פפריטו שוב על המדפים

לאחר שנעלם מהמדפים לפני שש שנים, כעת הצליחה חברת ברידאקס לפתח ולגדל פלפל ללא גרעינים מזרעים. בימים אלה מושק המוצר למדפים בישראל ובעולם בגירסה משופרת תחת השם: פפריטו

פפריטו - פלפל ללא גרעינים. צילום: יוסי אלטרמן
פפריטו - פלפל ללא גרעינים. צילום: יוסי אלטרמן

לאחר שנעלם מהמדפים לפני שש שנים, כעת הצליחה חברת ברידאקס לפתח ולגדל פלפל ללא גרעינים מזרעים. בימים אלה מושק המוצר מחדש למדפים בישראל ובעולם בגירסה משופרת תחת שם המותג: פפריטו (Pepperito).

הפלפל מכיל ערכים תזונתיים ואת הוויטמינים A, C, E והוא ירק בריא, אז מה הבעיה? לא תמיד יש חשק ורצון לנקות את הגרעינים הרבים שלו לכן פיתחה החברה את הפלפל המשודרג. חברת הזרעים הישראלית ברידאקס מתמחה, בין היתר, בטיפוח זני עילית של ירקות מיוחדים לשווקים בישראל ובעולם והיא הצליחה לפתח זן (מוגן פטנט) של פלפל מתוק ללא גרעינים הגדל מזרעים.

לדברי קובי אבידן, מנכל חברת ברידאקס, “אנו גאים להשיק מחדש למדפים בישראל ובמקביל גם באירופה, גירסה משופרת של פלפל מתוק ללא גרעינים תחת המותג Pepperito בגירסא משודרגת, מוגנת פטנט”. אבידן מוסיף, כי מבחינת החברה מדובר בפיתוח שילך ויתעצם וישדרג את שאר סוגי הפלפלים שכולם מכירים, בטעם, באורך חיי המדף ובטיפוסים חדשניים וכולם יגדלו ללא גרעינים.

את פפריטו מגדלת בישראל חברת שובל ערבה, חברת בוטיק משפחתית בעין יהב שבערבה, המתמחה זה חמישים שנה בגידול ובשיווק ירקות מובחרים. הירקות שמגדלת שובל גדלים בתנאי מדבר ייחודיים וזוכים לליווי אישי משתילה ועד קטיף, ממיון ועד אריזה, משינוע ועד שיווק ברחבי העולם ובארץ.

פפריטו (Pepperito) יימכר במארזים ממותגים – רק לשטוף ולאכול.

המחיר החל מ-9.90 שקלים ל-250 גרם.

היתרונות הבריאותיים של פלפל אדום

פלפל אדום מהווה מקור מצוין לרכיבים תזונתיים שחיוניים לגופינו. בין הרכיבים התזונתיים שנמצאים בפלפל האדום ניתן לציין: קרטנואידים (פיגמנטים אורגניים חשובים) ונוגדי חמצון כגון: לוטאין ובטא קרוטן. נוסף על כך, מהווה הפלפל האדום מקור טבעי לוויטמין C. למעשה, הירק מכיל ויטמין C בכמות שגבוהה יותר מכל ירק או פרי אחר (230 מ”ג ויטמין C לפלפל בינוני).

פלפל אדום מכיל ויטמינים נוספים, ביניהם: 1B, 2B, 3B, 6B, ויטמין K,  ויטמין E וכן ברזל, אשלגן, סידן, חלבון וסיבים תזונתיים. לצד שפע הרכיבים החיוניים שקיימים בפלפל האדום, הוא מכיל 90% מים, מעט מאוד שומן  (0.3 ל-100 גרם) והוא דל בקלוריות. ב-100 גרם פלפל יש בסך הכל 31 קלוריות. מעבר לתרומתו הרבה לבריאות הגוף, הפלפל האדום עסיסי מאוד וניחן בטעם מתוק יותר משאר סוגי הפלפלים, הסיבה לכך היא שבניגוד לפלפלים בצבע ירוק וצהוב, הוא נקטף בשלב בו הוא הבשיל לגמרי.

האם הפלפל האדום בריא יותר מפלפלים בצבעים אדום וירוק?

מחקר שפורסם בעיתון Journal of Food Science בחן את הפעילות של נוגדי החמצון שמכילים פלפלים בצבעים: אדום, כתום וירוק. המחקר מצא שהפלפל האדום מכיל את הכמות הגבוהה ביותר של בטא קרוטן. כמו כן, המחקר מצא שכל הפלפלים – האדום, הירוק והכתום מסוגלים למנוע חמצון של כולסטרול.

איך כדאי לצרוך את הפלפל האדום?

מנה של 80-100 גרם פלפל אדום ליום מעניקה לגוף כמות מספקת של ויטמין C, על כן, כדאי לצרוך את הפלפל מדי יום. ניתן לשלב את הפלפל האדום בתפריט במגוון דרכים – אפשר לאכול את הפלפל האדום כשהוא מוקפץ, קלוי, מבושל, מוחמץ, צלוי, חרוך או במצב טרי. לפי מחקר שנערך על ידי המכון האמריקאי הלאומי, נמצא שפלפל שבושל בטמפרטורה של 200 מעלות ומעלה יאבד מערכיו התזונתיים. בשל סיבה זו, ההמלצה היא לאכול את הפלפל כשהוא טרי ובמצב טבעי.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*