פטי ורדו בן 10 של אבי כהנוב / מיכאל בן יוסף

יש הפתעות טעימות, גם כאלה שמנפצות את כל הנאמר והנכתב בידי "מביני יין" בע"מ, כולל עבדכם הנאמן

יקב כהנוב. צילום: אתר היקב
יינות מתיישנים / מיכאל בן יוסף

אבי כהנוב והיקב שהוא עומד בראשו נחשבים לפנומן. לא פנומן של פלאים, פנומן של איש שמסור ליקב שלו. ראשית, ביקור ביקב כהנוב דורש תכנון מוקדם. יש להתאמן לעבוד עם יד שמאל למשך שבוע לאחר ביקור ביקב אחרי לחיצת היד של אבי (לאלו שמברכים ביד ימין). למי שאין ניסיון קודם עלול לסבול מיד אחת כמעט משותקת עד שבועיים ימים. אני בעל ניסיון רחב בבני אדם, אבל לא מצליח להתגבר על חביבותו של אבי בקבלת אורחים. אני יודע שהסבל בדרך וממשיך ללחוץ לו יד. זאת אזהרה ידידותית, אך עלי היא לא עובדת. ראו הוזהרתם.

היקב שממוקם בין הכרמים קיבל Upgrading ולבש פנים חדשות. את הפטי ורדו הראשון טעמתי ביקב לפני הרבה שנים. היה מתוק, פטי ורדו מתוק. מתוק חזק, כמעט בצבע שחור, גוף מלא. טעמתי את הראשון אני מניח. בתור יין דסרט הוא היה טעים.

כל זן והסיפור שלו: הפטי וורדו – Petit Verdot – בתרגום חופשי “הקטן הירוק” – מגיע כמעט בכל עולם היין מדרום צרפת של היום. הוא אחד מששת זני הענבים המורשים בבורדו. הזן שייך למשפחה Vitis Vinifera המכובדת, עם אשכולות אדומים כהים וקטנים, ובעיה אחת בלבד. הזן מבשיל מאוחר, במיוחד במזג אוויר קריר. אצלנו הוא מתפתח יפה, והרבה יקבים מקומיים מייצרים יין זני בחיפוש אחר יין שונה ומיוחד, פטי ורדו על טהרת הזן.

פטי ורדו 2010 של כהנוב
אבי כהנוב. צילום: ישראל פרקר

בדרך כלל משמש היין כמילוי ממסכים של רוב יינות האדומים, בעל טנינים מוגדרים וניחוחותיו המיוחדים הם פרחוניים, לעתים בשילוב בננות. בחזרה לשנת 2010 ולארוחה מכובדת אצל ידידיי התל-אביביים.

הסבר קצר על יין מבציר 2010 והציפיות ממנו – בשנת 2020 היין הוא ללא תחזית מפוארת, לפחות לא מהשנים ההם.

למה ואיך? אני שומר יינות בתנאים טובים על מנת לגלות עד כמה ניתן לשמרם בטיבם המיועד. לעתים יש הפתעות טעימות, וגם כאלה שמנפצות את כל הנאמר והנכתב בידי “מביני יין” בע”מ, כולל עבדכם הנאמן.

מצאנו תמורה לכל העבודה של הכהנובים. יש תוצאות ויש אמונה ליין טוב וטוב מאוד, כמו ה-2010. היין הוא בגוון בורדו יפה, מבריק, עם הרבה פרחים יחד עם פרי בשל. הוא בעל גוף ומתיקות עדינה עם סיומת ארוכה ומוגדרת. יופי של יין מבוגר בן עשר שנים.

היה שווה ללחוץ יד לאבי, למרות הסכנה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*