בן אנד ג’ריס ישראל לרשות התחרות: הדרישה לא להפיץ את מוצרי החברה בשטחים היא התרפסות בפני ארגוני ה-BDS, ודרישה הפוגעת בתחרות בישראל

מאבקה של בן אנד ג'ריס ישראל כנגד כניעת החברה העולמית לארגוני החרם נגד ישראל עולה שלב ונשלחה תלונה רשמית לרשות התחרות על כך שהתנהלות המותג העולמי מהווה הפרה חמורה של תנאי המיזוג בינם ובין יוניליוור. תגובת יוניליוור: נזכיר שליוניליוור ישראל לא היתה כל מעורבות בהחלטת הדריקטוריון העצמאי של בן אנד ג׳ריס

אבי זינגר מנכ"ל בן & ג'ריס ישראל. צילום: מורד ביטן

מאבקה של בן אנד ג’ריס ישראל כנגד כניעתה של החברה העולמית לארגוני החרם נגד ישראל עולה שלב ונשלחה תלונה רשמית לרשות התחרות על כך שהתנהלות המותג העולמי מהווה הפרה חמורה של תנאי המיזוג בינם ובין יוניליוור, כפי קבע הממונה על ההגבלים: “ניסיון חמור לתת לגלידות שטראוס יתרון משמעותי – קוראים לממונה להתערב ולהורות לביטול הדרישה הבלתי חוקית לעצור ההפצה בשטחים”.

חברת AQP – בעלת הזיכיון להפצת מוצרי בן אנד ג’ריס בישראל, פנתה באמצעות עו”ד ד”ר דורי קלגסבלד למ”מ הממונה על התחרות עו”ד מיכל כהן, בתלונה רשמית על הפרה בוטה של הנחיות רשות התחרות משנת 2000 למיזוג בין יוניליוור (בעלת השליטה בגלידות שטראוס), לבין בן אנד ג’ריס העולמי.

על פי תנאי המיזוג נקבע כי לא תיעשה כל פעולה לצמצום היקף הזיכיון של מוצרי בן אנד ג’ריס בישראל. זאת מתוך חשש שעלה כבר אז כי ענקית המזון עלולה לפעול לצמצום התחרות בשוק. עוד נקבע במסגרת תנאי המיזוג, כי ליוניליוור לא תהיה כל זכות לקבוע בעבור בעל הזיכיון את תנאי השיווק של המוצרים בארץ.

כזכור, לפני כחודש וחצי, ובניגוד מוחלט לתנאי המיזוג, הודיעה החברה העולמית לזכיין הישראל על סיום תקופת הזיכיון שלו, זאת לאחר שדרשו ממנו להפסיק להפיץ את מוצרי החברה בשטחים, דרישה אשר ראה הזכיין הישראלי כלא חוקית, לא מוסרית וככניעה לארגוני החרם על ישראל – דבר שלא היה מוכן לקבל.

הדרישה עוררה סערה ציבורית גדולה בארץ ובעולם כולו, כשישראלים רבים הביעו את תמיכתם בזכיין הישראלי אשר נאלץ להיאבק עצמאית בענקית המזון הבינלאומית אשר ביקשה לפגוע בתחרות בשוק הגלידות בישראל, וזאת לצד הענקת ניצחון אדיר לארגוני החרם הבינלאומיים, אשר פועלים לפגיעה ובידודה של מדינת ישראל בעולם.

כעת כאמור מתחיל שלב נוסף במאבקה של AQP להשארת הזיכיון בידיה, כשפנתה לרשות התחרות בדרישה להתערב ולדרוש את קיום הנחיות המיזוג כפי שקבעה אותן, ולהביא לביטול דרישתה של בן אנד ג’ריס העולמית מהזכיין הישראלי שלא להפיץ ולשווק את מוצרי המותג בשטחים.

אבי זינגר, מנכ”ל ובעלים בן אנד ג’ריס ישראל: “כזכיין ישראלי אני מחויב קודם כל למדינת ישראל ולאזרחיה, ככה שלא היה לי ספק שלא אסכים לקבל את הדרישה האנטי ישראלית, שפוגעת ומפלה רבים מאזרחי המדינה. מעבר לכניעה והתרפסות בפני ארגוני ה-BDS קיימת כאן התערבות קשה בתחרות בישראל והפרה בוטה של תנאי המיזוג, ולכן אנו דורשים את התערבות רשות התחרות שתפעל להגן על הצרכן הישראלי”.

תגובת יוניליוור

מיוניליוור ישראל נמסר בתגובה: ״איננו יכולים להתייחס בתקשורת לסוגיות הקשורות בחוקי התחרות. עם זאת נדגיש, כי אנו תמיד פועלים על פי החוקים והתקנות בישראל. נזכיר שליוניליוור ישראל לא היתה כל מעורבות בהחלטת הדריקטוריון העצמאי של בן אנד ג׳ריס״.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*