אושרה פשרה בייצוגית: היינץ תעניק מיכל נוסף של קטשופ היינץ לכל רוכש

נטען, כי היינץ מטעה צרכנים כאשר מייצרת ומשווקת רוטבי עגבניות תחת הכינוי "קטשופ", שאינם עומדים בדרישות הבסיסיות והסטנדרטים הקבועים בתקן הישראלי. היינץ ודיפלומט יעניקו ללא תשלום, מיכל של "קטשופ היינץ" בגודל 700 גרם, לכל מי שירכוש מיכל קטשופ בגודל זהה. שווי ההטבה - 1.1 מיליון שקל

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ב-7 בנובמבר 2016, בקשה לאישור הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהגיש שלומה ברונר, נגד יצרנית הקטשופ היינץHEINZ ונגד היבואנית והמפיצה דיפלומט מפיצים (1968) בע”מ בהיקף מוערך של 73.4 מיליון שקל. ההסדר אושר ב-17 באפריל השנה.

התובע טען, כי היינץ מטעה את צרכניה כאשר מייצרת ומשווקת רוטבי עגבניות תחת הכינוי “קטשופ”, שאינם עומדים בדרישות הבסיסיות והסטנדרטים הקבועים בתקן הישראלי, ולפיכך אינם “קטשופ” ולכן חל איסור שבדין לכנותם כך. (E-food, גיליון 978 מה-20 בינואר 2015).

נטען, כי קיימת דרישה מינימלית שלפחות 10% מתכולת המוצקים הנמסים במוצר הקטשופ מקורן יהיה בעגבניות וכי זהו למעשה אחד מהסטנדרטים הקבועים בדין על מנת שרוטב העשוי מעגבניות יזכה לכינוי “קטשופ”. לטענת התובע, מוצרי “היינץ” אינם עומדים בסטנדרט זה אלא רחוקים ממנו מרחק רב, כאשר תכולת המוצקים הנמסים שמקורן בעגבניות בקטשופ “היינץ” הם 5%-6% בלבד.

בדרך זו, מטעות הנתבעות את הצרכנים לסבור כי המוצר אותו הם רוכשים הוא קטשופ, כאשר בפועל מקבלים הלקוחות מוצר אחר.

הצדדים, שהגיעו לידי פשרה החליטו, כי הקבוצה עליה יכול ההסדר היא כל איש ואישה בישראל, שרכשו “קטשופ היינץ” במהלך שבע השנים שקדמו להגשת התובענה ובקשת האישור, וכן במהלך התקופה שמאז הגשת התביעה ובקשת האישור ועד למועד מתן תוקף של פסק דין.

עיקרי הסדר הפשרה:

* היינץ ודיפלומט, שיוצגו בתביעה על ידי עוה”ד צבי פירון, דני כביר, שירלי רימברג, יוסי אשכנזי וחיים מכלוף יעניקו לקבוצה הטבה – מיכל של “קטשופ היינץ” בגודל 700 גרם ללא כל תשלום, לכל מי שירכוש מיכל “קטשופ היינץ” בגודל 700 גרם.

* מספר המכלים שיחולק במסגרת ההטבה יהא מוגבל כך ששווי ההטבה הכולל לצרכנים יעמוד על 1.1 מיליון שקל.

* ההטבה תחל ברשתות השיווק בתוך 60 ימים מיום אישור הסדר הפשרה על ידי בית המשפט ותסתיים עד אשר יחולקו מוצרים בשווי ההטבה.

* ההטבה תינתן לצרכן באמצעות מארזים מיוחדים שיוכנו לצורך הסדר הפשרה על ידי היינץ ודיפלומט.

* ההטבה תינתן באמצעות רשתות השיווק והקמעונאים המובילים.

* דיפלומט תפנה לחנויות החלוקה בהסבר, כי מדובר במארז הטבה הניתן מכוח הסכם פשרה, לפיו כל הרוכש בקבוק “קטשופ היינץ” זכאי לקבל בקבוק כאמור ולפיכך חל איסור מוחלט לפרק את מארז ההטבה או למכור את המכלים בנפרד.

* הצדדים המליצו לבית המשפט לאשר לברונר גמול בסכום של 10,000 שקל וכן תשלום הוצאות מומחה בסכום של 15 אלף שקל וכמו כן, שכר טרחה לבאי כוחו עוה”ד יעקב שפיגלמן ועמית עידו בסך 70 אלף שקל.

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*