איגוד השיווק הישראלי משיק את פרס החדשנות; בין הזוכות לרבעון השלישי 2020: יכין ואסם

הפרס יחליף מעתה את פרס ההשקה המנצחת. אסם זכתה על האסטרטגיה השיווקית בהשקת המוצר פתיבר פינוקים ויכין זכתה על הקונספט הצרכני שנבחר לשימורי חומוס בימי הקורונה: הכי טעים להכין בבית

חומוס יכין - אסטרטגיה שיווקית נכונה בימי קורונה. צילום מסך

איגוד השיווק הישראלי פותח את השנה החדשה בהתחדשות ומשיק את פרס החדשנות שיחליף מעתה את פרס ההשקה המנצחת. האיגוד מכריז על הזוכים בפרס החדש לרבעון השלישי של שנת 2020: ישראכרט, יכין, אסם וקרונוס ישראל.

 יכין – שימורי חומוס

מתוך נימוקי השופטים להענקת הפרס ליכין – שימורי חומוס: הקונספט הצרכני שנבחר לחומוס: “הכי טעים להכין בבית” תואם את תקופת הקורונה שבה הפוקוס להכנת אוכל טעים ומגוון בבית עלה. ביכין התמקדו בהעברת המסר כמה פשוט וטעים להכין חומוס בבית ועכשיו זה גם קל מאוד. הקבילו את הכנת החומוס בבית להכנת טחינה בבית. המשפט שפתח את הדלת לשינוי תפיסת הצרכן : “טחינה מכינים בבית, וחומוס? חומוס ברור שמכינים בבית”. יכין הגיעו להצלחה מסחרית לטעם חומוס הדומה לטעם החומוס בחומוסיות.

בנוסף ייצרו סרטונים קצרים שכיף לראות ועושים חשק לחומוס, סרטים פשוטים ובגובה העיניים, ללא פרזנטורים שאפשרו הפקה זולה וניצול תקציב בצורה מיטבית. נעשה שימוש חכם בתקציב יחסית קטן באמצעות מהלך מצטבר, ששוחרר במספר גלים ושמר על שיח ציבורי קולינרי במשך 12 שבועות רצופים וייצר ויראליות. צרכנים העלו מאות תמונות וסרטונים של עצמם מכינים חומוס ומצלחתים – כי מי לא אוהב להראות את החומוס שהוא עשה בעצמו ויצא לו מעולה.

לראשונה, חברת שימורים משיקה מוצר עם ערך קולינרי ומצליחה להכניס צרכנים חדשים לקטגורית השימורים, כאשר בעשור האחרון צרכנים רק עוזבים את הקטגוריה בגלל תפיסת בריאות שלילית וחוסר רלוונטיות ואטרקטיביות.

פתיבר פינוקים. צילום: יח”צ

אסם – פתיבר פינוקים

מתוך נימוקי השופטים להענקת הפרס לאסם – פתיבר פינוקים: האסטרטגיה השיווקית הייתה להעביר את המסר שפתיבר אסם נכנס לעולם העוגיות המפנקות, תוך כדי יצירת ריגוש סנסורי ונחשקות למוצר עם הדגשת האלמנט הקרמי המפנק. זאת, מתוך הבנה שכמעט כל ישראלי מחובר לפורמט המוצרי וחווה אותו במהלך חיוו, המסר שהוביל את המהלך היה “פתיבר פינוקים – איפה היית עד עכשיו?”. הרעיון היה להדגיש את הציפייה הגדולה של הצרכן הישראלי לפורמט המוצרי הכל כך אהוב ומוכר.

ההצלחת השיווקית טמונה במתיחת המותג, לקחו את אחד המותגים הוותיקים והמצליחים באסם – פתיבר, ולראשונה עשו לו מתיחת מותג מעולם הביסקוויטים, המוגדר כבייסיק לעולם העוגיות. עבור הצרכן שמאוד אוהב את מותג פתיבר מדובר בחדשנות מרגשת ומסעירה שיוצרת עניין רב ורצון להתנסות במוצר. המוצר פתיבר פינוקים התקבל באהדה גדולה בקרב צרכנים, והיו אלפי תגובות ברשת ובמדיה.

קרונוס ישראל – פיס נטורלס – מוצרי קנאביס

נימוקי השופטים להענקת הפרס לקרונוס ישראל: הצלחת אסטרטגיית השיווק של החברה הייתה יצירת חשיפה של המותג לשלושת קהלי היעד: רוקח, מטופל ורופא, ובידול המותג כאיכותי יותר משאר המשווקים קנאביס. בזכות ההצלחת הקמפיין השיווקי המוצר תפס נתח שוק משמעותי בשוק רווי מתחרים ובזמן קצר מאוד.  בחודש יוני היה לחברה הסכם סחר עם שלושה בתי מרקחת וכיום, לאחר השקת המוצר והחדירה שלו לשוק, יש הסכמי סחר עם כ-100 בתי מרקחת. לאורך חצי שנה גדלו היקפי המכירות ובחודשים נובמבר-דצמבר הגיעה החברה להיקפי מכירות הדומים לשחקניות ותיקות בשוק, תוך מיצובה של החברה כמובילה ואיכותית הודות לאסטרטגיית שיווק והחדרת מוצר יוצאים מן הכלל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*