פרס אהובת השופטים יוענק לשוקולטיירית הישראלית איקה כהן בתערוכה Salon du Chocolat-paris

הודות למדליית הזהב אותה קיבלה לפני כמה חודשים עבור פרלין הזעתר, שעורר הדים בעיתונות הצרפתית, תשתתף גם היא בתערוכה בביתן Elle (היא) - שמעניק חשיפה והכרה בינלאומית לשש שוקולטייריות, נשים מוכשרות מרחבי העולם

איקה כהן
איקה כהן

השוקולטיירית הישראלית איקה כהן תקבל את פרס אהובת השופטים, בתערוכה הבינלאומית היוקרתית, Salon du Chocolat-paris שתתקיים בסוף אוקטובר בפריז. 20 אלף מטרים רבועים של ביתני תערוכות יחשפו בפני הקהל העולמי את פסגת הקולינריה הבינלאומית בתחום קינוחי השוקולד והמתוקים. יותר מ-500 משתתפים מ-60 מדינות ברחבי העולם יטלו חלק בתערוכה, שמהווה פסגה עולמית לאוהבי השוקולד.

השוקולטיירית איקה כהן (Ika Chocolate) זכתה בשנים האחרונות להכרה בינלאומית בתחרות השוקולד International Chocolate Award. הודות למדליית הזהב אותה קיבלה לפני כמה חודשים עבור פרלין הזעתר, שעורר הדים בעיתונות הצרפתית, תשתתף גם היא בתערוכה בביתן Elle (היא). ביתן ייחודי זה מעניק חשיפה והכרה בינלאומית לשש שוקולטייריות, נשים מוכשרות מרחבי העולם ביניהן Vicky Bath , Hasnaa Ferreira  ו-Mitusha Letuppe.

אולם ההכרה האמתית בכישרון, בהתמדה, בחריצות וביצירתיות שבאים לידי ביטוי בפרלינים וביצירות השוקולד שאיקה רוקחת מגיעה בדמותו של פרס “חביבת השופטים” שיוענק לאיקה על ידי המועדון היוקרתי הצרפתי הידוע croqueurs de chocolat ו club des.

מועדון זה, הידוע כמוסד אקסקלוסיבי, מדרג זה שנים את השוקולטיירים הטובים ביותר בצרפת. בשנים האחרונות הרחיב המועדון את פעילותו והחל לדרג גם שוקולטיירים מרחבי העולם. השנה יעניק המועדון את פרסי הדירוג שלו במסגרת התערוכה. איקה, שכבר מדורגת במועדון זה בדירוג זהב, התבשרה שהיא תזכה לקבל השנה את פרס חביבת השופטים בטקס שייערך על הבימה המרכזית בתערוכה, מול קהל אוהד של אלפי מבקרים.

“אני גאה ונרגשת לזכות בפרס שמתי מעט זכו בו”, משתפת איקה. “קבלת הפרס מסמלת עבורי הכרה ביצירה הקולינרית שלי, כמו גם בעבודה הקשה לצד השמירה על איכות חומרי הגלם, תהליכי עבודה מוקפדים ומקוריות. כולי תקווה שהזכייה שלי תעלה את השוקולטיירים הישראלים על המפה העולמית של יצירת השוקולד ותפתח בפנינו דלתות חדשות”.

איקה, שרכשה את הכשרתה בתחום אצל מיטב המומחים בבירות השוקולד העולמיות, צרפת ובלגיה (ביניהם Michel Chaudun, Guy Savoy ו-Jacques Genin) ערכה גם השתלמויות בבתי הספר Bellouet Conseil בצרפת ו-Barry Calebaut בבלגיה. במסגרת העשרה והרחבת הידע הגיעה עד למרכז אמריקה, יבשת המוצא של פולי הקקאו, על מנת להרחיב את היכרותה עם תרבות השוקולד ולאחרונה שבה מסטאז’ אצל השוקולטייר הידוע Patrick Roger. לפני כשלוש שנים פתחה את השוקולטרי בתל אביב ומאז זכתה להכרה ארצית ובינלאומית, כאשר  עשייה שמקורה בתרבות, דיוק, נתינה והנאה הם ערכי הסף המלווים אותה.

בינואר 2019 תגיע איקה לראשונה לשוק היפני ותמכור את הפרלינים המעוטרים שלה גם בטוקיו, בירת השוקולד של המזרח הרחוק.


איקה שוקולד. יד חרוצים 11 תל אביב

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*