אחים לזן אך לא ליין

הצרכנים המומחים יודעים ומכירים את הברולו. הם רוכשים חביות ובקבוקים ושומרים עליהם שנים רבות. אלה יינות הגדלים במהלך הזמן וכמובן שגם במחיר. BAROLLO RISERVA DOCG; VIGNOLO CAVALLOTTO 2009

הכרמים באזור אלבה, צפון איטליה. צילום: Fulvio Spada ויקימדיה
הכרמים באזור אלבה, צפון איטליה. צילום: Fulvio Spada ויקימדיה
מאת מיכאל בן יוסף
מאת מיכאל בן יוסף

האיטלקים מעדיפים לשמור את אוצרותיהם לעצמם, במיוחד כאשר מדובר ביין ועוד יותר כאשר היין הוא מהזן הייחודי נביאולו Nebbiolo האציל. הם שומרים על סודות יינותיהם, על הזנים הטובים והשמורים שלהם ועל שמות היינות – כמו ברולו וברברסקו, שני הכוכבים המנצחים.

הזן המובחר מהווה בסיס ליינות המפורסמים האיטלקיים, לעתים של העולם הרחב הווינולוגי כולו. ברולו, שם מפורסם, הוא שם כללי של “סוכן סמוי” במערכת מוכרת ויודעת, שמטרותיה בסופו של דבר שיווקיות. הברולו מסמן יותר מכל את זן הנביאולו, הזן המנצח, המספק יינות עם חותמת אישית, עם קשר הדוק למיקום הכרם או לתהליך ייצור היין – הסודות ממשיכים את המסורת. הצרכנים המומחים יודעים ומכירים את הברולו. הם רוכשים חביות ובקבוקים ושומרים עליהם שנים רבות. אלה יינות הגדלים במהלך הזמן וכמובן שגם במחיר.

יין ברולו
יין ברולו – BAROLLO RISERVA DOCG

יינות תחת שם Barollo ו-Barbaresco הם אחים לזן אך לא ליין: האיטלקים מגדירים את הראשון כגברי – Masculino ואת השני כנשי – Femenino. הראשון בעל תוחלת חיים ארוכה והשני עדין, מלטף, מוכן לשתייה מוקדמת – המלך והמלכה של יינות איטליה (מבלי לפגוע כמובן בזכויות נשיות). אנחנו מזכירים את היהלומים שבכתר, יינות צפון איטליה מאזור Piemonte, עם דגש על גבהות אזור Lange ו-Alba שאין בהם מטר מרובע אחד של כרם על קרקע שטוחה או מאוזנת. הכרמים הם תמיד על גבעות ובין הוואדיות, מבוססים על הנביאולו, זן בגילאים שונים, ויין בהתאם.

אגב, השם נביאולו מסמן אקלים מקומי מוכר וידוע עם עננים נמוכים בשם nebbia – באיטלקית: ערפל סתיו, ענן נמוך המכסה את הגבעות והכרמים לפני ובזמן הבציר. מקור היין מכרם Vignolo – כרם צנוע לפי קנה מידה מקומי, רק 13.5 דונם, עם בציר ידני מדוד וסלקטיבי של 340 ק”ג על דונם (נמוך מאוד), שומר באדיקות על טיב ענביו, ועל תהליך ייצור מסורתי. התבגרות בחביות בין 4-5 שנים ועוד שנה בבקבוק, מבטיח זמן התhישנות והתבגרות ארוך מהרגיל.

Vignolo Cavallotto 2009

Vignolo Cavallotto 2009 הוא יין מרשים מרגע חליצת הפקק ועד הטיפה האחרונה. בצבע ארגמן צעיר, בעל גוף ונוכחות, מפזר בנדיבות ניחוחות וטעמים של תבלינים ופרי שחור, תותי עץ על בסיס של טאנינים רכים ועדינים. מורכב, משתנה כל זמן הטעימה, יבש, עם סיומת שחוזרת על הפרי הבשל, על התותים, עם מתיקות קלה ברקע. אחד היינות האלגנטיים והמוגדרים של הנביאולו הדגול. מאוזן להפליא, צעיר לתמיד, יין בן תשע אך יכול להמשיך עד 15 שנים ויותר.

מחיר בקבוק הוא 100 דולר, לא תמיד קל להשיגו, גם במולדתו. לחיים.

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*