שימו שמן בבית הבד של יקב טורא

ארז וורד בן סעדון, בעלי יקב טורא, החליטו לחשוף את ייצור שמן הזית במקום ולהזמין את המשפחות להגיע בחנוכה, כדי ללמוד מקרוב על תהליך ייצור שמן הזית ולהצטרף לטעימות חינם של סוגי השמן המופקים בבית הבד מזיתים הגדלים בכרמי האזור. תהיה גם טעימת יינות

ורד וארז בן סעדון בכרמי הזיתים. צילום: מיכל מרקוביץ
ורד וארז בן סעדון בכרמי הזיתים. צילום: מיכל מרקוביץ

לרגל עונת המסיק וייצור שמן הזית מזמין לראשונה בית הבד של טורא את הקהל להכיר את שמן הזית המופק במקום. ארז וורד בן סעדון, בעלי יקב טורא ובית הבד החליטו לחשוף את ייצור שמן הזית ולהזמין את המשפחות להגיע בחנוכה, כדי ללמוד מקרוב על כל תהליך ייצור שמן הזית ולהצטרף לטעימות חינם של סוגי השמן האיכותי המופק בבית הבד מזיתים הגדלים בכרמי האזור. האירוע יתקיים בבית המבקרים של היקב ביישוב רחלים ב-3-6 בדצמבר בין השעות 08:00-17:00, ללא תשלום ובתיאום מראש בלבד.

מרכז המבקרים של יקב טורא. צילום: אתר היקב
מרכז המבקרים של יקב טורא. צילום: אתר היקב

עובדה ידועה היא שייצור שמן זית וגידול זיתים היה נהוג כבר לפני אלפי שנים באזור השומרון. במקום גתות ובתי בד עתיקים. האקלים הנח והמעולה באזור מאפשר לגדל כרמי זיתים איכותיים במקום ולייצר מהם שמנים באיכות גבוהה. בית הבד פועל לצד יקב טורא ובמקום פועל מרכז מבקרים. בית בד הבוטיק של טורא מצויד במיטב הטכנולוגיה בתחום ומייצר כ-35 טונות של שמן זית כתית מעולה מדי שנה.

שמן הזית של בית הבד טורא. צילום: אתר טורא
שמן הזית של בית הבד טורא. צילומים: אתר טורא

כרמי הזיתים מהם מופק שמן הזית ממוקמים על גדות נחל שילה בשטח של כ-300 דונם. על אדמת טרה רוסה סלעית, באקלים קריר ובשמש בריאה, גדלים זנים כמו פיקואל ברנע וארבקינה, ולאחרונה אף נכנסו זיתים חדשים מזנים סורי ופישולין. המיקום המיוחד והזנים שנבחרו הם הנוסחה לייצור שמן זית כתית מעולה כפי שמסביר ארז בן סעדון: “גידול בהר הגבוה מקבל בין 600 מ”מ גשם בשנה, חמיצות נמוכה מ-0.3, בגלל הגובה, הקור והטמפרטורה הנמוכה לאורך כל השנה. מה שהופך את שמן הזית שלנו למוצר מעולה ואיכותי”.

מוסיפה ורד בן סעדון: “אנו מאמינים שלעשות את כל התהליך במקום אחד, לגדל ולייצר מוצר סופי, מביא את התוצר לאיכות גבוהה. היה חשוב לנו להיות עצמאיים ולשלוט ברמת האיכות של המוצר ללא תלות, לכן הקמנו בית בד והתחברנו גם לתחום שנקרא שמן זית”.

איסוף הזיתים בטורא
איסוף הזיתים בטורא

יקב טורא: 02-6508882

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*