פסטיבל היין “כרמים וטעמים” ברמת הנדיב – המקום בו הכול התחיל

מטרת הפסטיבל היא לחשוף את תעשיית היין הענפה והחקלאות המקומית באזור מורדות הכרמל, בקעת הנדיב ועמק חפר. מגוון היקבים רחב, הן בגודלם והן בסגנון המאפיין אותם. החל ביקבי כרמל מיסודו של הברון דה רוטשילד, דרך יקבי בוטיק ייחודיים

פסטיבל כרמים וטעמים

פסטיבל היין “כרמים וטעמים” מביא את תעשיית היין למקום בו הכל התחיל. הפסטיבל הססגוני יתקיים ב 5-6 ביולי ברמת הנדיב הסמוכה לזכרון יעקב, בתוך גנים פורחים ומול נוף השקיעה הניבט מההר אל הים. ברקע – מופעי מוזיקה, תערוכת צילומים, אמנים יוצרים, פינות גורמה וחקלאות מקומית.

זו השנה השלישית שרמת הנדיב מקיימת את הפסטיבל, כשנוסף על האווירה הייחודית, בולטת במקום משמעות סמלית –  במרכז הגנים הקסומים קבועה אחוזת הקבר של הברון רוטשילד, שביקש להיקבר במקום זה. איש החזון שבתרומתו הרבה החייה את תעשיית היין בארץ, ובזכותו קמו בארץ יקבים רבים ואיכותיים.

השילוב של המיקום, ההיסטוריה, הנוף, אנשי האזור והיין יוצרים פסטיבל ייחודי – וזו אולי הסיבה מדוע מדובר ביותר מאשר עוד פסטיבל יין.

יין, מוזיקה ופינות גורמה
יין, מוזיקה, אמנים יוצרים ופינות גורמה

הפסטיבל יערך על פני שני ערבי קיץ, רביעי וחמישי,  החל מ-18:00 ועד 23:00. מטרת הפסטיבל, אומרים מארגניו, היא לחשוף את תעשיית היין הענפה והחקלאות המקומית באזור מורדות הכרמל, בקעת הנדיב ועמק חפר. מגוון היקבים רחב, הן בגודלם והן בסגנון המאפיין אותם. החל ביקבי כרמל מיסודו של הברון דה רוטשילד, דרך יקבי  בוטיק ייחודיים: יקב סומק, יקב אלונה, יקב ארנס, יקב ווטרמן, יקב מאיה, יקב שטיינמץ, יקב בר מאור, יקב שדות, יקב דדה, יקב אייל, יקב ארגוב, יקב שפיה ,יקב אמפורה , יקב בנימינה, תשבי, מבצר עתלית, יקב סימון, יקב שושנה, יקב שירום, יקב מרגלית ועוד רבים וטובים.

מארגני הפסטיבל מכוונים לקהל הרחב ולשותפים בתעשיית היין בארץ, כמו גם ל”פודיז” ומביני עניין שמחפשים תוצרת מקומית באיכות גבוהה. המבקרים ייהנו גם ממפגן של תוצרת חקלאות ישראלית מקומית, בהם, שמן זית, ריבות ועוד.

אוצרת הפסטיבל היא רותי בן ישראל, מי שניהלה בעבר את מרכז תרבות היין של יקבי כרמל, שופטת בינלאומית בתחרויות יין,  מרצה ויועצת ליקבים ומקדמת תיירות יין.

עלות כניסה 90 שקל. המחיר כולל כוס יין ממותגת לטעימות חופשיות במהלך האירוע, מפה אזורית, ומגוון מופעים להנאת הקהל.

גני רמת הנדיב בזיכרון יעקב, צילום ידיד לוי
גני רמת הנדיב בזיכרון יעקב, צילום ידיד לוי

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*