אספרסו קלאב הגישה תביעת קניין רוחני בסך של 2.5 מיליון שקל נגד הבעלים של אספרסו מור

לטענת אספרסו קלאב, הנתבעים המכירים היטב את אריזותיה החלו לאחרונה לשווק קפסולות המיועדות לשימוש במכונות Caffitaly (אותן מכונות קפה המשווקות על ידי אספרסו קלאב) באריזות מזויפות הזהות כמעט לחלוטין לאריזות מוצריה והנושאות סימן מסחר הדומה באופן בולט לסימן המסחר המקורי הרשום שלה

האתר של אספרסו מור. צילום מסך

חברת אספרסו קלאב – החברה השנייה בגודלה בתחום היצור, השיווק, וההפצה של מוצרים בתחום מכונות קפה וקפסולות קפה – הגישה תביעת קניין רוחני בסך של 2.5 מיליון שקל כנגד שלום וגיל אובניש הבעלים של חברת אספרסו מור מבית שאן המשווקת אף היא מוצרים בתחום הקפה.

במבוא לתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר כי עניינה הוא במניעת הנתבעים מלהפר את סימן המסחר הרשום של אספרסו קלאב, ולהעתיק בבוטות את חוזי אריזותיה המקוריות, ובפרט את המוטיבים העיצוביים הייחודיים שבאריזות אלו, במסגרת שיווק מוצרים מזויפים המהווה גם הפרת זכויות יוצרים.

בתביעה נאמר, כי אחת מסדרות הדגל של אספרסו קלאב, שזכתה להצלחה ולמוניטין רב  היא סדרת קפסולות קפה המיועדות למכונות Caffitaly (המשווקות על ידה), המעוצבות בעיצוב ייחודי (הכולל בין היתר צבעוניות מקורית ומיוחדת, ומוטיב ספל קפה מאויר) והנושאות גם את סימן המסחר הרשום והמוכר היטב של אספרסו קלאב, סימן הקפסולה (קפסולה הפוכה דמוית כובע).

לטענת אספרסו קלאב, הנתבעים המכירים היטב את אריזותיה החלו בעת האחרונה לשווק קפסולות המיועדות לשימוש במכונות Caffitaly (אותן מכונות קפה המשווקות על ידי אספרסו קלאב) באריזות מזויפות הזהות כמעט לחלוטין לאריזות מוצריה והנושאות סימן מסחר הדומה באופן בולט עד כדי הטעיה לסימן המסחר המקורי הרשום והמוכר היטב שלה.

לדברי אספרסו קלאב השוואת חוזי אריזות המוצרים המקוריים שלה לחוזי אריזות המוצרים המפרים המשווקים על ידי הנתבעים, והשוואת הסימן המקורי לסימן המפר, אינן מותירות מקום לספקות בדבר ניסיונם הבוטה של הנתבעים להפר את זכויותיה, להטעות את ציבור הצרכנים, ולהתעשר על חשבונה.

עוד נטען בכתב התביעה כי די במבט חטוף כדי להתרשם כי עסקינן בהעתקה בוטה ומושלמת של אריזות מוצריה המקוריים המפורסמים של אספרסו קלאב, וכי המדובר באותו המראה והחוזי בדיוק, באותו מוטיב של סל קפה מצויר, ובשימוש באותו סימן מסחר רשום( סימן הקפסולה\הכובע), העתקת קוף של ממש ומעשה זיוף.

אספרסו קלאב מציינת, כי הקפסולות המפרות של הנתבעים הן למעשה פגומות, בעלות טעם לוואי, אינן מתאימות למכונות הקפה, מכילות קפה זול ללא איטום, והובילו להערכתה לקלקולים בכ-20 אלף מכונות קפה, ולהשבתתן של לפחות 5,000 מכונות.

לטענת אספרסו קלאב, כתוצאה ממעשי הנתבעים נגרמים וייגרמו לה נזקים אדירים חמורים ובלתי הפיכים. בית המשפט מתבקש לאסור על הנתבעים בצו מניעה להפר את זכויותיה של אספרסו קלאב, למסור לה דין וחשבון על היקף מעשי ההפרה שלהם, לאסוף את כל המוצרים המפרים ששווקו על ידם לצורך השמדתם, ולחייבם לפצותה בגין נזקיה.

תגובת אספרסו מור לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*