ארטיק אבוקדו לימון

לקראת עונת הקיץ ולרגל יום הגלידה הבינלאומי מגישה חברת חקלאי גרנות הצעה מעניינת ומרעננת לארטיק מקורי

ארטיק אבוקדו לימון. צילום: הדס ניצן

הארטיק של ילדותנו, זה שסימן פעם את עונת הקיץ ואת החופש הגדול ואת ההליכה לים, היה ארטיק בננה-שוקולד, הרי אי אפשר לשכוח. בכל מקרה, אבוקדו לא התקשר אצלנו לשום דבר מתוק. לרגל יום הגלידה הבינלאומי, שמצוין מדי שנה בפתיחת עונת הקיץ ב-1 ביולי, ולקראת החופש הגדול, מגישה חברת חקלאי גרנות, המשווקת  פירות וירקות טריים, מתכון קייצי ומרענן לארטיק מאוד מקורי – ארטיק אבוקדו לימון. קל להכין אותו, מומלץ יחד עם הילדים בבילוי משותף בחופשת הקיץ, וליהנות מארטיק טעים ומרענן, בעל ערכים תזונתיים נפלאים של פרי האבוקדו.

מצרכים:

2 אבוקדו בשלים של גרנות

1 מיכל יוגורט 500 גרם

1/2 חצי לימון

4 כפות סוכר

אופן ההכנה:

  1. מרוקנים את התוכן של שני האבוקדו הבשלים לתוך בלנדר. מוסיפים את מיכל היוגורט וסוחטים פנימה חצי לימון.
  2. מוסיפים לתערובת 4 כפות סוכר וטוחנים את הכל.
  3. יוצקים את התערובת לתבניות להכנת קרטיבים ומקפיאים למשך לילה.
  4. מגישים צונן.
צילום: הדס ניצן

כשמדברים על מתוק ועל קינוחים מתוקים, זו הזדמנות מצוינת לדבר על אבוקדו. הפרי הירוק משמש כיום גם למבחר מנות מתיקה וקינוחים. ניתן למצוא מתכונים לעוגות אבוקדו, מוס אבוקדו ואפילו לרכוש בגלידריות מובחרות גלידה עם אבוקדו.

פרי עץ האבוקדו, על אך היותו פרי, נחשב בישראל דווקא כירק, וככזה השימוש הנפוץ ביותר שנעשה בו הוא בסלטים ובממרחים שונים ללחם. אך פרי עץ האבוקדו, שמוצאו המקורי בדרום אמריקה וכיום גם גדל בהצלחה רבה בישראל, משמש ברבות ממדינות המוצא שלו ובעיקר בברזיל, כפרי שמככב בקינוחים ובמיני מתיקה.

יתרונותיו התזונתיים של האבוקדו באים לידי ביטוי בשומן טוב, ובוויטמינים D, A, B, E, K, C, וגם באשלגן, ברזל, נחושת, סידן, זרחן, מגנזיום, נתרן, מנגן, אבץ, קובלט, יוד, נחושת ומינרלים נוספים, פיטוסטרולים, כלורופיל, לציטין, סקווראן ובסיבים תזונתיים.

למרות השם שיצא לו, הוא אינו משמין ולכן השימוש בו בקינוחים הוא נפלא. ניתן לשלב עם האבוקדו ממתיקים שונים, בהם שוקולד, רטבים מתוקים וכמובן גם שילוב של פירות אחרים.  בשונה מקצפות או שמנת שמשמשת לקינוחים רבים, באבוקדו השומן הוא בלתי רווי והקלוריות ממנו לא נאגרות בגוף באותו האופן. יש גם מי שעושים שימוש באבוקדו דווקא לצורך ירידה במשקל.

שייק אבוקדו צילום: הדס ניצן

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*