ארגון מגדלי הפירות מבקש להורות למשרדי החקלאות והאוצר לחשוף מסמכים הנוגעים לרפורמה בחקלאות

עוד נאמר בעתירה, כי עיקרי הרפורמה האמורה הם תיקוני חקיקה משמעותיים בתחום הגנת הצומח, הכוללים הסרת חסמים והקלה ברגולציה, והפחתה גורפת עד לביטול מוחלט של מכסי המגן על יבוא כל הפירות והירקות

ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות. צילום מסך

ארגון מגדלי הפירות הגיש עתירה לפי חוק חופש המידע להורות למשרדי החקלאות והאוצר לחשוף בפניו מסמכים ומידע הנוגעים לרפורמה בענף החקלאות אשר יזמו. בעתירה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, נאמר כי מדובר ברפורמה מבנית, עמוקה, מהותית ומרחיקת לכת בענף החקלאות, אשר הוטלה על המגזר החקלאי כרעם ביום בהיר. זאת, ללא קיום דיון מעמיק, מקצועי, ופרטני וללא שמיעת עמדות מקצועיות ומהותיות, לרבות עמדותיהם של המגדלים ואנשי המקצוע, אשר ראוי שיישקלו בידי מקבלי ההחלטות.

עוד נאמר בעתירה, כי עיקרי הרפורמה האמורה הם תיקוני חקיקה משמעותיים בתחום הגנת הצומח, הכוללים הסרת חסמים והקלה ברגולציה, והפחתה גורפת עד לביטול מוחלט של מכסי המגן על יבוא כל הפירות והירקות.

מטרת הרפורמה, כפי שהוצגה לציבור, היא הוזלת יוקר המחיה, ואולם לדברי ארגון מגדלי הפירות הרפורמה האמורה תמיט כיליון על מגדלי הפירות בישראל ועל ענף החקלאות בכלל, ותפגע קשות בזכויות היסוד של החקלאים באופן בלתי הפיך.

לדברי הארגון, המידע המבוקש על ידו ואשר נועד לאפשר לו להגן על זכויות מגדלי הפירות הוא ביחס למטרת הרפורמה והשלכותיה הרבות על מגדלי הפירות ועל ענף החקלאות בכלל, לרבות ההשלכות על בריאות הציבור, ענף התיירות, ביטחון המזון, איכות הסביבה, איבוד ונטישת קרקעות הלאום, שמירה על השטחים הפתוחים ועוד.

תגובת משרד החקלאות: “משרד החקלאות ופיתוח הכפר טרם קיבל את העתירה המדוברת. עם קבלתה היא תיבחן כנהוג ותיענה בבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*