קבוצת ממן אילת הגישה תביעה לאכיפת הסכם נגד ג’נרל מילס ישראל

נטען כי הנתבעת, ג'נרל מילס ישראל, המייצרת ומייבאת מוצרי מאפה ואבקות לעוגות של רשת פילסברי, וכן פועלת להפצת מותג הגלידות Haagen Dazs, החליטה ללא התראה לגזול את זכותה הבלעדית של התובעת להפצה ומכירה בעיר אילת, ולהעבירה לצד שלישי ללא פיצוי. תגובת הנתבעת: מדובר בתביעה חסרת כל בסיס, שהוגשה כנראה משיקולים טקטיים, בניסיון להקדים תביעות כספיות כנגד התובעת לתשלום חובותיה

חברת קבוצת ממן אילת, העוסקת בתחום שיווק המזון הסיטונאי בעיר אילת וסביבתה, הגישה תביעה למתן חשבונות כנגד חברת ג’נרל מילס ישראל המייצרת, משווקת, ומייבאת מוצרי מאפה ואבקות להכנת עוגות של רשת פילסברי העולמית, וכן פועלת להפצת מותג הגלידות Haagen Dazs.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר כי בין הצדדים התקיימה מערכת יחסים מסחריים בתקופה של יותר מ-20 שנה, במסגרתה שיווקה התובעת ומכרה באופן בלעדי את מוצריה של הנתבעת, שהם מוצרי המאפה תחת שם המותג “פילסברי”, באזור אילת, מצפה רמון, הערבה וים המלח.

לדברי התובעת, עיקרה של ההתקשרות בינה לבין הנתבעת היה כי היא שימשה כמעין “בנק” לטובת הנתבעת, כאשר היא זו שנשאה בכל העלויות וההוצאות בפעילות הנדרשת, ומנגד התשלום בוצע אך ורק באמצעות זיכויים ממוצרים שנרכשו מהנתבעת אך לא שולם בעבורם כסף מזומן.

לטענת התובעת, הנתבעת, ללא כל התראה מוקדמת, החליטה להרוס במחי יד את מפעל חייה ואנשיה, לרסק את עסקה, לגזול את זכותה הבלעדית להפצה ומכירה בעיר אילת ולנצל לצרכיה את המוניטין הרב שהיא צברה כמי שמספקת את מוצריה ואת השקעותיה הרבות במהלך השנים במוצרי הנתבעת ובהפצתם, ולהעבירם לידי צד שלישי ללא כל פיצוי או תמורה.

לאור התנהלות זו מציינת התובעת, היא הגישה כנגד הנתבעת תביעה לאכיפת הסכם ובימים אלה מתבררת בקשתה לתיקון התביעה למתן סעד של פיצויים. אולם במקביל התברר לה, כי הנתבעת הסתירה ממנה מידע לו היא זכאית לצורך התחשבנות ביניהן ובדיקה האם היא מקבלת ממנה את מלוא התמורה לה היא זכאית, ומכאן תביעתה זו למתן חשבונות.

תגובת ג’נרל מילס

תגובת הנתבעת על ידי עו”ד יחיאל כשר ממשרד משרד תדמור לוי ושות’: “מדובר בתביעה חסרת כל בסיס, שהוגשה כנראה משיקולים טקטיים, בניסיון להקדים תביעות כספיות כנגד התובעת לתשלום חובותיה לג’נרל מילס ישראל. ג’נרל מילס הינה תאגיד מזון בינלאומי מהגדולים והמובילים בעולם והתובעת שימשה כמפיצה הבלעדית של מוצרי פילסברי באיזור אילת והערבה. התיאור בכתב התביעה של מערכת היחסים בין הצדדים ונסיבות סיומה הינו מופרך.

“בפועל, מהלכים שיזמה התובעת הביאו לכך שג’נרל מילס ישראל חיפשה ומצאה גורמים עסקיים רציניים ומקצועיים מהשורה הראשונה, הפועלים באילת וסביבותיה, ומבקשים לשווק את מוצריה המצוינים של הנתבעת. אכן, מוטב לו הייתה התובעת מכלכלת את מעשיה בתבונה מלכתחילה, ולא מצירה בדיעבד על תוצאות מעשיה שלה עצמה”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*