בעקבות הריקול: כך נראה מערך הביטוח של שטראוס

החברה שערכה ריקול מקיף למוצריה מבוטחת בפוליסת חבות מוצר בהראל ובפוליסת זיהום אצל חברות ביטוח בלונדון עם גבול אחריות של עד עשרה מיליון דולר. הדירקטורים של החברה מבוטחים אצל כלל ביטוח. משרד השמאים מקלארנס ישראל מונה לבחון את הנזק שנגרם לחברה

מפעל שטראוס בנוף הגליל. צילום מסך: גוגל מפות

חודש לאחר שהודיעה על ריקול ואיסוף מוצרים בשל חשש להימצאות חיידק הסלמונלה במוצריה, נודעו פרטים לגבי מערך הביטוח של שטראוס גרופ. בין היתר, נודע כי הפוליסה בה בוטחה שטראוס אצל הראל, היא מסוג חבות מוצר. יצוין כי עד לשנת 2020 בוטחה שטראוס אצל מגדל.

כמו כן, שטראוס רכשה פוליסת זיהום עם גבול אחריות של עד עשרה מיליון דולר, אצל חברות ביטוח בלונדון. לפי הערכות, חלק מהפוליסה מבוטח בלוידס, אבל לא ניתן היה לקבל לכך אישור.

הדירקטורים של שטראוס מבוטחים בביטוח דירקטורים של כלל ביטוח, אשר אישרה מידע זה. כמו כן, נודע כי חלק מהמבטחים מינו את משרד השמאים מקלארנס ישראל לבחון את הנזק שנגרם לחברה כתוצאה מהחזרת המוצרים המקיפה.

בשטראוס סירבו להתייחס לגופו של עניין ומהחברה נמסר: “מבלי להתייחס לנתונים שהוצגו, חברת שטראוס פועלת באופן מסודר ובשיתוף פעולה אל מול המבטחים הרלוונטיים”.

בדוח אומדנים שפרסמה בשבוע שעבר, העריכה שטראוס כי קיים כיסוי ביטוחי לחלק מהנזקים שנגרמו לחברה. עוד מעריכה החברה כי על פי אומדנים ראשוניים, בשל אירוע הריקול וסגירת המפעל בנוף הגליל, צפויה פגיעה משמעותית ברווח הנקי של החברה לשנת 2022 בהיקף של 170-230 מיליון שקל. לפי אותן הערכות, ברבעון הראשון צפויה פגיעה ברווח הנקי של החברה בהיקף של 115-125 מיליון שקל.

ב-13 במאי אישר משרד הבריאות כי גם במפעל תנובה נמצאו בדיקות חיוביות לסלמונלה, בקו ייצור של אבקת חלב אשר אינה משווקת לציבור הרחב.

ב-18 במאי פורסם בפוליסה כי משרד הבריאות שלל קשר בין מקרי הימצאות הסלמונלה במפעלים של יצרניות המזון מן הגדולות בישראל.

  • הידיעה פורסמה לראשונה בפוליסה, עיתון הביטוח והפיננסים.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*