אוממיקס, הפיתוח שנועד להפחתת נתרן במזון מעובד, אפקטיבי גם בהפחתת סוכר

מלח הארץ: אוממיקס מפחית נתרן וסוכר תוך שמירה על פרופיל הטעם ואף שיפורו. היישום העיקרי הוא ברטבים מתובלים המכילים כמות גדולה של סוכר, דוגמת קטשופ, רוטב ברביקיו ורוטב אלף האיים

היישום העיקרי של הפחתת סוכר ומלח שמציע האוממיקס הוא ברטבים מתובלים דוגמת קטשופ. צילום: יח"צ
היישום העיקרי של הפחתת סוכר ומלח שמציע האוממיקס הוא ברטבים מתובלים דוגמת קטשופ. צילום: יח"צ

אוממיקס Mediterranean Umami – שנועד להפחתת נתרן במזון מתועש ומעובד, נמצא אפקטיבי גם בהפחתת סוכר – כך הודיעה חברת מלח הארץ, על מוצר הדגל שלה שנחשב לפיתוח חדשני.

האוממיקס הוא מקפיץ טעם טבעי, בעל התוויה נקייה (CLEAN LABEL). הוא מכיל תערובת ייחודית של מלח ים עם מיצויים צמחיים עשירים באוממי ועל כן הוא מהווה גם תחליף למשפרי טעם בעלי מוניטין שלילי בעיני הצרכן, כגון  מונוסודיום גלוטומאט, תמציות שמרים, HVP (הידרוליזאטים של חלבונים צמחיים) וכדומה, המשמשים כיום את תעשיית המזון, אך הם גם מוסיפים  טעם אופייני משלהם.

לעומתם, הוספת אוממיקס למזון מעצימה את כל הטעמים הטבעיים במזון ללא תוספת טעמי לוואי, ובכך מאפשרת ליצרנים להפחית את כמות הנתרן והסוכר במוצר בו זמנית, לשמור על פרופיל הטעם המוכר ואף לשפר אותו – בזה ייחודו.

רויטל בן שחר, מנהלת השיווק הגלובלית של מלח הארץ,  מסבירה: “האתגר שלקחנו על עצמנו במלח הארץ הוא לסייע לתעשיית המזון לייצר מוצרים בדיוק עם אותו טעם אהוב, אבל בהפחתה משמעותית של מלח וסוכר. זה מתאפשר באמצעות חדשנות האוממיקס”. אוממיקס אף זיכה את מלח הארץ בפרס החדשנות היוקרתי במסגרת תערוכת המזון העולמית IFT 2017 FOOD EXPO.  חבר השופטים ציין בין נימוקיו, כי האוממיקס הינו מוצר בעל חדשנות יוצאת דופן ופורצת דרך.

בחברה מציינים, כי היישום העיקרי של הפחתת סוכר ומלח שמציע האוממיקס הוא ברטבים מתובלים המכילים כמות גדולה של סוכר, דוגמת קטשופ, רוטב ברביקיו, רוטב אלף האיים, רוטב צ’אטני, רטבי פיצה ופסטה ומגוון של רטבים לארוחות מוכנות מראש לאכילה. מוצרים אלה, בעלי תיבול עז בבסיסם, מכילים רמה גבוהה מאוד של סוכר, שיכול להגיע גם ל-10-25% מהמוצר. השימוש באוממיקס במוצרים אלה יכול להפחית במקביל עד 45% מהנתרן ועד 25% מהסוכר, תוך שמירה על פרופיל הטעם המוכר ושיפורו.

רוטב אלף האיים מופחת נתרן וסוכר. צילום: יח"צ
רוטב אלף האיים מופחת נתרן וסוכר. צילום: יח”צ

חברת מלח הארץ ערכה מספר ניסויים במוצרים בהם ישנן כמויות גדולות מאוד של נתרן וסוכר ומצאה כי במתכון בסיסי של קטשופ, שימוש באוממיקס יכול להפחית את כמות הנתרן ב-30% ואת כמות הסוכר ב-25% – תוך שמירה על מוצר בעל פרופיל טעם זהה. תוצאות גבוהות נרשמו גם בניסוי שנערך ברוטב אלף האיים – בו חלה ירידה של 26% בכמות הנתרן ו-25% בכמות הסוכר. מלבד הוספה של אוממיקס לא נעשה כל שימוש בממתיקים חלופיים או תחליפים אחרים כדי להגיע לתוצאה של הניסוי.

“הצרכנים משתמשים ברוטב או בתבלינים כמעט בכל ארוחה שלהם”, אומר דיוויד הארט, מנהל היחידה העסקית של מלח הארץ. “מוצרים אלה יכולים להגדיל משמעותית את כמויות הנתרן והסוכר היומית שאנו צורכים. לדוגמה, כף אחת של קטשופ יכולה להכיל עד כפית אחת של סוכר. האוממיקס הוא פתרון קל לשימוש, אשר משפר את הטעם של כל המוצרים באופן טבעי ובמקביל מפחית את כמויות המלח והנתרן בצורה דרסטית”.

בחברה מסבירים, כי לנוכח הרגולציה המתרחבת בתחום ומודעות הצרכנים ברחבי העולם, הפחתת סוכר הפכה לאחד הנושאים החמים בתחום המזון הבריא. המס שיצא לפועל לאחרונה על משקאות ממותקים בבריטניה, השינויים בפורמולות של מוצרים ופיתוח מוצרים חדשים בריאים יותר, הם חלק מהדוגמאות לפעולות שנוקטות תעשיות המזון בעולם בהתאם לתקנות החדשות בנושאי סוכר. עם זאת, רוב חברות המזון נאבקות כדי להשתמש רק בפתרונות טבעיים להפחתת רמות הסוכר במוצריהן.

נכון להיום, מציינים במלח הארץ, האוממיקס של מלח הארץ זמין בריטניה, אירלנד, הולנד, בלגיה וצרפת, באמצעות מפיץ בלעדי, ובארצות הברית ובקנדה באמצעות מפיץ בלעדי נוסף. גם בישראל בחרו יצרניות מזון מובילות במוצר החדש וכבר משתמשות בו לצורך הפחתת  נתרן במוצריהן. חברות רבות נמצאות בימים אלה בתהליך פיתוח מוצרים ושיפור מוצרים קיימים  בשילוב האוממיקס.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*