בלדי נתבעת לשלם 2.55 מיליון שקל לחברת בשר וחסד בטענה להפרת הסכם הפצה לייבוא בשר כשר

לטענת בשר וחסד, שהקימה גוף כשרות גדול בשם בד"ץ איגוד הרבנים, בלדי הפרה את ההסכם ההפצה עמה בכך שבמקום להעביר את מלוא השיווק של הבשר לידיה, החלה לשווק ולמכור את הבשר בעצמה תוך נטילת כל הרווחים לכיסה ומבלי לשלם את אגרת הכשרות כמקובל

בשר וחסד. צילום מסך מדף הפייסבוק

חברת בלדי מבאר טוביה לייבוא ושיווק בשר נתבעת לשלם 2.55 מיליון שקל לחברת בשר וחסד מבני ברק העוסקת בשיווק בשר ובמתן כשרות. זאת, בטענה להפרת הסכם הפצה לייבוא בשר בכשרות מהודרת שבבעלותה, שימוש במותג הכשרות שלה ללא רשות, אובדן רווחים, הפצת בשר בניגוד למוסכם וגרימת נזק בכוונה תחילה.

בתביעה נאמר, כי התובעת שבבעלות שמעון יזדי המשתייך למגזר החרדי הקימה גוף כשרות גדול בשם בד”ץ איגוד הרבנים, בראשות ובתמיכה של רבנים בעלי שם המקובלים על המגזר החרדי כמומחי כשרות ושחיטה.

עוד נאמר, כי התובעת התקשרה עם יבואנים ומשחטות ברחבי העולם, ועל פי דרישת הרבנים שלחה צוותות שוחטים יראי שמים ומשגיחי כשרות ורבנים לצורך הקפדה יתרה על כל נושא הכשרות.

בד בבד, מציינת התובעת, היא יצאה במסע פרסום ויח”צ להחדרת מותג הכשרות בד”ץ איגוד האברכים. זאת, מאחר שהבשר יכול לבוא לתוך מטבחי המגזר החרדי רק כשהוא נושא חותמת והכרה בכשרות מהודרת.

בתביעה נטען, כי בעלי התובעת שמעון יזדי סיכם עם בעלי חברת בלדי, כי יקיימו שיתוף פעולה בכך שבלדי תהה אחראית על הייבוא ויצור הבשר בחו”ל, ואילו בשר וחסד על המכירות והשיווק בארץ. עוד סוכם כי בשר וחסד תעמיד לרשות בלדי את כל הנדרש לצורך ביצוע השחיטה בכשרות המהודרת, ובין היתר את מערך הכשרות הכולל מפקחים ומשגיחי כשרות של בד”ץ איגוד האברכים.

ואולם, טוענת בשר וחסד,  בלדי הפרה את ההסכם ההפצה עמה בכך שבמקום להעביר את מלוא השיווק של הבשר לידיה, החלה לשווק ולמכור את הבשר בעצמה תוך נטילת כל הרווחים לכיסה ומבלי לשלם את אגרת הכשרות כמקובל.

כדי לסבר את האוזן מציינת בשר וחסד, כי בלדי הקצתה שיווק של רק כ-10% מתוך ייבוא הבשר לטובת השיווק שלה, תוך שהיא גורמת לאיחורים וחוסרים ללקוחותיה.

לטענת בשר וחסד, חוסר יכולתה כתוצאה מהתנהלותה של בלדי לשווק מוצרי בשר ללקוחותיה, גרמה לפגיעה בשמה הטוב ואף לנזקים של ממש.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*