בקשה לייצוגית נגד וולט בטענה לגביית יתר במשלוחים והעלאה חבויה של מחירי המוצרים ביחס לתפריט בית העסק

לדברי המבקשים, צרכני מזון והסעדה שהזמינו את משלוח וולט תוך הבנה ואמונה כי עלות המשלוח מתבטאת אך ורק בתשלום עבור המשלוח (התשר), מבדיקה מקיפה ורחבה התברר להם כי בהזמנת משלוח דרך וולט, במקרים רבים ובאופן רחב משמעותי ושיטתי - תמחור התפריט המוצג גבוה ממחירון האמת

משלוחי וולט בתל אביב. צילום: יח"צ

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד חברת וולט אנטרפרייזס ישראל מתל אביב. בבקשה נאמר כי מדובר בחברה שהיא ענקית משלוחים המחזיקה בעיקר נתח המשלוחים בישראל, ואולם במסגרת פעילותה היא מבצעת עוולות צרכניות חמורות המובילות לגביית יתר בניגוד למחיר המוצרים האמיתי בבית העסק ובניגוד מוחלט למצגים הטרום חוזיים והחוזיים.

במה דברים אמורים? בהתאם למצג בפני המזמין הוא נדרש לשלם עבור שירות משלוחים. כך מנגנון התשלום מאפשר להזמין מוצרים על בסיס תפריט המסעדה המוצג כאשר בסיום ההזמנה מתווסף מחיר עבור המשלוח בהתאם למספר פרמטרים הקשורים למאפייני ההזמנה.

אולם מתברר כי מחיר המשלוח בפועל גבוה משמעותית ומובלע בהעלאה חבויה של מחירי המוצרים ביחס לתפריט בית העסק האותנטי.

לדברי המבקשים, צרכני מזון והסעדה שהזמינו את משלוח וולט תוך הבנה ואמונה כי עלות המשלוח מתבטאת אך ורק בתשלום עבור המשלוח (התשר), מבדיקה מקיפה ורחבה התברר להם, כי בהזמנת משלוח דרך וולט, במקרים רבים באופן רחב, משמעותי ושיטתי, תמחור התפריט המוצג גבוה ממחירון האמת באופן המהווה מניפולציה עסקית-צרכנית המשרתת את וולט להגדיל את הרווחים על חשבון הצרכן התמים. כך, במשלוח דרך וולט משלם המזמין תשלום נוסף בדמות פרמיה עבור המוצרים המוזמנים.

בבקשה נטען כי המזמין משלם בפועל מחיר משלוח משמעותי מנופח (המגיע לפעמים, ודאי בהזמנות גדולות, לעשרות רבות ומאות שקלים עבור ההזמנה) דרך וולט. לדברי המבקשים הדברים מומחשים היטב כשיא של אבסורד בבחינת התמחור הזהה באיסוף עצמי. כך שגם בהזמנה באיסוף עצמי דרך וולט נאלץ המזמין לשלם ללא ידיעתו את פרמיית המשלוח החבוי ועל כן לפנינו עוול צרכני ברור, שיטתי וזועק.

סכום התביעה המצרפי מוערך על ידי המבקשים בעשרות מיליוני שקלים.

תגובת וולט לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*