלם תוספת של 2 שקלים על המחיר המוצג, ובסך הכול סכום של 10 שקלים - התייקרות של 25%

מוצרים מתכלים לרשת קופיקס. צילום מסך
מוצרים מתכלים לרשת קופיקס. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת אורבן קופיקס, הבעלים של 55 סניפי קפה הפועלים תחת המותג “קופיקס” וביניהם סניף פופולרי מאוד בעל כמות גבוהה מאוד של צרכנים הממוקם בבית החולים איכילוב בעיר תל אביב. זאת, בטענה להפרת חוק הגנת הצרכן לגבי לקוחות שהתקשרו בעסקה מול החברה לרכישת קפה הפוך על בסיס תחליף חלב (לרבות חלב סויה, חלב שקדים וכיוצ”ב) בסניף האמור בבבית החולים.

לדברי המבקש ליאור חאיק, תושב נס ציונה, בשלט הפרסומת בסניף האמור המופיע גם על מסך המחשבים בקופה נכתב בפירוש “קפה ב-8 ש”ח”, כאשר באותיות קטנות נכתב “הפוך קטן”. בדיעבד התברר כי כאשר רוכש הלקוח קפה קטן על בסיס תחליף חלב כגון חלב סויה או חלב שקדים וכיוצ”ב כפי שהוא רכש בעצמו, יאלץ לשלם תוספת של 2 שקלים, ובסך הכול סכום של 10 שקלים (התייקרות של 25%).

אין חולק, נאמר בבקשה, כי לא היה לתוספת תשלום זו כל אזכור במצגים הטרום חוזיים מול הלקוח ובמהלך כל תהליך ההזמנה. לדברי המבקש, לאחר שהתברר לו כי מדובר בעניין רוחבי המבוצע בשיטתיות לאורך זמן, הוא פנה באמצעות בא כוחו אל חברת אורבן קופיקס טרם הגשת בקשתו לאישור תביעה ייצוגית, ואולם החברה התעלמה מפנייתו המוקדמת במשך כשלושה חודשים ובחרה באופן מודע שלא להגיב.

מביקור נוסף שלו בבית החולים התברר לו כי בעקבות פנייתו המוקדמת שינתה החברה את התנהלותה באופן חד צדדי, עת שינתה את מצגיה והוסיפה לפרסומת על קפה ב-8 שקלים באותיות קטנות כי מדובר ב”הפוך קטן בלבד” וכי “הפוך קטן עם תחליפי חלב בתוספת מחיר”.

המבקש סבור כי השינוי האמור מהווה הודאה מובהקת וברורה מצידה של החברה לעניין ההפרה השיטתית שבוצעה על ידה קודם לכן, ועל כן יש לחייב אותה בפיצוי כספי לכלל הלקוחות שנפגעו מהתנהלותה הקודמת במשך תקופה ארוכה, בכך שלא הציגה את המחיר הכולל של הקפה.

המבקש סבור כי מדובר גם בהטעיה בפרסומת ולא רק באי הצגת המחיר הכולל, ולטענתו גם כיום לא הסדירה החברה את התנהלותה, והיא עדיין מפרה את חובת הצגת המחיר הכולל ובכלל ציון מחיר.

זאת לנוכח העובדה לפיה בפרסומת לא ברור מהו מחירו של תחליף החלב, ומהי התוספת שיהיה על הצרכן לשלם עבורו, שכן כתוב רק “הפוך קטן עם תחליפי חלב בתוספת מחיר”, ולא ברור האם מדובר בשקל אחד? שני שקלים או שלושה שקלים?.

תגובת קופיקס לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*