שמונה השנים הבטיחו התבגרות מושלמת

מצאנו ביין של יראון 2011 שילוב מוצלח של זני ענבים במידות הנכונות על מנת להבטיח שיפור והישרדות ארוכת שנים. היין הגיע לשיאו ויכול להמשיך כך עוד

ענבי היקב. צילום: יקב יראון הרי גליל
מאת מיכאל בן יוסף
מאת מיכאל בן יוסף

קיבוץ יראון הוא על גבול לבנון ממש. נבנה על חורבות כפר ערבי נטוש, בשנת 1949, על ידי אנשי הפלמ”ח, צעירים ומלאים מרץ. הקיבוץ נשאר קיבוץ גם במשמעות המקורית, לא הופרט ועדיין אוכלים בו בחדר אוכל משותף. קיבוץ כפי שהיה פעם. הם מתקיימים בכבוד, בחלקם מגידול ענבים. כן, הכרם קרץ להם ואט אט הם עברו מכורמים לספקי ענבים ליקב של עצמם. לא רק שלהם, זו שותפות עם יקב רמת הגולן (שהם שותפות בעצמם), אך היקב עצמאי, בשמו יקב הרי גליל יראון, עם צוות ייננים משלו בניצוחו של היינן הוותיק מיכה ועדיה.

יראון 2011

אמרנו קיבוץ, אבל יראון הוא יותר מקיבוץ רגיל. היקב הוא מחוץ למעגל הפיזי הקיבוצי, בצד הצפון מערבי של הכרמים, לא יותר מ-200 מטר מגבול לבנון. הקיבוץ מדגים את שיתוף הפעולה בין הטבע של הגליל המערבי-צפוני ובין הגפן וענבי הסביבה, ומייצר כמיליון בקבוקי יין מדי שנה. היקב, למרות גילו (משנת 2000), מהווה דוגמה אופיינת של מחשבה מתקדמת באותם הימים, בנוי כולו בטון, זכוכית ופלדה, מבנה אולטרה מודרני הייטקי – מיכלי פלדה אל חלד, והרבה הרבה חביות, ברובן צרפתיות. חדרי קירור מותאמים, מרפסת למבקרי התיירות, חנות יינות וגם מקום לבילוים משפחתיים. כוכב מודרני בצפון הארץ, בתוך הירוק הכהה של הסביבה הפסטורלית, בניחוח ארזי לבנון. כן, המקום מזמין ללגום יין באווירה ביתית ונעימה, להתרכז “בכוסו ולא בכעסו”.

יראון 2011, יין הדגל של היקב, כוכב המורכב מענבי קברנה סוביניון 49%, מרלו 37%, סירה 7%, קברנה פרנק 5% ועוד פטי ורדו 2%, יין בעל נוכחות ויכולות התבגרות בדוקות. ממסך מקורי המעגל ניחוחות וטעמים מורכבים, בעל יכולות ואלגנטיות. בדקנו את היכולות האלה בארוחה משובחת עם מיני מנות, כולל דגים ובשר כמובן. היין השתלב באורח מושלם לאורך כל התפריט. נכון, הקברנה סוביניון קבע את המסגרת, ויתר הזנים הוסיפו את שלהם. מרלו את המתיקות העדינה, הסירה את האיזון והשילוב של כולם. אדום עשיר עם ניחוחות של דובדבנים, שזיף כחול, תותים בשלים ורקע של שקדים קלויים. מאוזן להפליא, חמיצות מדודה מורגשת, משתלבת עם האלכוהול השומר על התבגרות יפה.

למה כתבנו על היין של יקב הרי הגליל 2011?

כמו לכל יין, אלף גורמים שונים יכולים להשפיע על טיבו וטעמו, ויותר מכל – יכולותיו להישרדות ארוכה. ממיקום הכרם, דרך השיפוע והכיוון, הרכב הקרקע המידית והסביבתית, צפיפות הגפנים ושיטות ההדליה, האקלים, העונה של אותה שנת בציר, הזנים וגילם, תהליכי בציר, תהליכי ייצור היין, רק להזכיר חלק מהם. מצאנו ביין של יראון שילוב מוצלח של זני ענבים במידות נכונות, על מנת להבטיח שיפור והישרדות ארוכת שנים. שמונה שנים הבטיחו התבגרות מושלמת, היין הגיע לשיאו ויכול להמשיך כך עוד. כבוד לכורמים ועוד יותר ליינן, מיכה ועדיה, שניצח על התזמורת הטעימה.

לא כל יום מוצאים יין בן שמונה שנים שהוא בשיאו. חגגנו יחדיו חגיגת בציר מוצלח, סביב שולחן מלא טוב, בשמחה ובגאווה, לכבוד היין המבוגר שהוא כמו החיים – השנים מלמדות את סודותיו. לחיים!

טיפ: הגשה בין 14-16 C ולא יותר.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*