במסגרת התוכנית להפחתת יוקר המחיה: הפחתה רוחבית של מכסים להוזלת מוצרי מזון

במסגרת התוכנית: הקמת ועדה להפחתת הריכוזיות והגברת התחרות בענף המזון. התוכנית כוללת את ביטול המכס על בשר בקר, דגי ים, מזון מן הים, שימורי טונה, נקניקים, רטבים, פירות יבשים, עוגות ועוגיות וקמח. בנוסף יורחבו באופן משמעותי המכסות הפטורות שיחולקו במכרז מחיר מינימום לצרכן בשמן זית, ביצים ודבש

מכס אפס. הורדת מכסים בתחום המזון. מתוך מצגת משרד האוצר

במסיבת עיתונאים שקיימו אמש (ד’) ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, הציג  שר האוצר תכנית רחבה להפחתת יוקר המחיה בעלות של כ-4 מיליארד שקל. התכנית כוללת שורה של צעדים לשנת 2022 שיגדילו את ההכנסה הפנויה ויעודדו תעסוקה בקרב מעמד הביניים, משפחות צעירות ועובדים בשכר נמוך. התוכנית כוללת, לענייננו, הפחתה רוחבית של מכסים שתוביל להוזלה רוחבית של מוצרי מזון וצריכה, והקמת ועדה להפחתת הריכוזיות והגברת התחרות בענף המזון.

הפחתת מכסים רוחבית על מגוון מוצרי מזון

הפחתת יוקר המחיה בתחום המזון על ידי ביטול מכסים והגדלת מכסות פטורות באופן שיאפשר הוזלה של מוצרי ייבוא ויגדיל את התחרותיות של המשק הישראלי. התוכנית כוללת את ביטול המכס על בשר בקר, דגי ים, מזון מן הים, שימורי טונה, נקניקים, רטבים, פירות יבשים, עוגות ועוגיות וקמח. בנוסף יורחבו באופן משמעותי המכסות הפטורות שיחולקו במכרז מחיר מינימום לצרכן בשמן זית, ביצים ודבש.

לשם יישום הצעד יחתום שר האוצר על צו. עלות הצעד נאמדת ב-260 מיליון שקל.

הקמת ועדה להפחתת הריכוזיות והגברת התחרות בענף המזון

תוקם ועדה להפחתת הריכוזיות והגברת התחרות בענף המזון. הוועדה תמפה את שוק המזון, השחקנים, נתחי השוק, רמת הרווחיות, רמות המחירים ומיזוגים ורכישות שנעשו בשנים האחרונות, תוך השוואה למדינות מפותחות בעולם. הוועדה תמליץ על צעדים אקטיביים להפחתת הריכוזיות והגברת התחרות, ואף על תיקוני חקיקה ככל שיידרשו.

בנוסף מוצע סיוע משמעותי למשקי הבית, כפי שמתואר בשקף הבא:

סיוע במשקי בית. מתוך מצגת משרד האוצר

שר האוצר ליברמן: “כשהקמנו את הממשלה קיבלנו בירושה מדינה במצב של משבר כלכלי עמוק, גירעון גבוה ורמת אבטלה גבוהה. לא היססנו ולא התמהמהנו. פעלנו באומץ ותוך מספר חודשים התחלנו במהלכים משמעותיים שקודמנו פחדו לעשות. הצלחנו להעלות את מדינת ישראל בחזרה על המסלול ולהוביל אותה לצמיחה. הפחתנו את הגירעון באופן משמעותי, העלנו את רמת התעסוקה ויזמנו רפורמות מהפכניות להוזלת יוקר המחייה. הטיפול ביוקר המחייה אינו בגדר נוסחת קסם. מדובר בתהליכים מורכבים על פני זמן. יעם זאת, אנחנו איננו מרפים בנושא וממשיכים גם היום לקחת אחריות. גיבשנו צעדים חשובים שיעודדו תעסוקה, יגדילו את ההכנסה ויפחיתו את יוקר המחייה. הפעם באמצעות מודל מהפכני במסגרתו אנו מתמקדים באזרחים שעובדים ומשלמים מסים”.

 

 

 

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*