הקיושי של קיבוץ גבעת ברנר

במרכז הקניות של קיבוץ גבעת ברנר נפתחה מסעדה יפנית. מייסדי הקיבוץ, החוגג 90 שנה, ודאי מתהפכים בקברם לידיעה שגם החברים מעדיפים מדי פעם את הסושי...

קומבינציות סושי במסעדה קיושי סושי בר בגבעת ברנר. צילום: נופר לפיד
קומבינציות סושי במסעדה קיושי סושי בר בגבעת ברנר. צילום: נופר לפיד

קיבוץ גבעת ברנר, הסמוך לרחובות, נחשב בזמנו לגדול הקיבוצים בישראל. האגדה מספרת שזה היה הקיבוץ היחיד בו פעל קו אוטובוס פנימי. השינויים הכלכליים הביאו לשינויים לא מעטים גם בקיבוץ, שעל שמו של הסופר המנוח חיים ברנר, ואיתם גם ההפרטה. המשק השתנה ועבר כמו מרבית הקיבוצים הפרטה ואיתה גם צמח סמוך לקיבוץ מרכז מסחרי תוסס. לפני זמן קצר נפתחה במקום אפילו מסעדה יפנית, Kiyoshi – Sushi & Bar (קיושי – סושי בר). המסעדה בבעלותם של שי אטיאס, מי שעמד מאחורי ההקמה וההצלחה של סושי בר בזל המיתולוגי בתל אביב, ועדי מלמד המתמחה גם כן בתחום המטבח האסיאתי, לא משאירה את חברי הקיבוץ אדישים ומדי פעם הם מעדיפים את הסושי.

בשעות הערב המאוחרות יחסית הופתענו לגלות שהמקום לא נמנם כפי שחשבנו וגם סמוך ל-10 בערב עדיין הגיעו סועדים שניראו כמי שאינם מבקרים במקום לראשונה. התפריט מחולק למספר קטגוריות. בקטגוריות פתיחים מהטבח תמצאו מנות כמו: טצוקומונו, ירקות בתחמיץ (15 שקל), ספרינג רול, 2 יחידות במילוי ירקות שורש מוגש עם רוטב חמוץ (15 שקל), גיוזה ירקות/ עוף – 4 כיסוני בצק צרובים על פלאנצ’ה באידוי קל מוגשים עם רוטב פיקנטי (32 שקל), אדממה, הום פרייז ועוד. בקטגוריית הסלטים, תמצאו מנות כמו סלט נודלס – אטריות שעועית, טמאגו, שיטאקה, מלפפון, אצות ווקאמה וג’ינג’ר כבוש בוןיניגרט שומשום (31 שקל), סשימי סלט – רצועות סלמון, טונה, מוסר, אבוקדו, טמאגו ומלפפון, על מצע עלי חסה פריכים ברוטב פיקנטי (42 שקל), פופקרן צ’יקן סלט – חזה עוף בטמפורה על מצע בייבי מיקס, חסה, מלפפון, בצל סגול, גזר, עגבניות שרי בויניגרט יוזו וחמאת בוטנים (49 שקל).

השותפים בקיושי. מימין: עדי מלמד, שי אטיאס ונאור מלכה. צילום: נטע שריקי
השותפים בקיושי. מימין: עדי מלמד, שי אטיאס ונאור מלכה. צילום: נטע שריקי

שני המרקים המפורסמים ביותר במטבח היפאני נמצאים גם כן, המיסו (14 שקל) והראמן (45 שקל).

בקטגוריית המוקפצים, תמצאו מנות כמו יאקיסובה – אטריות ביצים, פלפל אדום, בצל יבש, בצל ירוק, גזר , פטריות וכרוב מוקפצים בסגנון יפני. או יאקימשי – אורז מוקפץ, בצל, פטריות, גזר, פלפל אדום, אפונה מוקפצים בסגנון יפני, וכמובן פאד תאי. למנות המוקפצים ניתן לבחור את הבסיס ירקות, טופו, עוף, בקר או סלמון במחירים הנעים בין 39 שקל למוקפץ עם ירקות או מוקפץ עם סלמון שיעלה 54 שקל. מנת הדגל של המוקפצים בקיושי – היא מנת הפאד קפאו – בשר טחון מוקפץ עם בצל יבש, בצל ירוק, שום כתוש, פטריות, צ’ילי אדום חריף, כוסברה ובזיליקום מוגש על מצע אורז מאודה וביצת עין (49 שקל).

הסושי בקיושי זוכה לעמוד שלם בתפריט ומציע מבחר מנות כמו פתיחים מהסושי: מגורו טאטאקי – סשימי טונה צרובה עם טוגרשי בליווי רוטב פונזו (55 שקל), סאקה טאטאקי – סלמון ובצל ירוק עטופים אצה בטמפורה (49 שקל), גונקאן סושי – 4 סשימי סלמון עוטפים כדורי אורז במילוי בטרטר דגים (48 שקל).

עוד מציע התפריט מבחר רולים מיוחדים (35-47 שקל לרול), קומבינציות סושי (במחיר של 45 שקל ליחיד ועד 162 שקל לזוגית), סנדביץ’ סושי (33-39 שקל), מבחר קונוסים הניתנים להגשה גם כרול סושי ועוד.

לדברי היזמים: “בשנים האחרונות עסקנו בפיתוח מנות אסיאתיות וסושי כדי לתת מענה לתפריט מגוון ברמה הכי גבוהה שיש, הן מבחינת חומרי הגלם והן מבחינת הטריות והאיכות של המנות בגרסה כשרה. היום, אנו שמחים וגאים להשיק את מסעדת קיושי – סושי בר, שתעניק חוויה קולינארית שונה וייחודית בנוף המסעדות הקיים באזור זה, הן מעצם היותה מסעדה אסיתאית כשרה והן בתפריט המציע מגוון רב של מנות מכל הקשת האסיאתית (מוקפצים, סלטים, סושי, מרקים, מנות פתיחה חמות או קרות) והכל ברמת חומרי הגלם הטובים והטריים ביותר”.

עוד מוסיפים היזמים כי קיושי סושי בר תפעל כמסעדה אסיאתית לכל דבר במהלך שעות הפעילות (12:00 עד חצות), והחל מחצות, האווירה במקום תהפוך לאווירת בר, התפריט יוחלף בתפריט לילה שיציע מספר הבילויים לשעות הערב והלילה באזור.

מסעדת קיושי סושי בר בגבעת ברנר. צילום: נופר לפיד
מסעדת קיושי סושי בר בגבעת ברנר. צילום: נופר לפיד

Kiyoshi-Sushi & Bar (קיושי סושי בר) – כשר

כתובת: מתחם הקניות החדש בקיבוץ גבעת ברנר מאחורי תחנת דלק סד”ש

טלפון: 08-933-0009

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*