רשת הגלידות ד”ר לק מבקשת לאשר לה כינוס אסיפות נושים

אסיפות הנושים נועדו לצורך אישור הצעת הסדר עם נושיה ללא בקשה להקפאת הליכים. זאת, בהסכמת הנושים המובטחים, הבנקים מזרחי ודיסקונט שהחובות כלפיהם מסתכמים ב-2 מיליון שקל מתוך כלל החובות בסך 3.53 מיליון שקל

ד"ר לק. צילום מאתר החברה

ד”ר לק – רשת לייצור ומכירת גלידות בין הוותיקות בישראל, מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר לה כינוס אסיפות נושים לצורך אישור הצעת הסדר עם נושיה ללא בקשה להקפאת הליכים. זאת, בהסכמת הנושים המובטחים, בנק מזרחי ובנק דיסקונט שהחובות כלפיהם מסתכמים ב-2 מיליון שקל מתוך כלל החובות בסך 3.53 מיליון שקל.

ד”ר לק, שבבעלות אביב ארן ודני כותני, שהוקמה על ידם בשנת 1987 ואשר ניהלה בשיאה 22 חנויות, רובן בזכיינות, מעסיקה הן באופן ישיר והן באמצעות שמונה זכיינים כ-60 עבדים, ולדבריה היא נקלעה למצוקה תזרימית, ולאחר מאמצים רבים עלה בידה לאתר רוכש לרשת בתמורה לסך של 2 מיליון שקל. הרוכש הוא אליהו בן שטרית העוסק בתחום המזון ואף רכש לאחרונה את מותג הגלידות “רפאלו“.

בבקשה נאמר, כי בעלי המניות של ד”ר לק הגיעו למצב בו לא נותרו להם מקורות כספיים נזילים להעביר לטובת הרשת, לאחר שמאז  2015 לא משכו דיבידנדים ומשכורות, ולמעשה לא משכו לכיסם ולו אגורה שחוקה אחת. יתירה מכך, הם העבירו לרשת כ-3.8 מיליון שקל במטרה לנסות לשקם אותה.

כך, בלית ברירה ועל מנת לשמר את הרשת, נטלו בעלי המניות הלוואות מחברות ביטוח הפניקס וכלל ושעבדו את זכויותיהם הפנסיוניות כנגד הלוואות  בסך של 350 אלף שקל.

בבקשה שהוגשה באמצעות עו”ד מיכאל חינצ’ין נאמר, כי למרות קשייה של ד”ר לק, היא עומדת במלוא התחייבויותיה לכלל הנושים, ואין כל הליך משפטי המתנהל כנגדה. כיום, נאמר בבקשה, עיקר פעילותה של הרשת מתרכזת בעבודה אל מול שמונה זכיינים (שבע חנויות פעילות וחנות בהקמה) וכן מכירה סיטונאית לרשתות מזון של מוצריה.

בד”ר לק אומרים, כי גיבוש ומימוש הסדר עם נושיה יאפשר פירעון מושכל ושוויוני לנושיה ואת את המשך קיומה כעסק חי. על פי הסדר הנושים, החובות כלפי הבנקים בסך 2 מיליון שקלים ייפרעו במלואם וכך גם החובות בסך כ-150 אלף שקל כלפי הנושים בדין קדימה. קבוצת הנושים הרגילים, בעלי ערבות אישית, יזכו לקבל 80% מחובם העומד על כ-582 אלף שקלים, ואילו קבוצת הנשים הרגילים יקבלו 24% מחובם העומד על 790 אלף שקלים. בסך הכול הסכום שיחולק לנושים במסגרת ההסדר עומד על 2.82 מיליון שקל.

ד”ר לק מדגישה כי ההסדר מהווה החלופה הטובה ביותר לנושיה, וככל שההסדר לא יאושר, לא תיוותר בידיה הברירה אלא להפסיק את פעילותה ולנקוט להליכי פירוק. בבקשה מצוין כי חוזה השכירות של המפעל היצרני בראשון לציון יפוג בחודש מרץ 2020, וכי המשכירה הודיעה לד”ר לק כי הסכם השכירות לא יוארך עקב ייעוד הנכס לפעילות אחרת.

בית המשפט מתבקש להורות על מינויו של עו”ד עמית פינס כבעל תפקיד לד”ר לק לצורך כינוס אספות נושים, בדיקת תביעות החוב, ומימוש הסדר הנושים.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*