בקשה לאישור פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד זסט פקטורי בטענה שחייבה את לקוחותיה בגין משקל האריזה

מאחר שהחברה לקחה אחריות על מחדליה, הבטיחה לתקן את הליקויים ולייצר מנגנון שימנע הישנות התקלות והטעויות, וכן לפצות את חברי הקבוצה, רוכשי המוצרים בסניפים או באתר המקוון, הגיעו הצדדים לידי הסכמה לסיום ההליך בהסדר פשרה. בהסדר נקבע כי זסט תפצה את חברי הקבוצה המיוצגת בהטבה בסך שלא יפחת מ-300 אלף שקל

zest. צילום מסך מאתר החברה

בקשה לאישור הסכם פשרה הוגשה לבית המשפט המחוזי בת”א בתביעה הייצוגית שהוגשה בחודש ינואר 2023 כנגד חברת זסט פקטורי ע.ש. מקדימה המפעילה רשת מעדניות הקרויה “זסט” והכוללת חמישה סניפים הממוקמים באזור המרכז, וכן אתר מכירות מקוון.

המבקשת יפית דלה תושבת כפר סבא, טענה כי הרשת חייבה את לקוחותיה ביתר עת גבתה תשלום עבור משקל האריזה בעת מכירת מוצרים לפי משקל, כאילו האריזה הייתה המוצר עצמו. בתגובה נטען על ידי חברת זסט פקטורי, כי מדובר בכשלים מצומצמים, וכי בשל טעויות אנוש לא הופחת משקל האריזה בעת שקילת כל מוצר ולפני הדבקת המחיר. החברה הציגה בפני המבקשת ובא כוחה את היקף הגבייה שלא כדין בגין אריזות המוצרים, וניאותה להשיב את מלוא הסכומים שנגבו בגין האריזות.

לאור זאת ומאחר שהחברה לקחה אחריות על מחדליה, הבטיחה לתקן את הליקויים ולייצר מנגנון שימנע הישנות התקלות והטעויות, וכן לפצות את חברי הקבוצה, רוכשי המוצרים בסניפים או באתר המקוון ,הגיעו הצדדים לידי הסכמה לסיום ההליך בהסדר פשרה.

בהסדר הפשרה נקבע כי חברת זסט פקטורי תפצה את חברי הקבוצה המיוצגת בהטבה בסך כולל שלא יפחת מ-300 אלף שקל כפיצוי בגין העבר.

כל לקוח נקבע בהסדר אשר ירכוש מוצרים שקילים בקניה שסכומה הכולל מעל 75 שקל, יהא זכאי להנחה אוטומטית של 5% מסך הקנייה, מבלי שהדבר ידרוש ממנו כל פעולה אקטיבית. ההנחה תינתן באופן שבו ברגע שיוקלד בקופה ברקוד של אחד המוצרים הרלוונטיים, תופיע בחשבון ההנחה האמורה. ההנחה לא תוצג כהטבה אלא תופיע בקבלה\חשבונית בלבד.

עוד נקבע בנסגרת הסדר הפשרה כי ההנחות תינתנה ברציפות ועד שסך הפיצוי יגיע ל-280 אלף שקל. הסך הנותר של 20 אלף שקל יינתן באמצעות תרומת מזון לעמותת ותיקי חטיבת גולני שתפזרם בין כל הגדודים הלוחמים של החטיבה.

הגמול למבקשת יעמוד על 5,000 שקל ושכר הטרחה לבא כוחה עו”ד מאור בן דוד יעמוד על 60 אלף שקל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*