עץ הרימון נתן יינו

יקב רימון מציע מהדורה מוגבלת לכבוד חגיגות 70 למדינת ישראל - שיכר בסגנון פורט עשוי 100% רימונים. עתה משיק היקב גם את בלאן דה נואר - יין לבן, המופק מענבי יין אדום

מהדורה מוגבלת לכבוד חגיגות 70 למדינת ישראל
מהדורה מוגבלת לכבוד חגיגות 70 למדינת ישראל

בלב הרי הגליל מעל שורות ארוכות של עצי פרי מרהיבים שוכן לו יקב רימון – הראשון מסוגו בעולם המייצר יינות על טהרת הרימון בלבד. הכול החל בשנת 2000 כאשר בעל היקב, חקלאי לבית משפחת נחמיאס ממושב כרם בן זימרה, המגדל עצי נשירים למיניהם, נחשף לסגולות המרפא של הרימון, ובתוך כך החליט לגדל עצי רימון. לאחר בירורים רבים גילה בעל היקב שבארץ בפרט ובעולם בכלל ישנם מספר רב של זני רימון שונים ועקב נטייתו לגלות דברים חדשים החל מיד בפיתוח זן רימונים חדש ומיוחד.

צילום: יקב רימון

לאחר מספר שנים, כאשר העצים ניטעו והפרי הגיע לרמת הבשלה מרבית, הדבר הראשון שבלט לעין היה גודלו של הרימון שהגיע עד למשקל של 1.5 ק”ג. הרימונים נלקחו לבדיקות מעבדה, שם נמצאו רמות  סוכר גבוהות מהמקובל הזהות לרמות הסוכר בענבי יין. כאן החל כל התהליך של ייצור יין רימונים והקמתו של יקב רימון. בתחילת שנת 2004 יוצרו כמה מאות בקבוקים בלבד, אשר זכו לתגובות מדהימות בקרב צרכני יין חובבניים ובקרב אנשי מקצוע בעלי שם בתחום היין. אי לכך הגדיל היקב את כמויות הייצור ומאז ועד היום עומד כושר הייצור שלו על מאות אלפי בקבוקים המשווקים בארץ בכל חנויות היין והאלכוהול וברשתות מובחרות.

בעולם זוכים יינות היקב לאהדה רבה וביקוש רב ומשווקים במדינות כמו ארה”ב, אנגליה, קנדה, יפן, סין ועוד. ליקב יש מרכז מבקרים מושקע, המושך אליו אלפי תיירים בשנה מהארץ ומהעולם. המבקרים נחשפים לאחד היקבים הייחודיים בעולם כולו, ואף זוכים לטעום ממגוון יינות היקב. המרכז ממוקם באזור תעשייה דלתון על יד מושב כרם בן זימרה (אזור המכונה בשם טוסקנה של ישראל).

ביקב מסבירים על התכונות הבריאותיות המיוחסות לרימון: הודות לריכוזים גדולים של ויטמינים מסדרת A,B,C, ברזל, סידן ונוגדי חמצון (אנטי- אוקסידנטים), היין מאוד בריא ומומלץ על ידי רופאים למניעת מחלות לב וטרשת העורקים, כנגד הכולסטרול הרע הדם (LDL). לסוכרתיים היין מאזן את רמות האינסולין בדם (מחקרים הראו שסוכר הרימון שונה בהרכבו מכל סוכר אחר ולכן מתפרק בצורה שונה בדם, כך שהוא מומלץ לסוכרתיים). יין הרימון עוזר במניעת התפתחות תאים סרטניים, ואף עוזר בהשמדת תאים סרטניים קיימים, הודות לריכוז מאוד גבוה של נוגדי חמצון – הנלחמים ברדיקלים החופשיים  ומאיצים את חידוש תאי הגוף.

ויש גם תוצרים נוספים. מהרימון מפיקים שמן בריאות וגם מוצרי קוסמטיקה שמיטיבים עם תהליכי הזדקנות בעור.

היינות החדשים של היקב:

בלאן דה נואר

מופק מחלקה ייחודית על צלע ההר הבנוי ברובו מסלע שנוצר מהתפרצות וולקנית, מעל פלאטו דלתון בגובה של 870 מטר מעל פני הים. המקום עם עם תצפית מדהימה לאגם דלתון.

האדמה עליה נטועים הגפנים עשירה במינרלים ומנוקזת היטב. שילוב של מנות קור, רוח מערבית ומעט אדמה על פני סלע וולקני מאוורר מעניק לכרם איכות ייחודית ויוצאת דופן.

יין במהדורה מיוחדת לעצמאות
יין רימונים לחגיגות העצמאות

המשמעות של “בלאן דה נואר” הינה יין לבן, המופק מענבי יין אדום. היין מורכב מ 2 זנים : 60% קברנה פרנק, 40% קברנה סוביניון. יבול נמוך על טרואר ייחודי זה, טכנולוגיה חדישה ועשייה קפדנית מעניקה יין ייחודי בעל צבע וורדרד, ארומה פרחונית, טעמים מורכבים וסיומת ארוכה ונעימה. היין יבש, אלכוהול: 13%, 750 מ”ל.

טמפרטורת הגשה : 4-6 מעלות.

מחיר: 69 שקל.

שיכר בסגנון פורט

מהדורה מוגבלת לכבוד חגיגות 70 למדינת ישראל

שיכר בסגנון פורט עשוי 100% רימונים החל את דרכו לפני עשור. הרימונים נבחרו בקפידה מהחלקות המובחרות ביותר של היקב, לאחר שהגיעו להבשלה פנולית מקסימאלית.

תסיסתו של השיכר הופסקה מוקדם על מנת לשמור על מתיקותו הטבעית של הפרי. השיכר התישן במשך עשר שנים בחביות עץ אלון צרפתי שנבחרו בקפידה מאזור מאוד ייחודי בצרפת, והונחו להתיישנות תחת כיפת השמים בשיטת הפירמידה. במהלך תקופת התיישנות ארוכה זו התאדו כ-60% מהשיכר, והוענקה לו סמיכות עדינה, איזון, ומורכבות טעמים. השיכר מתאפיין בניחוחות של פרי הרימון לצד טעמי שוקולד מריר, פלפל שחור ועלי טבק.

מומלץ להגיש לצד מנות ראשונות, גבינות קשות, כקינוח ואפריטיף. טמפרטורת הגשה: 15-18 מעלות.

750 מ”ל. אלכוהול: 18.5%.

מחיר: 360 שקל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*