בית הקפה התל אביבי דא דא ודא ובר היין הצרפתי בר א וין ייסגרו בסוף מאי ו-150 עובדים יפוטרו

סיבת הסגירה, לטענתם של בעלי המסעדות – התנערות מהתחייבות להמשך חוזה מצד שגרירות צרפת והשגריר הקודם ומכרז שנראה שיועבר לעובד שגרירות צרפת לשעבר. תגובת השגרירות: בית המשפט המחוזי דחה את טענתם של דא דא & דא, בדבר זכאותם להשאר בנכס למשך 5 שנים נוספות על בסיס הבטחות בעל פה שניתנו להם. הם מפרים את פסק הדין ביודעין ובמכוון ומנסים לזכות באהדת הציבור באמצעות העיתונות

בית הקפה דא דא ודא. צילום מאתר בית הקפה
בית הקפה דא דא ודא. צילום מאתר בית הקפה

בסוף חודש מאי ייסגרו את דלתותיהם שני מוסדות בילוי תל אביבים – בית הקפה הפופולרי דא דא ודא – DA DA & DA בשדרות רוטשילד ובר היין המסוקר בר א וין. סיבת הסגירה, לטענתם של בעלי המוסדות הקולינריים – התנערות מהתחייבות להמשך חוזה מצד שגרירות צרפת והשגריר הקודם ומכרז שנראה שיועבר לעובד שגרירות צרפת לשעבר.

לדברי בעלי בית הקפה והבר, שגרירות צרפת בישראל מנהלת זה יותר משנה מלחמה על מנת לבטל הסכם שכירות והתחייבויות קודמות שלה בנכס ברשותה במרכז תל אביב בו פועלים בית הקפה ובר היין. אלה פועלים בנכס כחמש שנים ועל פי הסכם שכירות לחמש שנים עם התחייבות של שגריר צרפת הקודם ושל ראש המכון הקודם לחמש שנים נוספות, ממנו מתנערת השגרירות לחלוטין. יותר מזה – כשנה מנסה השגרירות להתנער מהתחייבויותיה תוך שימוש בצעדים משפטיים שונים. בין היתר תבעה השגרירות את המסעדות לפינוי מוקדם לפני כשנה והפסידה במשפט. בפסק הדין מצוין, כי שגרירות צרפת פעלה שלא בתום לב בניסיון לתפול על המסעדה כל מיני הפרות שלא היו קיימות.

כעת, לדברי בעלי העסקים, מנסה השגרירות באמצעות מכרז להעביר את ההחזקה בנכס לעובד השגרירות לשעבר, אשר מתחיל ליצג רשת מאפיות ובתי קפה צרפתית בינלאומית. בעלי בית הקפה והבר ניסו להלחם בכל דרך על המשך השכירות והפעלת העסקים.

שגיא עברון, מבעלי המסעדות: “נגמרו החמש שנים, חיכינו להארכה של חמש שנים נוספות וכמובן שהשגרירות טענה שאין הסכם כזה שבעל פה והוציאה את המקום למכרז. כל מי שרואה את המכרז מבין שהוא מכור . פתאום משום מקום מופיע בחור שבמקרה עבד בשגרירות, שבמקרה הוא גם הזכיין של הרשת הצרפתית מחו”ל שמחפשת נכס בארץ. כשנשאל למה לו לגשת למכרז שהכל בו לא הגיוני, ענה אותו בחור שהוא יודע להסתדר עם אנשי השגרירות. ראיתי את תנאי המרכז ואותו בחור גם לא עומד בתנאיו – מה שגורם לי לרצות להאמין ששגרירת צרפת בישראל לא מעודכנת בפרטי הסיפור הכל כך לא הגיוני הזה”.

לדבריו, “בשתי המסעדות הפועלות במקום מועסקים קרוב ל-150 עובדים, רובם בעלי משפחות העובדים שנים רבות בעסק. בימים אלו, בהם ענף המסעדות סובל גם כך מקשיים רבים, מקומות רבים נסגרים ועובדים רבים מאבדים את מקום עבודתם, המהלך של השגרירות נראה תמוה ונראה שיש פה ככל הנראה העדפת עסקים בבעלות צרפתית על פני עסקים ועובדים מקומיים”.

במטה של מסעדנים חזקים ביחד כונסה ישיבת חירום לבחינת הצעדים הבאים.

תגובת שגרירת צרפת 

“בתגובה למספר פרסומים מה-28.4.2018 שנעשו מיוזמתם של דא דא & דא, שגרירות צרפת בישראל מבקשת להעמיד דברים על דיוקם: דא דא & דא מאכלסת את  הנכס שבשד’ רוטשילד 7 בתל-אביב, בניגוד לחוק החל מ-9.3.2019. בית המשפט המחוזי בתל אביב, בפסק דין מה-15.11.2018, ציווה על פינוי, של דא דא & דא מהנכס עד ל- 8.3.2019. בית המשפט המחוזי בתל אביב בפסק דינו, דחה את טענתם של דא דא & דא, בדבר זכאותם להשאר בנכס למשך 5 שנים נוספות על בסיס הבטחות בעל פה שניתנו להם. דא דא & דא מפרים את פסק הדין ביודעין ובמכוון ומנסים לזכות באהדת הציבור באמצעות העיתונות לאחר שהפסידו בבית המשפט. למרבה הצער דא דא & דא מנסים למנוע את פינויים מהנכס על ידי כך שהגישו בקשה מטעה ובלתי מבוססת ללשכת ההוצאה לפועל, והעניין ממתין להכרעה. דא דא & דא סרבה לחתום על הסכם שיאפשר לה להמשיך לשהות בנכס בתקופת הליך המכרז ואף להשתתף בו, ולמעשה, הישארותם בנכס היא ללא כל זכות חוקית ועל אף מספר רב של הודעות והתראות שנשלחו להם. צרפת פתחה במכרז בהתאם למדיניותה בכל הנוגע לנכסים שבבעלותה מחוץ לצרפת והמכרז פורסם בעיתונות היומית בישראל. ההאשמות של דא דא & דא באמצעות פרסומים בתקשורת בקשר להליך ההזמנה למכרז משוללות בסיס ומיועדות לחבל בהליך ולהרתיע את המשתתפים הרציניים מלהגיש הצעותיהם. צרפת תמשיך לנהל את הליך המכרז עד תומו, בכפוף לתנאיו ותגן על זכויותיה”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*