בקשה לאישור פשרה בייצוגית נגד היבואנית הרשמית של מוצרי פררו בישראל

הבקשה לאישור התביעה הייצוגית כנגד חברת פרימיום חברה לדברי מתיקה ולמסחר, בהיקף של כ-28 מיליון שקל, הוגשה באפריל השנה, בעקבות הודעה שפירסמה החברה באתר משרד הבריאות על גילוי חיידקי סלמונלה במפעל פררו בבלגיה המייצר את מגוון מותגי קינדר המיובאים לישראל. נקבע בהסדר, כי החברה תשלם 240  אלף שקל בדרך של תרומה לעמותות מזון

בקשה לאישור הסדר פשרה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בהליך התביעה הייצוגית כנגד פרימיום חברה לדברי מתיקה ולמסחר מחולון, שחקן משמעותי וגדול בשוק הממתקים הישראלי והיבואנית הרשמית של מוצרי פררו בישראל. הבקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד החברה, בהיקף מצרפי מוערך של 28 מיליון שקל הוגשה בחודש אפריל השנה. זאת, בעקבות הודעה שפורסמה על ידי החברה באתר של משרד הבריאות על גילוי חיידקי סלמונלה במפעל פררו בבלגיה המייצר את המוצרים ממגוון מותגי קינדר המיובאים על ידי החברה לישראל.

ארבעה ימים קודם לכן פירסמה החברה הודעה אחרת באתר משרד הבריאות, שקראה לאיסוף חלק ממוצרי קינדר הנצרכים על פי רוב על ידי ילדים.

המבקש, אמיר אור תושב יבנה, טען כי ייבוא ושיווק המוצרים, אופן איסופם, ומתן ההודעות לציבור מהווים הפרה של הדין ומקימים עילות שונות ובכלל זה מכוח חוק הגנת הצרכן כגון: הטעיה, הפרת חובת הגילוי, והשפעה בלתי הוגנת, וכן מכוח פקודת הנזיקין של רשלנות ותרמית.

בתגובה טענה החברה, כי איסוף המוצרים היתה פעולה יזומה שלה ובתיאום עם משרד הבריאות ועל דעתו, וכי הדבר נעשה כאמצעי זהירות על רקע איסוף של היצרן באירופה של המוצרים שיוצרו במפעל בבלגיה וגילוי ממצאי סלמנולה במפעל.

עוד טענה החברה, כי במוצרים ששווקו בישראל לא נמצא ממצא חיובי לסלמנולה, וכי אין ראיה לכך שצרכן כלשהו בישראל סבל מסלמנולה עקב אכילת מוצרים שהחברה משווקת.

בבקשה צוין, כי בכל רחבי העולם הורו להפסיק למכור ולאסוף בבהילות את כל המוצרים שיצאו מפעל פרראו בבלגיה וזאת בשל הסכנה הממשית בצריכת מוצרי שוקולד המכילים חיידקי סלמנולה.

הצדדים הגיעו לידי הסדר פשרה בו נקבע כי החברה תשלם לצרכנים שרכשו מוצרי פררו שיוצרו במפעל בבלגיה ואשר לגביהם נטען ו/או נחשד כי הם מכילים ו/או עלולים להכיל סלמנולה, סך של 240  אלף שקל. זאת בדרך של תרומה של מוצרים משלל המוצרים המיובאים על ידה לעמותת “לתת” ו/או “לשובע”. שווי התרומה יהיה על פי שווי המוצרים שיתרמו לפי מחירם לצרכן בשלושת החודשים שיקדמו למתן התרומה לעמותה. התרומה תבוצע בתוך ארבעה חודשים מהמועד בו יאושר הסדר הפשרה על ידי בית המשפט.

למבקש שהגיש את הבקשה ישולם גמול בסך 10,000 שקל ולבא כוחו עו”ד יוחי גבע ישולם שכר טרחה בסך 50 אלף שקל.

 

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*