אספרסו קלאב: אמיגו סוכנויות שיווק מפרה את זכויות היוצרים של החברה

לטענת התובעת, הנתבעים משתמשים בסימני המסחר שלה, סימנים בעלי משמעות כלכלית ומסחרית • עוד נטען, כי כתוצאה ממעשי ההפרה החברה עומדת כעת בפני חשש לפגיעה במוניטין שהשיגה

בית המשפט המחוזי בתל אביב
בית המשפט המחוזי בתל אביב

חברת אספרסו קלאב, העוסקת בשיווק מוצרי קפה בהם קפסולות ומכונות אספרסו, הגישה בבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך מיליון שקל וסעדים לצו מניעה קבוע נגד חברת אמיגו סוכנויות שיווק, המפעילה רשת חנויות מוצרי קפה בהם מכונות קפה וקפסולות להכנת קפה וכן אתר מכירות און ליין, ונגד הבעלים והמנהל שאול רובין.

בתביעה שהוגשה נטען, כי התובעת גילתה לאחרונה כי הנתבעים משתמשים בין היתר בסימני המסחר שלה (“אספרסו קלאב” ו-“ESPRESSO CLUB“), סימנים בעלי משמעות כלכלית ומסחרית ובעלי מוניטין, המזוהים עמה ועם מוצריה ושירותיה הנושאים אותם.

לטענת התובעת, בפרסומים מכוונים הנתבעים להיבנות מן המוניטין של אספרסו קלאב. לדבריה, הנתבעים העתיקו תצלומים של התובעת תוך הפרת זכויות היוצרים.

לטענת התובעת באתר של הנתבעים: www.coffeeman.co.il מוצעות למכירה ומשווקות מכונות קפה שונות, קפסולות מסוגים שונים, תערובות קפה, אביזרים למכונות קפה, ואביזרים נלווים שונים. לדבריה, היא גילתה, כי הנתבעים משווקים את מוצריהם באמצעות קידום ממומן בגוגל במסגרת מודעת פרסום שכותרתה: “קפסולות אספרסו קלאב במבצע”, שמובילה לאתר המפר.

קפסולות של אמיגו
קפסולות של אמיגו

לטענתה, הפרסום נושא סימנים המפרים את זכויותיה בסימני אספרסו קלאב ומוביל לעמוד באתר המציג מכונות קפה המשווקות בישראל על ידי אספרסו קלאב וקפסולות קפה לרכישה שאינן קפסולות אספרסו קלאב, אלא קפסולות אחרות מתוצרת ואיכות שאינן ידועות.

לדברי אספרסו קלאב, באמצעות עוה”ד ג’ני מזור גורדון ועדי ברקןלב, הנתבעים מציגים באתר המפר את קפסולות הקפה שלהם כ”תואמות” כביכול למכונות הקפה של אספרסו קלאב וכי קפסולות אלה אינן תואמות את סוג המכונות הנזכר באתר המפר ויש בכך, לדבריה, משום הפרה של זכויות אספרסו קלאב והטעיה צרכנית.

כמו כן נטען, כי הנתבעים מציגים את הקפסולות כקפה איכותי בכמות זהה לחלוטין לקפסולות אספרסו קלאב. לדברי התובעת, מדובר בקפסולות קפה מאיכות שאינה ברורה ושאינה עומדת בסטנדרטים של אספרסו קלאב.

לטענת התובעת, כתוצאה ממעשי ההפרה של הנתבעים, היא עומדת כעת בפני חשש לפגיעה בלתי הפיכה בזכויותיה ובפני פגיעה במוניטין שהשיגה. לדבריה, יהיה זה בלתי צודק אם בית המשפט לא יתערב ולא יעצור מעשי ההפרה.

בתביעה מצוין, כי הנתבעת מציגה עצמה באתר שלה כחברה בארגון אמון הציבור לקידום הגינות בעסקים, ומצג זה אינו מתיישב עם מעשיה הגורמים לנזקים.

בית המשפט מתבקש לאסור על הנתבעים בצו מניעה מלהפר את זכויותיה של אספרסו קלאב, לאסוף או להסיר כל פרסום המפר את זכויותיה, להעביר לידיה דין וחשבון הכולל פרטים הנוגעים לקפסולות המטעות ששווקו או סופקו על ידם ובשלב זה לשלם לאספרסו קלאב פיצויים ללא הוכחת נזק בסך של כמיליון שקל.

תגובת אמיגו סוכנויות שיווק לא התקבלה עד לסגירת הגיליון.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*