בעלי מניות ומייסדים של דורו איטליאן פרודקטס, החברה המייצרת את פסטה ריקו, מבקשים לאסור על תנובה לפטר את מנהל הכספים

התובעים מבקשים מבית המשפט לאסור על תנובה להחליפו במנהל כספים אחר מטעמה. תנובה רכשה 51% ממניות חברת דורו איטליאן פרודקטס תמורת כ-22 מיליון שקל ב-2019 והתובעים, שי אלון וגיל בן דב, נותרו הבעלים של 49% מהמניות והם מכהנים בתפקידים בכירים בחברה

מימין: שי אלון מנכ"ל פסטה ריקו, השף אלון אזולאי ומנכ"ל עידית רן כצמן. צילום: יח"צ

שי אלון וגיל בן דב, בעלי המניות והמייסדים של חברת דורו איטליאן פרודקטס, מבקשים מבית המשפט המחוזי בת”א לאסור על תנובה לסיים את כהונתו של מנהל הכספים הוותיק של החברה, רו”ח חיים ליבנה, ולהחליפו במנהל כספים אחר מטעמה.

החברה עוסקת בייצור פסטה טרייה תחת מותג הפרימיום פסטה ריקו, וכן ממרחים, רטבים, בצק, ומוצרי מזון איטלקי, לרבות מכירת מוצרים משלימים המיובאים מאיטליה. אלון ובן דב הם גם שותפים בחברת פיורי העוסקת בזכיינות של מסעדות פסטה.

במחצית חודש פברואר 2019, כשנה לאחר שתנובה איבדה את פעילות ההפצה של פסטה נונה המתחרה למחלבות גד, היא התקשרה עם אלון ובן דב בהסכם לרכישת 51% ממניות חברת דורו איטליאן פרודקטס תמורת כ-22 מיליון שקל. אלון ובן דב נותרו הבעלים של 49% ממניות החברה. אלון מכהן כמנכ”ל החברה ואילו בן דב מכהן כמנהל תחום היבוא. השניים מכהנים כדירקטורים בחברה, ותנובה מפיצה בבלעדיות את מוצרי החברה לשוק הקמעונאי.

לדברי אלון ובן דב, עד למועד הודעתם בראשית חודש יוני על מימוש האופציה המכר (PUT) של מניותיהם בחברה לתנובה, התנהלה החברה ללא מחלוקות, לשביעות רצון כל הצדדים, ואולם החל מהמועד האמור החלו הדירקטורים מטעמה של תנובה בחברה, המכהנים בתפקידי הנהלה בקבוצת תנובה, לנקוט בהחלטות עסקיות ומהלכים פסולים החותרים תחת טובת החברה ותכליתה ומסבים לה נזקים משמעותיים, והכול על מנת לשרת את האינטרסים של תנובה.

לטענת אלון ובן דב, הצעדים הללו ננקטו על מנת להטות את שווי החברה מטה לצורך ובמסגרת הליך מימוש אופציית מכר מניותיהם בחברה לתנובה, וזאת תוך פגיעה חמורה בטובת החברה וביצועיה.

כך, בין היתר ההחלטה על חיובה של החברה במאות אלפי שקלים בגין העלאה רטרואקטיבית של דמי ההפצה המבוצעת באמצעות תנובה, אישור דרישת תשלום רטרואקטיבית וניכרת שהוציאה תנובה בגין דמי שכירות מחסנים שהועמדו על ידי תנובה לטובתה של החברה, וכן החלטה שלא לאשר את דרישתה הכספית של החברה כלפי תנובה על סך כ-1.7 מיליון שקלים בגין הפער בשיעור ההחזרות לו זכאית החברה, אל מול החיוב שכפתה עליה תנובה בניגוד להסכם ההפצה.

לטענת אלון ובן דוב, פיטוריו של מנהל הכספים של החברה, במסגרת החלטה בלתי חוקית שנתקבלה בחטף בישיבת הדירקטוריון האחרונה לפני כעשרה ימים, תגרום נזק להם ובפרט לחברה. השניים מצינים כי בימים הקרובים תוגש על ידם תביעה להסרת קיפוחם בחברה.

תגובת תנובה לא התקבלה עד כה.

 

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*