עובדים בחברה שהפעילה את אולמות כליף והחמאם ביפו הגישו בקשה למתן צו לפירוק החברה

לטענת ובדי חברת המזרח הרחוק, החברה אינה משלמת להם את משכורותיהם, ולמעשה העידה על עצמה כי היא חדלת פירעון. בבקשת הפירוק נאמר כי פיטורי עובדי החברה נעשו בלי ששולמה להם תמורת הודעה מוקדמת, פדיון חופשה, דמי הבראה, ופיצויי פיטורין

מועדון החמאם ביפו. (צילום: ד"ר אבישי טייכר, ויקימדיה)
מועדון החמאם ביפו. (צילום: ד"ר אבישי טייכר, ויקימדיה)

17 עובדי מזרח הרחוק, החברה להספקת מזון אשר הפעילה את אולמות האירועים הנודעים: חמאם וכליף ביפו ואשר הפסיקה לאחרונה את פעילותה העסקית, הגישו בקשה למתן צו לפירוק החברה. לדברי העובדים, החברה שנוסדה בחודש ינואר 2000 אינה משלמת להם את משכורותיהם, ולמעשה העידה על עצמה כי הינה חדלת פירעון.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז נאמר כי ביום שלישי השבוע בשל היקלעותה של החברה לקשים כלכליים ניכרים ולאחר הפסקת פעילותה העסקית של החברה, נמסר לעובדים מכתב המודיע להם על הפסקת עבודתם בחברה על אתר, וללא שנמסרה להם הודעה מוקדמת.

לדברי העובדים, כבר מספר ימים קודם למסירת מכתב הפיטורים, הוברר להם כי החברה חדלה מלפעול, ספקים ונושים צבאו על משרדיה ונטלו מרכושה, בעלי השליטה הדירו רגליהם ממשרדיה, ונודע להם כי החברה נותרה חייבת כספים רבים לנושיה השונים.

לדברי העובדים, באמצעות עו”ד ארז רייפנברג, נמסר להם הן ממנכ”ל החברה והן מבא כוחו של אחד מבעלי השליטה, כי אין באפשרותה של החברה לשלם להם את משכורות חודש פברואר וחלק מחודש מרץ, וכך גם את יתר הזכויות המגיעות להם. בבקשת הפירוק נאמר כי פיטורי עובדי החברה נעשו בלי ששולמה להם תמורת הודעה מוקדמת בת חודש ימים, פדיון חופשה, דמי הבראה, ופיצויי פיטורין.

להערכת העובדים, על פי הבקשה, יתרת חובה של החברה כלפיהם נאמדת במאות אלפי שקלים. לטענתם, החברה חדלת פירעון ומן הצדק והיושר להורות על פירוקה לאור העובדה כי הפסיקה למעשה כל פעילות. העובדים מציינים כי מתן צו פירוק יאפשר להם לפנות אל המוסד לביטוח לאומי בתביעה לקבלת גימלה ולמיצוי זכויותיהם על פי דין.

לא ניתן היה להשיג את תגובת החברה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*