אברטו: מסעדה חדשה לשף אסף שטרן בוגר המזללה

לנסוע לגדרה, לקחת נשימה ארוכה ולהתמסר להמלצות של השף, אוכל טוב, יין משובח, לעשות הפסקה ולצאת עם כוס היין לגינת התבלינים או לחתוך לבר הקוקטיילים הצמוד ולחזור לעוד מנה

מאת אלון גונן
מאת אלון גונן

אני אתחיל עם גילוי נאות. אני שף, אני מכיר את אסף שטרן המון שנים, אני אוהב את אסף שטרן וממרום גילי, אם הייתי היום צריך להתחיל את הכל מהתחלה, אסף היה השף שממנו הייתי מאמץ את האהבה למקצוע, את הנחישות, את ההתמדה, את הערצה שלו לחומר הגלם המשובח, את האהבה שלו לצוות המטבח וכמובן את רצונו לענג את הסועדים שלו.

לפני כמה חודשים נסגרה מסעדת המזללה התל אביבית של מאיר אדוני, בה שימש אסף כשף בפועל של המסעדה. היה זה רק טבעי כי אסף יתמקם במסעדה אחרת, בה ימשיך להפגין את כישוריו הקולינריים. ההפתעה הייתה גדולה כששמעתי שהוא בחר לצאת מהעיר הבטוחה תל אביב ולהקים את מסעדת אברטו בגדרה. מסעדה שבצמוד אליה יהיה מלון בוטיק קטן.

 

[hide for=”!logged”]

מטבח פתוח וחדשני, עיצוב מסעדה כחלל אחד מאוד נעים ומרגיע, מוזיקה משובחת שנבחרה בקפידה, שלא מפסיקה להפתיע במהלך כל הארוחה, בדיוק כמו המנות עצמן.

אין לי עניין לנתח את האוכל או להעביר עליו ביקורת, כאלה שעושים זאת או עשו זאת במסעדה שנמצאת בהרצה, פשוט לא מבינים שההנאה הכי גדולה זה לבדוק יחד עם השף מנות חדשות בו אתם בוחנים את האוכל ומנסים להבין מה המרכיבים שבו ומצד שני, השף מתבונן בכם מרחוק ומבקש לדעת את התגובות שלכם. התפריט קורץ למטבח האיטלקי, נגיעות מולקולריות מאוד עדינות, יש כל הזמן הפתעות קטנות שגורמות לאנשים בשולחן להפסיק לדבר ולהתעמק בטאץ’ הזה שעקצץ את הלשון או שהקפיץ איזה טעם נשכח או אחד  – כזה שהייתי בטוח שהגיע מהעולם החיצון. אבל לא, מדובר בחומרי גלם הכי משובחים ובידי שף מאוד מקצועיות והכל עטוף בצניעות מרשימה.

השף אסף שטרן
השף אסף שטרן

מה שהכי מפתיע במסעדה זה תפריט היין שהולך ומתגבש בימים אלו. תפריט יין אזורי (ויש הרבה יקבים טובים בסביבה) ובעיקר עם  יקב שורק בו יש שיתוף פעולה נפלא עם בית הספר ליין של ניר שחם, שמאפשר למסעדה להכין יין מיוחד רק שלהם. תפריט היין מרשים ומתומחר נפלא.

צרעה, ויתקין, שאטו גולן, קסטל, רקנאטי, אבידן, קלו דה גת – אני לא חושב שיש עוד מסעדת שף שמתמחרת את היינות המשובחים ביותר של היקבים במחירים הללו.

הופתעתי מהרוזה של המסעדה שמיוצר ביקב שורק, רוזה אברטו 2016, שעשוי מענבי קברנה סובניון שזו כבר הפתעה בפני עצמה, כי זה לא בדיוק זן שעושים ממנו קוזה. תוספת של 10% מרלו העניקה את הטאץ’. יין בגוון אפרסק מאוד בהיר, ריחות עוצמתיים של קברנה חסון שנוטים לפרי אדום כמו השיזף הסגול, עשבי תיבול רטובים, ובפה – התוספת הגאונית של המרלו ריככה את המפלצת הזו ומצליחה לאזן בין חומציות לעוצמת פרי שיש ביין הזה. זה יין שאפשר למשוך אתו ארוחה שלמה. שאפו.

הברקה נוספת בתפריט היין מאותו יקב שורק הוא קברנה 4 אזורים שורק 2014. את היין הזה טעמתי עוד כשהיה בתחילת דרכו לפני כשנה וחצי והייתה זו הפתעה מקסימה עבורי לראות שהיין עומד בכל מה שתוכנן עבורו. קברנה סובניון מחוץ לקופסה ומאחר שאנחנו נמצאים בפסח, אז כמו בהגדה יש את ארבעת האחים, חכם, רשע, תם ושאינו יודע לשאול, אז גם בבקבוק הזה יש 4 סוגי קברנה שונים לחלוטין וממש אפשר לחוש כל אחד מהם וללעוס את היין הזה. קברנה אחד מעניק את עוצמת הפרי, השני את התיבול המיוחד לאזור הרי יהודה, השלישי את הריחות האופייניים לאזור השפלה והרביעי, הצפוני, חיבר את כולם יחד. גם פה ניר שחם התגלה כפרופסור המפוזר שיודע בדיוק מה להעניק לנו.

תפריט שקורץ למטבח האיטלקי

לסיכום: לנסוע לגדרה, לקחת נשימה ארוכה ולהתמסר להמלצות של השף, אוכל טוב, יין משובח.

לעשות הפסקה ולצאת עם כוס היין לגינת התבלינים או לחתוך לבר הקוקטיילים הצמוד ולחזור לעוד מנה. לתת, לזמן זמן במסעדה הזו.

אברטו,

רחוב שכביץ 5 גדרה,

 08-6680066/0

[/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*