קוקה קולה נתבעת לשלם 16 מיליון שקל לחברת קולומבו המתמחה בשיווק משקאות חריפים, בטענה להפרת הסכם הפצה

לטענת התובעת, ההתנתקות החד צדדית והפתאומית גרמה לה נזקים חמורים גם מבחינה תדמיתית, ונזקיה מתבטאים באובדן עמלות בשיעור של כ-14 מיליון שקלים ונזק תדמיתי ועסקי המוערך ב-5 מיליון שקל לפחות

החברה המרכזית לייצור משקאות מבני ברק (קוקה קולה) נתבעת לשלם 16 מיליון שקל לחברת קולומבו הפצה ושיווק 2018 המתמחה בהפצה ושיווק משקאות חריפים, בטענה להפרת הסכם הפצה.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר כי בראשית חודש אוגוסט 2018 נכרת הסכם בין התובעת לבין חברת  איי בי בי אל ספיריט (IBBLS) ממודיעין, חברה בת של החברה המרכזית להפצת משקאות חריפים המיובאים על ידה, וזאת למשך תקופה של ארבע שנים.

בין הצדדים הוסכם עוד, כי התובעת תבצע עבור IBBLS לא רק הפצה אלא גם שירותים אחרים. בתביעה נאמר, כי עם מיזוג פעילותה של IBBLS עם חברת האם שלה, החברה המרכזית לייצור משקאות, בראשית חודש מאי השנה, הופר הסכם ההפצה עם התובעת באופן חד צדדי והופסקה לחלוטין אספקת הסחורה לתובעת.

בתביעה שהוגשה באמצעות עוה”ד פרופ’ אבי וינרוט ואריק מגידיש נטען, כי הנתבעת הבטיחה לתובעת כי ההתקשרות עמה תחודש על פי התנאים שהוסכמו, ובתחילת חודש יוני נשלח אל נציגי התובעת סוכן של החברה המרכזית על מנת להחתים אותה על טפסים לשם חידוש ההתקשרות עמה וכן על ערבות אישית לרכישות שיבוצעו מכוחה. אולם לפני מספר ימים נמסר לתובעת על ידי יאיר לוי, סמנכ”ל השיווק, כי בהנהלת החברה המרכזית הוחלט להפר את ההסכם כליל ולא לחדש את ההתקשרות.

לטענת התובעת, ההתנתקות החד צדדית והפתאומית גרמה לה נזקים חמורים גם מבחינה תדמיתית, ונזקיה מתבטאים באובדן עמלות בשיעור של כ-14 מיליון שקלים ונזק תדמיתי ועסקי המוערך ב-5 מיליון שקל לפחות. לאחר קיזוז חובה לחברת IBBLS נזקיה מוערכים בסך של 16 מיליון שקלים.

תגובת הנתבעת לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*