תקדים: בית המשפט העליון בבריטניה הורה למבטחים לשפות עסקים בגין הקורונה

עסקים קטנים כמו מסעדות, בתי קפה, מועדוני לילה ומארגני חתונות יהיו זכאים לשיפוי ממבטחיהם בגין מגפת הקורונה והסגר שהוטל עקב המגפה - באנגליה. דחיית העתירה שם תביא לשיפוי של 370 אלף מבוטחים על ידי 60 מבטחים בהיקף 3.7-4.7 מיליארד ליש"ט

מאת ישראל גלעד

עסקים קטנים כמו מסעדות, בתי קפה, מועדוני לילה, מארגני חתונות ומכוני יופי יהיו זכאים לשיפוי ממבטחיהם בגין מגפת הקורונה והסגר שהוטל עקב המגפה, כך קבע בית המשפט העליון של בריטניה ביום שישי שחלף. שישה מבטחים מובילים בתחום הביטוח המסחרי Hiscox Ltd, RSA Insurance Group PLC, QBE Insurance Group Ltd, Argenta Holdings Ltd, Arch Insurance Group Inc ו-MS Amlin PLC טענו כי הביטוח אינו מכסה אובדן רווחים כתוצאה של המגפה.

בית המשפט דחה את עתירת המבטחים לאחר שבחן את סעיפי הפוליסות השונות. דחיית העתירה תביא לשיפוי של 370 אלף מבוטחים על ידי 60 מבטחים בהיקף של 3.7-4.7 מיליארד ליש”ט. המבוטחים מרוצים מהפסיקה, אך חוששים מתהליך הטיפול בתביעות.

ה-Financial Conduct AuthorityFCA, אשר החל את התהליך המשפטי לאחר שהמבטחים סירבו לשלם תביעות בביטוח אובדן רווחים,  אמר כי יפעל במשותף עם המבטחים כדי ליישב את התביעות במהירות. מצד אחר, מבטחים אחרים – Hiscox, MS Amlin, Argenta ו-RSA הודיעו כי הם ישלמו את התביעות במהירות. Hiscox חישב כי התביעות שהוא אמור לשלם מסתכמות ב-48 מיליון דולר לאחר ניכוי ביטוח משנה ובסך הכל ישולמו למבוטחים 185.52 מיליון דולר.

העתירה לבית המשפט העליון באה לאחר שבית משפט בערכאה נמוכה יותר פסק בספטמבר 2020 כי המבטחים טעו בדחותם את תביעות המבוטחים בתחום של אובדן רווחים.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*