תושבת אפרת הגישה תביעה ייצוגית נגד בן & ג’ריס בטענות לאפליה על בסיס מקום מגורים

בבקשה נטען כי מדיניותה של המשיבה, המשתקפת מהודעתה, מלבד היותה מבישה ומנוגדת לאינטרסים כלכליים מדיניים וקיומיים של מדינת ישראל, מהווה אפליה אסורה באספקת מוצרי הגלידה בין אזרחי ישראל על בסיס מקום מגוריהם, והיא פוגעת עמוקות ברגשותיו של הציבור הישראלי בכלל, ואלו המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון בפרט

כבר לא חלק מהתפריט? בן & ג'ריס. צילום: יח"צ

רבקה שפיגלמן תושבת הישוב אפרת בגוש עציון הגישה בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד Ben & Jerry’s Homemade מארה”ב, יצרנית ומשווקת מוצרי גלידה ברחבי העולם.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים נאמר כי המשיבה פרסמה השבוע הודעה רשמית מטעמה לפיה היא מפסיקה לספק את מוצרי הגלידה שלה ביהודה ושומרון או כלשונה “בשטחים הפלסטיניים הכבושים”. על פי ההודעה מוצרי הגלידה של המשיבה ימשיכו להימכר בישובים ישראלים, אולם לא בשטחי יהודה ושומרון.

לטענת המבקשת המשיבה החליטה להכריע בסכסוך הישראלי-פלסטיני, לאמץ עמדה פוליטית אנטי ישראלית, לנקוט במדיניות מפלה מוצהרת, ולחדול מלספק את מוצריה ביהודה ושומרון מטעמים פוליטיים ומשיקולים זרים, והכול בריש גלי באופן המהווה חרם של ממש.

בבקשה נטען, כי מדיניותה של המשיבה, המשתקפת מהודעתה, מלבד היותה מבישה ומנוגדת לאינטרסים כלכליים מדיניים וקיומיים של מדינת ישראל, מהווה אפליה אסורה באספקת מוצרי הגלידה בין אזרחי ישראל על בסיס מקום מגוריהם, והיא פוגעת עמוקות ברגשותיו של הציבור הישראלי בכלל, ואלו המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון בפרט (כ-476 אלף יהודים ב-150 ישובים, נכון לסוף שנת 2020 על פי נתוני מועצת יש”ע).

מספרם של חברי הקבוצה המיוצגת מוערך על ידי המבקשת בכ-300 אלף איש ואישה בגירים המתגוררים ביישובי יהודה ושומרון, אשר לדברי המבקשת חלקם הנכבד הם צרכני מוצרי הגלידה של המשיבה. זו, לדבריה, השפילה אותם ופגעה בכבודם, בכך שהציגה אותם בפני העולם כאזרחים סוג ב’, וככאלו ש”אינם ראויים” לרכוש ממוצריה עקב פגם מוסרי שדבק בהם, והכול על בסיס מקום מגוריהם.

לדברי המבקשת בהנחה שמרנית (לצרכי חישוב בלבד) כי לכל אחד מחברי הקבוצה המיוצגת נגרם נזק בסכום של 100 שקל,הרי שנזקם המצרפי של כלל חברי הקבוצה מוערך בסך של 30 מיליון שקל.

המבקשת מציינת כי לנזקים אלו יש להוסיף את הנזקים הכלכליים אשר ייגרמו לחברי הקבוצה המיוצגת ככל שהמשיבה תממש את מדיניותה המפלה ותחדל מלספק את מוצריה בשטחי יהודה ושומרון.

בנוסף לסעד הכספי, מתבקש בית המשפט לחייב את המשיבה לשווק את מוצריה בישראל באופן שוויוני, וללא הפליה על בסיס מקום מגורים.

תגובת החברה טרם התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*