בקשה לייצוגית נגד וילי פוד אינטרנשיונל בטענה להעלאת מחירים סמויה בסדרת מארז עלי טורטייה

לדברי המבקשת, במהלך 2020 הורחבה סדרת המוצרים אך מוצרים שנוספו למגוון הסדרה הצטרפו תוך הפחתה ניכרת מתכולת הטובין אגב הקטנת המוצרים בשיעור של לא פחות מ-50% והתייקרות סמויה של מוצרים אלו, וכל זאת על דרך הפרת חובת הגילוי. נטען, כי בשל הדמיון הפיסי המובהק בין האריזות אין הצרכן יכול להבחין כי מדובר בתכולה מופחתת

טורטיות

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד וילי פוד אינטרנשיונל בטענה להעלאת מחירים סמויה בסדרת מארז עלי טורטייה הגלומה בעצם שיווקן של אריזות המוצרים הללו.

בבקשה נאמר, כי אחד ממוצרי הדגל של ויליפוד הינו מארז עלי טורטייה המיובא ומשווק על ידה זה שנים במארזים המונים 12 יחידות בקוטר עלי טורטייה של כ-20 ס”מ ובתכולה כוללת של 540 גרם לאריזה (במקביל משווקת וילי פוד מארז טורטיות בקוטר של 25 ס”מ ואולם מארז זה אינו רלוונטי לבקשה הנדונה).

לדברי המבקשת, שרה ענבר, במהלך שנת 2020 הורחבה סדרת המוצרים ואולם מוצרים שנוספו למגוון הסדרה הצטרפו תוך הפחתה ניכרת מתכולת הטובין אגב הקטנת המוצרים בשיעור של לא פחות מ-50% (תכולה מוקטנת ב-270 גרם לעומת מוצר הייחוס) ביחס לאריזות המוצרים המשווקות בתכולה של 540 גרם,  והתייקרות סמויה של מוצרים אלו, וכל זאת על דרך הפרת חובת הגילוי והטעיית ציבור הלקוחות.

בבקשה נטען, כי בשל הדמיון הפיסי המובהק בין האריזות ובכלל זה קוטר הטורטיות הזהה של כלל המוצרים במגוון  (חיטה, חיטה מלאה, מופחת שומן, וללא גלוטן), אין הצרכן יכול להבחין כי מדובר בתכולה מופחתת של מוצר שנוסף למגוון הסדרה.

בבקשה נאמר, כי על אף הטמעת המותג ומיצובו הפיננסי בשוק הטורטיות בישראל, לקוחותיה של וילי פוד אינם מודעים כלל לעובדה לפיה קיימים מוצרים בסדרה המכילים כמות מופחתת בשיעור של 50% ביחס למוצרים אחרים בסדרה, עובדה הבאה לידי ביטוי במחירו המופקע של המצרך לעומת המוצרים במשקלם הרגיל בסדרה.

לטענת המבקשת, וילי פוד עשתה כל שלאל ידה על מנת להסוות את השוני הכמותי במוצרים, בין באמצעות הטעיה באריזה, בין באמצעות אופן שיווקם בנקודות המכירה, בין באמצעות אופן סימון התכולה, ובין באמצעות אי גילוי פוזיטיבי אודות השוני הכמותי בין מוצרים קיימים ו/או חדשים מוספים לעומת המשקלים הרגילים בסדרה, כאשר מכלול מצרפי של העובדות יוצרים מסה קריטית להטעיית הציבור.

תגובת ויליפוד: “חברת ויליפוד טרם קיבלה את הבקשה לתביעה. לכשתקבל, תבחן את הטענות ותגיב בצינורות המקובלים”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*