בסודקסו בדקו כמה הישראלים אוהבים לאכול אבטיח ואיך אוכלים אותו בעולם

בישראל מתועדת צריכה גבוהה של אבטיחים בהשוואה לעולם. לרגל יום האבטיח הבינלאומי, סודקסו מדווחת כי מידי שנה נצרכת כאן כמות של יותר מכ-82 טונות אבטיחים

חוגגים את יום האבטיח הבינלאומי בחדר האוכל של קמטק, מגדל העמק. צילום : בדר קדח, מנהל Sodexo בסניף  קמטק

בראשית השבוע נחגג יום האבטיח הבינלאומי וגם בחברת Sodexo on site נתנו לכך ביטוי מלא טעם ועסיסי בחדרי האוכל. אבטיח, הוא אחד מפירות הקיץ האייקוניים והאהובים בישראל – הוא פרי מתוק, עסיסי ורווי במים. עונת האבטיחים לרוב מתחילה בחודש יוני, מגיעה לשיאה ביולי ומסתיימת באוגוסט. בישראל מתועדת צריכה גבוהה של אבטיחים בהשוואה לעולם. האבטיח הישראלי מפורסם כמתוק ביחס למקביליו, בין השאר על רקע האקלים הארץ ישראלי שהולם את תנאי גידול האבטיחים והידע המקצועי שנצבר על ידי מגדלי האבטיחים במדינה.

חברת Sodexo on site, המפעילה יותרמ-100 חדרי אוכל בארגונים, חברות, מוסדות ציבור ובתי חולים, מדווחת כי נצרכת כמות של יותר מ-82 טונות בשנה.

משקה אבטיח בחדר האוכל של קמטק, מגדל העמק. צילום : בדר קדח

“כמעט לכל מדינה יש שיטות וצורות שונות ליהנות מאבטיח”, לפי דברי מנהל המחלקה הקולינארית ב-Sodexo on site, מיקי נורוק. “ישנן מדינות בהן אוכלים אבטיח מוחמץ, בעיקר במדינות הנורדיות / סלביות וישנן מדינות בהן מכינים מהאבטיח ריבות מתוקות ופיקנטיות. באיטליה מכינים ממנו גרניטה – משקה שהוא למעשה סגנון של סורבה ובספרד מרק גספצ’ו. סביב אגן הים התיכון וארצות הבלקן, הדרך הנפוצה לאכילת אבטיח היא כאשר הוא מצונן ומשתלב יפה עם גבינות צאן מלוחות, השילוב של המתיקות של האבטיח עם מליחות קלה של גבינה כמו גבינת פטה הוא שילוב מושלם”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*