בחינאווי גריל קרליבך רוצים שתגיעו לקניות בזכות המסעדה שבפנים

בחו"ל, בעיקר באירופה הציבור מגיע למרכזי קניות מסוימים בזכות המסעדות הממוקמות בהם ולעתים גם קונים על הדרך. בישראל מתייחסים למסעדות אלה כמקום שאפשר לחטוף בו משהו בעת רעב

חינאווי - המסעדה שבפנים. צילומים: אלכס פוארטס
טעימת משקאות בחינאווי. צילום: יח”צ

זה היה לפני עשרות שנים, בנסיעה ללונדון. הגעתי לכלבו המפורסם סלפריג’ס ושם נתקלתי בבר האויסטרים. זה היה מדהים, רק אויסטרים, יין לבן או מבעבע. מאז, בכל פעם שאני מבקר בלונדון, אינני יכול לשכוח את הבר ואני מגיע לבית הכלבו המפורסם, למרות שאני רחוק מלהיות חובב חנויות כלבו ויש לכך לפחות עדה אחת.

בר האויסטרים בסלפריג’ס אינו היחיד כמובן. כמוהו יש רבים במרכזי הקניות המפורסמים, כמו המתחרה הרודס, אן קיי בשטוקהולם וכמוהם קה דה ווה (KaDeWe) היוקרתי בברלין ומרכזי הקניות הנוצצים האחרים באירופה.

הניסיונות להקים בארץ מסעדות מוצלחות בחנויות ענק ובמרכזי קניות לא צלחו לרוב. הישראלים ידירו בדרך כלל את רגליהם מהן ויעדיפו לאכול במסעדה סמוכה ולא במרכז הקניות, שכן באלה הלקוח בדרך כלל מרגיש כשבוי.

האחים חינאווי החליטו לפני כשלוש שנים להנהיג כאן מהפכה בתחום. בחנות Wine & More בקרליבך הם פתחו צמוד למעדניית הבשרים המפורסמת מסעדה קטנה שצברה לא מעט מוניטין באזור המסחרי התוסס הזה. לפני כמה חודשים, כאשר פתחו חנות מזון ענקית בנצרת עלית, כיום נוף הגליל בשמה המחודש, פתחו לצידה מסעדה המבוססת על המעדנייה המפורסמת שלהם וככל הניראה יש להם תוכניות להמשיך כך בעשרת הסניפים שהם פרסו בשנים האחרונות בכל הארץ.

למען האמת, את המזללה בחשמונאים לא הכרנו עד הימים האחרונים, אך הביקור בה הפתיע אותנו לא מעט. בר לא גדול בתוך המעדניה ולידו שלושה ארבעה שולחנות בלבד. הרקע מעולה: מדפים עם עשרות מותגי יין ואלכוהול שרק עושים חשק לגוון את הבר הפרטי, אך אנו התמקדנו במסעדה.

לפתיחה הזמנו קבב שהגיע בפיתה והיה עשוי כמו שצריך, צלוי היטב מבחוץ אך אדום מבפנים. היה ברור שאנשי הגריל מכירים את עבודתם היטב. להמשך ביקשנו פילה שקרץ לנו מהמקרר הסמוך. למרבה ההפתעה, לא שאלו אותנו איך אנו רוצים את הפילה. חששנו כמובן שנקבל אותו וול דאן כמקובל בלא מעט מקומות בעיר. ההפתעה היתה מושלמת: הפילה הגיע מדיום רר, כפי שהיינו מבקשים אותו.

עשרות מותגי יין ואלכוהול במעדנייה של חינאווי בקרליבך, ת”א. ציליום: יח”צ

בדרך החוצה נתקלנו באחד מבני משפחת חינאווי וסיפרנו לו על החשש והתוצאה. הוא חייך ואמר: אנו לא מרגישים מסעדת יוקרה ולא שואלים איך לעשות את הבשר. עושים אותו כפי שאנחנו מבינים. במילים אחרות, כמו בצרפת, ששם אפילו לא מוכנים להגיש בשר לוי יתר על המידה.

אנו “הסתפקנו” בשתי המנות. היפה במזללה של חינאווי הוא שאפשר לאכול בה אוכל עממי בפיתה ב-33 שקל למנה או להגיע לנתחים המובחרים המוגשים בצלחת בתוספת סלטים אותנטיים כשהתמחור הוא לפי משקל של 100 גרם: סטייק פילה, סטייק אנטריקוט, סטייק אנטריקוט על העצם, פורטרהאוס, סטייק סינטה, סינטה על העצם ואוכף טלה.

ל.א.


חינאווי גריל קרליבך – בתוך סניף חינאווי Wine & More.

רח’ קרליבך 25, תל אביב.

ימי א’-ה’: 11:00-20:00, ימי ו’: 11:00-16:00

 

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*