סטארבקס וקבוצת עליבאבא משתפות פעולה כדי לשנות את ענף הקפה בסין

סטארבקס תשתף פעולה בעסקים חשובים בסביבה של עליבאבא, כולל Ele.me, Hema, Tmall, Taobao ו-Alipay, והיא מודיעה על תכניות לפיילוט של שירותי משלוחים בביג'ינג ושנגחאי בספטמבר 2018. תוכנית המשלוחים תורחב ליותר מאלפיים סניפים ב-30 ערים עד סוף השנה

פיילוט סטארבקס של שירותי משלוחים החל מספטמבר השנה. צילום: יח"צ
פיילוט סטארבקס של שירותי משלוחים בסין החל מספטמבר השנה. צילומים: יח"צ

חברת הקפה סטארבקס ו-Alibaba Group Holding Ltd (עליבאבא) הודיעו ב-2 באוגוסט השנה על שותפות אסטרטגית חדשה ביניהן בשם קמעונאות חדשה שתשנה את ענף הקפה בסין. תוך שיתוף פעולה עם עסקים חשובים בסביבה של עליבאבא, כולל Ele.me, Hema, Tmall, Taobao ו-Alipay, סטארבקס הודיעה על תוכניות לפיילוט של שירותי משלוחים החל מספטמבר 2018, להקים מטבחי משלוחים של סטארבקס למילוי הזמנות משלוחים, ולשלב מספר פלטפורמות כדי ליצור ביחד סניף סטארבקס וירטואלי ללקוחות הסיניים.

מדובר בשתי חברות גלובליות איקוניות המתבססות על החוזקות שלהן בקמעונאות וטכנולוגיה כדי לחולל מהפיכה של ממש בסין. “סטארבקס צומחת ומחדשת מהר יותר בסין מאשר בכל מקום אחר בעולם”, אמר קווין ג’ונסון, נשיא ומנהל עסקים ראשי, חברת הקפה סטארבקס. “השותפות הטרנספורמטיבית עם עליבאבא תעצב מחדש את הקמעונאות המודרנית, והיא ציון דרך במאמצינו לעלות על הציפית של הצרכנים הסיניים. כדאי לעקוב אחרי סטארבקס סין, ויש לי אמון מלא בצוות שיפיח חיים בחידוש הזה”.

דניאל ז’אנג, מנהל העסקים הראשי של קבוצת עליבאבא: “סטארבקס היא יותר מיעד לקפה פרימיום ואנחנו שותפים לאותו חזון להיות חלוצים בתרבות וסגנון חיים חדשים של קפה באמצעות חדשנות וטכנולוגיה. עליבאבא שמחה להרחיב את שיתוף הפעולה הקיים שלנו עם סטארבקס על ידי שימוש בתשתית הקמעונאות החדשה שבחוד החנית שלנו ובעוצמה הדיגיטלית, כדי לאפשר חוויה ללא תקדים לצרכנים. השותפות הזאת היא שוב עדות להצלחה של אסטרטגיית הקמעונאות החדשה שלנו”.

השותפות האסטרטגית היא חלק ממאמץ הקמעונאות החדשה הרחב יותר של עליבאבא, שמיועד להפוך את האופן שבו מנהלים מסחר על ידי שילוב חוויות מקוונות ולא מקוונות. עליבאבא הציגה את הקמעונאות החדשה ב-2016 והיא הפכה מאז לאסטרטגיה בענף הקמעונאות.

שירות משלוחי קפה באמצעות Ele.me

באמצעות עבודה עם Ele.me, הפלטפורמה למשלוחי מזון לפי דרישה המובילה בסין עם שלושה מיליון משלוחנים רשומים, סטארבקס תתחיל בפיילוט של משלוחים בספטמבר השנה ב-150 סניפים שנמצאים באזורי מסחר חשובים בבייג’ינג ושנגחאי, עם תכניות להאיץ ולהרחיב את תוכנית המשלוחים שלה ליותר מאלפיים סניפי סטארבקס ב-30 ערים עד סוף 2018.

סטארבקס ו-Ele.me עבדו ביחד כדי לפתח תשתית משלוחים ייחודית ומותאמת אישית, שנקבעה בקפדנות בכל שלב לאורך הדרך, כולל משלוחנים ייעודיים של Ele.me, זמן מסירה מדויק ומנשאים מותאמים ספציפית. שתי החברות יצרו תכנית מותאמת מהזמנה למסירה ואמות מידה חדשות של שירות משלוחי קפה ללקוחות הסיניים. ל-Ele.me יש תשתית חזקה של משלוחים לפי הזמנה בסין. “אנחנו שמחים לשתף פעולה עם סטארבקס בהשקת שירותי המשלוחים האמינים האלה כדי למלא את הצרכים של אנשים ולנצל את הפוטנציאל העצום של מגזר המשלוחים. זה ציון דרך חשוב עבור Ele.me כדי להעמיק את העבודה המשותפת שלנו עם רשתות קמעונאיות ולהרחיב עוד את החדירה שלנו במגזר משלוחי המזון”, אמר וואנג ליי, מנהל העסקים הראשי של Ele.me.

יכולות לביצוע הזמנות ומשלוח באמצעות הסופרמרקטים של Hema

בנוסף, סטארבקס תשתף פעולה עם הסופרמרקטים של Hema ותהיה המותג הקמעונאי הראשון שיקים מטבחי משלוחים של סטארבקס ייעודיים בסניפים שלה. מטבחי משלוחים של סטארבקס ינצלו את יכולות ביצוע ההזמנות והמשלוח של Hema כדי להשלים את המשלוח של משקאות קפה ותה מלאכת יד שמוצעים באמצעות סניפי סטארבקס קיימים. סטארבקס גם תנצל את התובנות המאוד יעילות של Hema על צרכנים ואת המומחיות הייחודית במילוי הזמנות כדי לחדור יותר ולשרת טוב יותר את הצרכים של יחידים ומשפחות ברחבי סין.

האסטרטגיה תהווה את הבסיס של תכנון הרשת העתידית של סניפי סטארבקס חדשים, יחד עם סניפי מטבחי משלוחים של סטארבקס, כדי להרחיב בעתיד את הגודל וטווח ההגעה של שירותי המשלוחים. סטארבקס תפתח מטבחי משלוחים בסופרים נבחרים של Hema בשנגחאי והנגז’ו כבר בספטמבר 2018, עם תוכניות להרחיב את נוכחותה לערים אחרות עם הזמן.

“ללקוחות הסיניים שלנו יש ציפיות גבוהות מהחוויה של סטארבקס ואנחנו גאים להציג חוויית משלוחי פרימיום שמשקפת את אותם שירות ואיכות שהם למדו לאהוב ולצפות מאיתנו בסניפים שלנו”, אמרה מנהלת העסקים הראשית של סטארבקס סין, בלינדה וונג. לדבריה, “באמצעות השותפות שלנו עם עליבאבא, אנחנו שוברים את המחסומים הפיזיים והווירטואליים בין הבית, המשרד, הסניף והמרחב הדיגיטלי, הופכים את סין לשוק הראשון של סטארבקס שיעניק חווייה חלקה בכל היבטי החיים של לקוחותינו”.

חידושים דיגיטליים משנים את ענף הקמעונאות

יוזמה חשובה במסגרת השותפות היא פיתוח של סניף סטארבקס וירטואלי חלוצי, הראשון מסוגו בסין. במסגרת השותפות הדיגיטלית, עליבאבא תפתח מוקד ניהול מקוון מרכזי, עם יכולות ייחודיות לשלב ולהעניק חווייה עקבית בפלטפורמות דיגיטליות מרובות. החידוש הזה יתעלה על המגבלות המסורתיות של ביקור באמצעות אפליקציה אחת על ידי הענקת חווייה מותאמת אישית באפליקציה של סטארבקס ובאפליקציות הסלולר שפונות ללקוח של עליבאבא.

בחברה מציינים, כי החידוש האחרון הזה יחולל מהפכה במודל המסורתי של מעבר מלא מקוון למקוון על ידי הרחבה יעילה של תחום ההגעה לתוך ריטואל סגנון החיים היומיומי של הצרכן הסיני, ללא קשר לזמן ולמקום. לקוחות החברה יוכלו לגשת וליהנות מקפה במקום אחד כשהם רוכשים מוצרים באינטרנט, קונים משקה שיישלח לחבר או שולחים מתנת אהבה בפלטפורמת נתינת המתנות החברתית Say it with Starbucks. סטארבקס תשלב בהדרגה את פלטפורמת החברות של ההטבות שלה במערכת המרכזית, כדי להשתמש בתובנות על הצרכנים שלה וכדי להעניק ללקוחותיה חוויה שבאמת מותאמת אישית.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*