אסם הגישה תביעת קניין רוחני נגד היבואנית סאא אלעודה גרופ בטענה להפרת זכויותיה כבעלת סימן רשום “פתיבר”

לטענת אסם, הנתבעים ייבאו לארץ יותר מ-10,000 אריזות ביסקוויטים הנושאים בהבלטה את הסימן "פתי בר" המפרים את זכויותיה של אוסם בסימני המסחר המקוריים שלה ופוגעים במוניטין שלה. תגובת הנתבעת: מדובר בתביעת סרק מופרכת. לאוסם אין זכות בלעדית לשימוש במילה פתיבר, שהיא צירוף המילים בצרפתית Petit Beurre. צירוף זה הפך להיות שם גנרי לביסקוויט בצורה וטעם ייחודיים

הבסקוויט הצרפתי Petit Beurre. מקור: ויקימדיה

חברת אסם השקעות משוהם הגישה לבית משפט השלום באשדוד תביעת קניין רוחני כנגד חברת סאא אלעודה גרופ מהיישוב חורה, העוסקת בייבוא, ובעליה אבו אל קיעאן סמעין תושב היישוב.

בתביעה נאמר כי בין מוצרי הדגל של אסם מצויים הביסקוויטים הממותגים בסימן המפורסם “פתיבר” המשווקים בהיקפים עצומים ברחבי הארץ במשך שנים רבות, החל משנת 1970. אוסם מציינת עוד כי היא בעלת סימן מסחר רשום “פתיבר” מעוצב וסימן המסחר “אסם”.

בכתב התביעה נאמר כי הנתבעים ייבאו לארץ לפני כחודש ובראשית חודש זה, בשני משלוחים נפרדים, יותר מ-10,000 אריזות ביסקוויטים הנושאים בהבלטה את הסימן “פתי בר” המפר את זכויותיה של אוסם בסימני המסחר המקוריים שלה.

ביסקוויט פתי בר

לטענת אסם, לא ניתן לפספס את הטבעת סימן שהוא העתקו הכמעט מדויק של סימן השייך לה, מעוצב יחד עם אלמנטים הלקוחים מסימן הבית שלה. לדברי אוסם השימוש בסימן המפר על גבי המוצרים המפרים עלול להטעות את קהל הצרכנים ולגרום לו לחשוב כאילו היו המוצרים המפרים מתוצרתה, או למצער שיש להם קשר עם מוצריה בכלל ואו עם מוצריה המקוריים הנושאים את סימני המסחר המקוריים שלה בפרט.

אסם מציינת כי לאחר בחינת המוצרים המפרים עולה כי ייתכן שאיכותם אינה גבוהה כדוגמת איכות מוצריה שלה, ועל כן שיווקם בארץ עלול להסב לה, מעבר לנזקים וחסרון כיס, אף נזק חמור ובלתי הפיך לשמה הטוב ולמוניטין שיצא לה כיצרנית מוצרים מאיכות משובחת.

בית המשפט מתבקש להורות למכס להימנע משחרור המוצרים המפרים המעוכבים במחלקת התפיסות במכס באשדוד, להורות על השמדת המוצרים הללו, לאסור על הנתבעים להפר את זכויותיה של אסם בסימניה המסחריים המקורים, ולפצות את אסם על פי חוק עוולות מסחריות בפיצוי בלא הוכחת נזק בסך של 200 אלף שקל, בגין הנזקים הממשיים והלא ממוניים שנגרמו לה.

בנוסף, מתבקש בית המשפט להורות למכס להשיב לאסם את הערבויות הבנקאיות בסך 306 אלף שקל שהופקדו על ידה במכס לצורך הבטחת עיכוב המוצרים המפרים במכס.

תגובת הנתבעת:

להלן התגובה מטעם משרד בוסתנאי, עורכי-דין המייצג את הנתבעת:

“מדובר בתביעת סרק מופרכת. לאוסם אין זכות בלעדית לשימוש במילה ‘פתיבר’, שהיא צירוף המילים בצרפתית Petit Beurre. צירוף זה הפך להיות שם גנרי לביסקוויט בצורה וטעם ייחודיים.

“השימוש של סאא אלעודה גרופ בסימן פתיבר איננו מטעה לחשוב שמדובר במוצר של אוסם. המוצרים של סאא אלעודה גרופ ממותגים תחת המותג Sweet 4U FOR YOU אשר הינו סימן מסחר הרשום על שמה. ברור לנו שמדובר בסך הכל בניסיון של חברה גדולה לחסום תחרות מצד חברות מתחרות. מניעיה הפסולים של אוסם מתבטאים גם בכך שהיא עומדת על השמדת הביסקוויטים שסאא אלעודה גרופ ייבאה, על אף שהביסקוויטים ארוזים בניילון שקוף שאיננו נושא את המילה ‘פתיבר’, ואוסם איננה מסתפקת בהשמדה של רק אריזות הקרטון הנושאות את השם “פתיבר”.

“תשובתנו לטענות אוסם יימסרו באופן מפורט לבית המשפט ואנו סומכים על בית המשפט שידחה את התביעה מכל וכל”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*