עמנואל פרובסט, מנכ”ל חברת JURA השוויצרית: ההתמחות שלנו היא בקפה מפולים טריים שלא נארזו מראש בקפסולות

פרובסט: מכונות הקפה שלנו מאפשרות את החופש לבחור את סוג פולי הקפה לפי הטעם האישי ומונעות פסולת מיותרת של אריזות. על הטניסאי רוג'ר פדרר, שגריר המותג מאז 2006: אנו ממוקדים בקווי הדמיון בינינו - המוצא השוויצרי, העבודה הקשה, הדיוק, האלגנטיות והמרדף אחר מצוינות

עמנואל פרובסט, מנכ"ל חברת JURA עם הפרזנטור, הטניסאי רוג'ר פדרר. התמונה צולמה ב-2015, במעמד החתימה על הסכם הארכת הייצוג של פדרר עד לשנת 2020. צילום: יח''צ
עמנואל פרובסט, מנכ"ל חברת JURA עם הפרזנטור, הטניסאי רוג'ר פדרר. התמונה צולמה ב-2015, במעמד החתימה על הסכם הארכת הייצוג של פדרר עד לשנת 2020. צילום: יח''צ

עמנואל פרובסט, מנכ”ל חברת JURA משוייץ, יצרנית ומשווקת מכונות הקפה פרימיום, מסביר בראיון ל-E-food כיצד מתמודדת החברה עם התחרות בשוק מכונות הקפה, למרות שהיא מייצרת ומשווקת מכונות קפה מקצועיות בקצה העליון של טווח המחירים, בהשוואה לחברות אחרות בשוק. לדבריו, מאז תחילת שנות ה-90 חברת JURA התמקדה באופן עקבי בייצור ושיווק מכונות קפה אוטומטיות תוך בניית מותג פרימיום בענף שמציב טכנולוגייה וסטנדרטים חדשים.

  •  כיצד JURA מתמודדת עם כך שהמוטו השיווקי המרכזי בעולם השיווק מתמקד במחיר, ועם העובדה שישנן חברות המציעות מכונת קפה בחינם, במסגרת הסכמים למכירת הקפסולות שלהן?
רוג'ר פדרר עומד בשביל התהילה ע"ש פדרר שנמצא ב- JURAworld of Coffee בעיירה Niederbuchsiten בשוויץ. צילום: יח"צ
רוג’ר פדרר בשביל התהילה על שמו שנמצא ב- JURAworld of Coffee בעיירה Niederbuchsiten בשוויץ. צילום: יח”צ

עמנואל פרובסט: מכונות הקפה האוטומטיות שלנו מייצגות בבירור התמחות במשקאות קפה מפולים טריים שנטחנו הרגע, ושלא נארזו מראש בקפסולות, וזאת פשוט בלחיצת כפתור. זה מאפשר את החופש לבחור את סוג פולי הקפה לפי הטעם האישי ומונע פסולת מיותרת של אריזות. טווח המוצרים הנוכחי שלנו כולל את הניסיון, הידע והמומחיות של כמעט 25 שנות מחקר ופיתוח, ושל ייצור של יותר מ-5 מיליון יחידות של מכונות קפה אוטומטיות. כך אנו יכולים להבטיח איכות, אמינות ואריכות ימים.

  • מהי האסטרטגיה השיווקית של JURA? האם היא מיושמת גם בישראל?

עמנואל פרובסט: נוכחות ממותגת אחידה בעולם מאופיינת בחומרי תקשורת אחידים. המטה של ​​JURA מציע תוכן וחומרים המותאמים למותג, בכל ערוצי התקשורת. משווקים מכל רחבי העולם משתמשים בחומרים אלו.  גם בישראל התחלנו ליישם אסטרטגיה זו ובעתיד הקרוב נוכל לראות מיתוג אחיד בכל חנויות הקפה המתמחות שמוכרות את מכונות הקפה של יורה.

בשנת 2017 מכרה החברה 336 אלף מכונות קפה מסוגים שונים, עם גידול שנתי של 14% (45 אלף מכונות קפה) לעומת שנת 2016. מחזור המכירות של  JURA ב-2017 היה 500 מיליון פראנק שוויצרי. הצפי ל-2018 הוא שמחזור המכירות יעבור את ה-500 מיליון פרנק שוויצרי.

  • רוג’ר פדרר, אלוף הטניס הבינלאומי, הוא הפרזנטור של JURA. אילו פעילויות קידום מכירות, שיווק ויחסי ציבור מתקיימים בשיתוף פעולה עימו? האם יש סיכוי שהוא יגיע לישראל במסגרת פעילות החברה?

עמנואל פרובסט: חברת JURA עובדת עם רוג’ר פדרר כשגריר המותג מאז 2006. אנו ממוקדים בקווי הדמיון בינינו, וביניהם המוצא השוויצרי, העבודה הקשה, הדיוק, האלגנטיות והמרדף אחר מצוינות. כאחת הדמויות המהימנות ביותר בעולם, רוג’ר פדרר מגלם ערכים אלה בצורה מושלמת, ובכך מסייע לחברה לבנות את המותג שלה בעולם.

חומרי התקשורת בהשתתפות פדרר מתמקדים במכונות הקפה האוטומטיות בפלח משקי הבית. הם כוללים חומרים עבור נקודות המכירה (POS), הפרינט, הדיגיטל והטלוויזיה, בהם נעשה שימוש ספציפי עבור פלח השוק הזה. ראיונות ומפגשים עם פדרר מאורגנים באופן בלעדי על ידי המטה של JURA לצורך הקשר כוללני יותר עם המותג. נכון לעכשיו, לא מתכננים ראיון עיתונאי או מסיבת עיתונאים שאורגנו על ידי JURA עם פדרר בישראל. אם יתקיימו, זה לא יהיה בהתראה קצרה.

  • אילו התפתחויות טכנולוגיות ומכונות קפה חדשות צפויות במהלך 2019-2020?

עמנואל פרובסט: ניתן לגלות רק את הדבר הבא: החידושים ב-JURA תמיד סובבים סביב שלושה נושאים עיקריים. הכל נסוב סביב איכות הקפה האולטימטיבית (והמגוון), ההפעלה הפשוטה ביותר והעיצוב – כך שתוכלו לצפות לשלל מוצרים חדשים מהחברה שלנו.

רוג'ר פדרר בשביל התהילה. צילום: יח"צ
לא צפוי להגיע בזמן הקרוב. הפרזנטור של יורה, רוג’ר פדרר. צילום: יח”צ

בישראל מיוצגת חברת JURA על ידי חברת יורה ישראל שבבעלות משפחת פפר והמנכ”ל יורם פפר. לאחרונה החברה משתפת פעולה עם חברת גולף אנד קו במתחם תצוגה ומכירות בחנות הדגל החדשה של גולף אנד קו ברח’ הלח”י בבני ברק. במתחם הוקמה עמדת הדגמה וטעימה ובה הדגמים המובילים של מכונות הקפה.

הקונספט של מכירת מכונות קפה בחנויות הום סטיילינג הוא כיום טרנד מוביל בעולם. בעקבות ההצלחה השיווקית בקונספט זה במדינות רבות, הוחלט על שיתוף פעולה אסטרטגי מסוג זה גם בארץ.

מפעל יורה בשוויץ. צילום: יח"צ
מפעל יורה בשוויץ. צילום: יח”צ

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*