בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד אושר עד ויבואנית המשקאות גיה בטענה למכירת וודקה Grey goose מזויפת

תגובת אושר עד: המוצר המדובר החל להימכר ברשת לאחר שקיבל את אישור מכון היין. כאשר בקרדי העולמית העבירה מסמכים המעלים ספק לגבי אותנטיות המוצר, הרשת הפסיקה את מכירתו ובחרה להשמיד את הבקבוקים - והכל טרם סיום ההליך המשפטי... יובהר כי המוצר בטוח לשימוש * לדברי בא כוחה של גיה, מדובר כאן לדעתו במאבק ביבוא מקביל ובניסיון לחסום את הלקוחה שלו מלייבא את הוודקה

grey goose וודקה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד רשת המרכולים אושר עד וחברת יבוא משקאות גיה מראשון לציון המייבאת מוצרי שתייה חריפה. בבקשה נאמר, כי רשת אושר עד מכרה ללקוחותיה, במועדים הרלוונטיים לבקשה, בקבוקי שתייה חריפה מסוג וודקה Grey goose שנרכשו על ידה מחברת יבוא משקאות גיה ואשר נמצאו כמזויפים.

לדברי המבקש, דן אפללו, תושב אשדוד, לאחרונה הוא נחשף במקרה לפרסום בעיתונות על כך שבסניפי אושר עד נמכרו בקבוקי וודקה Grey goose מזויפים לרבות מבחינת התכולה (המשקה האלכוהולי). המבקש מציין כי הבקבוקים הללו נמכרו כבקבוקים רגילים ובמחיר מלא.

המבקש לקוח של סניף אושר עד במקום מגוריו, שנהג לרכוש מעת לעת בקבוקי שתייה חריפה מן הסוג האמור, נדהם מהחשיפה, ומטבע הדברים חש מרומה וחש רגשות שליליים של תסכול וכעס רב. לדבריו, רגשותיו השליליים קיבלו משנה תוקף לאור הימנעותה של אושר עד מלעדכן את לקוחותיה, למצער בדיעבד, על המשקאות המזויפים שנרכשו בסניפיה כך שלכל הפחות יוכלו להימנע מלצרוך אותם.

בבקשה נטען, כי במהלך חודש פברואר פנה היצרן אל אושר עד במכתבי התראה טרם נקיטה בהליכים משפטיים לאחר שגילה כי בסניפיה משווקים הבקבוקים המזויפים. בתחילה נדחו טענותיו על ידי אושר עד והרשת אף המשיכה לשווק לציבור את בקבוקי הוודקה המזויפים ורק בהמשך הודיעה הרשת כי היא “משעה זמנית” את שיווק הבקבוקים.

אושר עד, נאמר עוד בבקשה, הגיעה לידי הסכם פשרה עם היצרן במסגרתו התחייבה להשמיד בתוך חודש ימים מלאי של 7,968 בקבוקי וודקה Grey goose. בהמשך לכך נעתר בית המשפט לבקשה לסעד זמני כנגד חברת יבוא משקאות גיה בהדגישו כי היצרן ביסס את טענתו כי מדובר בבקבוקים מזויפים הן מבחינת התכולה והן מבחינת חזות הבקבוק. בית המשפט הפנה בהחלטתו לעדות של סגן נשיא אצל היצרן, שנשמעה בפניו, ולפיה בבדיקה הכימית של תכולת הבקבוק המזויף נמצא יסוד רעיל שבמינון מסוים עשוי להיות סיכון בריאותי.

בית המשפט מתבקש לחייב את אושר עד להציג דוח מלא באשר לכמות בקבוקי הוודקה האמורים שנרכשו על ידה מחברת יבוא משקאות גיה ונמכרו ללקוחותיה, ולחייבה להשיב ללקוחותיה את התמורה ששולמה על ידם בעבור בקבוקי הוודקה המזויפים, ולפצותם בגין הנזקים הממוניים והבלתי ממוניים שנגרמו להם.

אושר עד. צילום יח”צ

תגובת רשת אושר עד

“המוצר המדובר החל להימכר ברשת לאחר שקיבל את אישור מכון היין – מעבדה מוסמכת בישראל לאישור תאימות מוצרי אלכוהול (מצ”ב אסמכתאות – ראו למטה).

“כאשר חברת בקרדי העולמית העבירה מסמכים המעלים ספק לגבי אותנטיות המוצר, הרשת הפסיקה את מכירתו, הסירה אותו מיידית מהמדפים ובחרה להשמיד את הבקבוקים האמורים – והכל טרם סיום ההליך המשפטי מול הספק ומשיקולי זהירות. עוד יובהר כי המוצר בטוח לשימוש, ומעולם לא הוטל ספק בעובדה זו, כולל על ידי מומחה בקרדי העולמית.

“רשת אושר עד עושה מאמצים אדירים כדי להוזיל את סל הקניות לטובת לקוחותיה, ולצערנו, לא אחת אנחנו נתקלים ביבואנים רשמיים, שמנסים לחסום ספקים בכל דרך. במקרה זה, לטענת ספק המוצרים, התביעה מקורה בניסיון של היבואן הבלעדי לחסום יבוא מקביל של המוצר. כשיוקר המחייה מכה בצרכן הישראלי, אנחנו באושר עד נמשיך להילחם כדי להשיג עבור לקוחותינו את המחירים הזולים ביותר”.

תגובת חברת יבוא משקאות גיה

עו”ד דניאל כהן הגיב בשם חברת גיה כי לא מדובר בזיוף וגם לא הוצג בדל ראיה שמדובר בוודקה מזויפת. למוצר המיובא יש אישור של מכון היין ומכון התקנים והוא בטוח לשימוש. לדבריו, הסיכוי לאישור הייצוגית הוא נמוך ומדובר כאן לדעתו בעובדה שמדובר ביבוא מקביל ובניסיון לחסום את הלקוחה שלו מלייבא את הוודקה. בשלב הזה הוצא צו מניעה זמני למספר אצווה מסוים, אך לדבריו לא הוצג תעוד לתהליך הבדיקה של המוצר, לגבי בדיקת המוצר במעבדה של חברת בקארדי בברלין. יש גם ויכוח עם היצרן על האופן בו מוכיחים אם מדובר בוודקה המקורית ומי רשאי לאשר.

האישור של מכון היין, כפי שהועבר לידי E-food:

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*