פרנג’י עסקי מזון הגישה תביעת לשון הרע נגד דן אנד ברדסטרייט ישראל בגין דירוג שגוי והמלצה לא להעניק לה מימון

התובעת מעמידה את סכום התביעה לצורכי אגרה על 100 אלף שקל. לדברי התובעת, פנייתה אל הנתבעת בדרישה לפיצוי נדחתה על ידה

חברת פרנג’י עסקי מזון הפועלת זה יותר מ-20 שנה בתחום קמעונאות המזון הגישה לבית משפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע בסך 100 אלף שקל נגד חברת דן אנד ברדסטרייט ישראל, המנתחת ומדרגת את כלל העסקים והחברות בישראל.

בתביעה נאמר, כי התובעת מנהלת סופרמרקט ברחוב הכבאים ברמת גן, מעסיקה כעשרה עובדים ומנהלת את עסקיה ללא רבב ותוך עמידה בכל התחייבויותיה. לדברי התובעת ב-3 במרץ 2017 פרסמה דן אנד ברדסטריט ישראל, חברה בת של דן אנד ברדסטרייט העולמית, לכל לקוחותיה פרסום שגוי בנוגע אליה לפיו קיימות כביכול לגביה “התראות מהותיות מאוד ב-24 החודשים האחרונים”. לפיכך המליצה דן אנד ברדסטרייט ללקוחותיה, שלא להעניק לתובעת אשראי בכלל ולמכור לה סחורה כנגד תשלום במזומן או כנגד ביטחונות מלאים בלבד. עוד נטען בפרסום האמור, כי הדירוג של התובעת, החל מה-2 במרץ 2017, הורע ומוגדר עכשיו בסיכון התקשרות גבוה.

[hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]בתביעה שהוגשה באמצעות עו”ד עודד כ. גבעון נטען, כי חברת תנובה הייתה הראשונה שנמנעה מלספק סחורה לתובעת ובכך נגרם לתובעת נזק ישיר של מניעת רווח. לדברי התובעת, רק לאחר שפנתה אל הנתבעת ומחתה על הפרסום הכוזב והשקרי, בדקו אנשי הנתבעת ומצאו כי אכן מדובר בפרסום שגוי, ורק ב-6 במרץ השנה פרסמה הנתבעת ידיעת הבהרה (ללא התנצלות), במסגרתה ביקשה להבהיר כי לא חל שינוי בדירוג סיכון האשראי של התובעת.

לטענת התובעת, שמה הטוב נפגע קשות כפועל יוצא מהפרסום השקרי והדבר גרם לה צורך לשקם את שמה טוב, שנוצר בעבודה ישרה והגונה במשך עשרות שנים, בעיני הספקים וכנראה גם בעיני חלק מלקוחותיה לידיעתם הגיע הפרסום האמור. לדברי התובעת, פנייתה אל הנתבעת בדרישת פיצוי נדחתה על ידה בנימוק לפיו היא דוחה את טענותיה לעניין הנזקים הנטענים שנגרמו לה לכאורה והמוכחשים על ידה. התובעת מציינת, כי נזקיה נאמדים בסכום של 432 אלף שקל וכי היא מעמידה את סכום תביעתה לצורכי אגרה על הסך של 100 אלף שקלים. [hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

תגובת הנתבעת: “החברה קיבלה את התביעה ותגובתה תינתן בבית המשפט”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*