אושר הסדר החוב של יקבי עמק האלה על פי הצעת הרכש של השותפות גלובל ווין אנד ספיריט

השותפות הציעה כנגד רכישת יקבי עמק האלה תשלום של 6.6 מיליון שקל לטובת פירעון חובות העבר - 500 אלף שקל ישולמו לבעלים בגין פירעון חלקי של הלוואת הבעלים. ההצעה כוללת התחייבות להעסקת 80% מהעובדים

יקב עמק האלה. צילום מאתר היקב

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את הסדר החוב של יקבי עמק האלה העוסק בייצור יין ושמן זית זה ליותר מ-22 שנה בקיבוץ נתיב הל”ה, על פי הצעת הרכש של השותפות גלובל ווין אנד ספיריט. על התהליך בדרך להסדר דיווחנו בעיתון E-food.

השותפות הציעה כנגד רכישת יקבי עמק האלה תשלום של 6.6 מיליון שקל לטובת פירעון חובות העבר – 500 אלף שקל ישולמו לבעלים (יעקב אלי בקר ספרא) בגין פירעון חלקי של הלוואת הבעלים. ביחס לעובדים, ההצעה כוללת התחייבות להעסקת 80% מהם.

ביחס להזרמת הכספים, 500 אלף השקלים יוזרמו מיידית וכן 3.5 מיליון שקל יוזרמו במשך שנתיים כהלוואה למשך שלוש שנים. להבטחת ההתחייבויות תופקד ערבות בנקאית על סך מיליון ששקל לטובת מנהל ההסדר.

בהחלטה על אישורה של הצעת גלובל ציין השופט אביגדור דורות, כי מאחר שעל פי ההסדר צפויים כלל הנושים לקבל דיבידנד מלא (100%) ניכר שכל שלושת התנאים הקבועים בסעיף 87 לחוק לצורך כפיית ההסדר על המתנגדים לו מתמלאים, ועל כן אין מניעה מאישור הצעתה של גלובל.

בפסק הדין מצוין כי שלושת התנאים האמורים הם כדלקמן: הצעה הוגנת וצודקת ביחס לכל חברי האסיפה שלא אישרה אותה, אי אישור ההסדר יגרום לפירוק התאגיד והתמורה שמציע ההסדר לחברי האסיפה המתנגדת אינה נמוכה מזו שהייתה מתקבלת בידם בחלופת פירוק. התנאי השלישי עניינו בכך שההצעה אינה מבטיחה תמורה לחברי התאגיד בלי שהובטח לכל נושה באסיפה המתנגדת תמורה השווה למלוא סכום חוב העבר שבו הוא נושה.

השופט אישר את הסדר החוב על פי הצעת גלובל וכן אישר ליקבי עמק האלה לקבל לאלתר הלוואה מגלובל בסכום של 500 אלף שקל לצורך התפעול השוטף של יקבי עמק האלה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*