אושרה תכנית לבגרות 5 יחידות במגמת חקלאות: גידול גפן וייצור יין

התכנית אושרה על ידי משרד החינוך ונכתבה בכפר הנוער החקלאי מאיר שפיה על ידי סילבי מאיירס, רכזת מגמת חקלאות וביולוגיה בבית הספר, ועל ידי רות בן ישראל, אוצרת יין ורכזת ענף כרם-יקב במשק החקלאי מחקרי בכפר הנוער

רות בן ישראל, צילום: מאיה חבקין
רות בן ישראל, צילום: מאיה חבקין
האישור לתכנית הלימודים החדשה
האישור לתכנית הלימודים החדשה

השבוע אושרה במשרד החינוך תכנית ייחודית לבגרות של 5 יחידות במגמת חקלאות, בהתמחות “גידול גפן וייצור יין”. התכנית נכתבה בכפר הנוער החקלאי מאיר שפיה על ידי סילבי מאיירס, רכזת מגמת חקלאות וביולוגיה בבית הספר, ועל ידי רות בן ישראל, אוצרת יין ורכזת ענף כרם – יקב במשק החקלאי מחקרי אשר בכפר הנוער. בכפר הנוער שפיה קיימים זה שנים רבות 40 דונם כרמי יין וכן יקב חדיש ומודרני, שהוקם בשנת 2005 ובו מייצרים התלמידים כ -4000 בקבוקי יין בשנה.

תכנית זו נכתבה במטרה לאפשר לתלמידים בכיתות י’ ו-י”ב להתמחות בתחום גידול גפן וייצור יין כחלק  מעשי ומשלים לתחומי חקלאות ומדעים (בזה התמחותו של בית הספר שבכפר).

התכנית כוללת למידה ועבודה מעשית בתחומים רבים כמו : כלכלת כרם וטיפול בכרם לאורך השנה, התמחות בהגנת הצומח בדגש על  טיפולים אורגניים ומקיימים, ייצור יין בדגש על הבנת תהליכי התסיסה והאפשרות ” להשפיע” על סוג היין ואיכותו (בשיתוף מגמת ביוטכנולוגיה), וכן התחומים כלליים כמו מיתוג, פרסום, שיווק ודרכים לפיתוח תיירות יין.

לתלמידים שילמדו במגמה זו, החל מהשנה הקרובה, תינתן האפשרות ואף נעודד אותם  לעשות עבודות גמר ומחקר בתחומים של כרם / יקב – דבר שיאפשר להם לקבל חמש יחידות בגרות נוספות.  כיום התכנית מאושרת ללמידה בכפר הנוער מאיר שפיה.

בימים אלו עמלה בן ישראל על אחד מפסטיבלי היין הגדולים של הקיץ, כרמים וטעמים“, שיתקיים ב-05-06 ביולי בגני רמת הנדיב. שבלבם אחוזת הקבר של הברון רוטשילד. “בפסטיבל נציג את תעשיית היין הענפה והחקלאות המקומית באזור מורדות הכרמל, בקעת הנדיב ועמק חפר. קיבצנו יותר מ-25 יקבים מגוונים הן בגודלם והן בסגנון המאפיין אותם”, אומרת האוצרת. היא מספרת, כי בימים אלו היא מלווה עוד בתי ספר חקלאיים בארץ להכנת תשתית של כרם ויקב, על מנת שאפשר יהיה ללמד את התכנית גם אצלם. “אין ספק שזהו צעד חשוב ורציני לחיזוק תחום החקלאות-כורמות בארץ וכן לפיתוח תרבות יין בקרב הצעירים” מוסיפה בן ישראל.

רות בן ישראל, אוצרת כרמים וטעמים והאישה מאחורי התכנית החדשה
רות בן ישראל, אוצרת כרמים וטעמים והאישה מאחורי התכנית החדשה

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*