בעקבות המלחמה: כניסה מוגברת של תוצרת חקלאית טרייה לישראל

בנוסף ליבוא המזון, ניתן סיוע שוטף של גורמי המקצוע במשרד לחקלאים בשטח, ומפקחי משרד החקלאות פועלים גם תחת אש בנמל אשדוד, נמל חיפה, נתב"ג ומעבר הגבול נהר הירדן במטרה לשחרר את הסחורות המתקבלות. למרות המצב הביטחוני, החלה זריעת תפוחי האדמה בשדות לב הנגב

זריעת תפוחי אדמה בשדות לב הנגב, למרות המצב הביטחוני. מקור: משרד החקלאות

במשרד החקלאות מדווחים על הכנסת תוצרת חקלאית טרייה למדינת ישראל בתקופת המלחמה. המטרה היא שמירה על ביטחון המזון של אזרחי ישראל ורציפות תפקודית של המשק. המרכז לסחר ושיתוף פעולה בין-לאומי במשרד עושה כל שביכולתו על מנת לסייע לתפקוד הנדרש של שרשרת האספקה ולענות על צרכי האוכלוסייה, הן במזון מן החי והן במזון מן הצומח.

בנוסף ליבוא המוצרים, ניתן סיוע שוטף של גורמי המקצוע במשרד לחקלאים בשטח, ומפקחי משרד החקלאות פועלים גם תחת אש בנמל אשדוד, נמל חיפה, נתב”ג ומעבר הגבול נהר הירדן. כל זאת במטרה לשחרר את הסחורות המתקבלות.

רק בימים שלישי ורביעי השבוע, טופלו ושוחררו מהנמלים כ-11,300 טונות של פירות וירקות: בצל, עגבניות, תפוחים, אגסים, פלפלים וכדומה. אלו עתידים להגיע לחנויות כבר בימים הקרובים.

נמסר כי המשרד ממשיך לעקוב אחר מצב השוק ונערך לסייע ככל הניתן לשרשרת האספקה, לטובת הנגשת המזון לכלל האוכלוסייה.

נתוני יבוא של תוצרת חקלאית – 8.10.23 – 18.10.23

למרות המצב הביטחוני: היום החלה זריעת תפוחי האדמה בשדות לב הנגב

כדי לאפשר את המשך העבודה החקלאית, וכן כדי למנוע פגיעה עתידית בחקלאי העוטף, החלה אתמול (ד’) זריעת תפוחי האדמה בשדות לב הנגב, סמוך לקיבוץ אורים. את החקלאים ביקרו מדריכי שירות ההדרכה והמקצוע (שה”מ) במשרד החקלאות ומועצת הצמחים. במשרד החקלאות מציינים שבשלב זה, לפי הנחיות הצבא, לא מתקיימת פעילות חקלאית במרחק 7-0 ק”מ מהגבול, והמשרד מסייע לחקלאים באיתור שטחים חלופיים לזריעה כדי להבטיח את הרציפות התפקודית לאספקת תוצרת חקלאית טרייה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*