סושי לטיני

מסורת, תרבות ומגדר עומדים בדרכה של חואנה המתקבלת לעבודה כעוזרת טבח במסעדה יפנית מקומית - בסרטו החדש של אנתוני לוצ'רו. במסעדה היא מגלה עולם חדש של ניחוחות, טעמים ותרבויות. היצירתיות שלה מציתה מחדש את תשוקתה למזון ואת החלום להיות סושי-שף

סושי לטיני, חואנה ואקי סועדים, צילום: באדיבות סרטי נחשון
סושי לטיני, חואנה ואקי סועדים, צילום: באדיבות סרטי נחשון

סושי לטיני, East Side Sushi, הוא סרטו  של הבמאי-כותב אנתוני לוצ’רו. לחואנה (השחקנית דיאנה אליזבת טורס), אם חד הורית, עם יכולות מופלאות במטבח. ידי הזהב שלה חותכות וקוצצות כל דבר במהירות שיא ובדיוק רב. היא מתקבלת לעבודה כעוזרת טבח במסעדה יפנית מקומית, שם היא מגלה עולם חדש של ניחוחות, טעמים ותרבויות. היצירתיות שלה מציתה מחדש את תשוקתה למזון ואת החלום להיות סושי-שף.

חואנה מגלה מהר מאד שאין הדבר פשוט, מאחר שמסורת, תרבות ומגדר עומדים בדרכה. כנגד כל הסיכויים, היא יוצאת למסע של גילוי עצמי, נחושה בדעתה לא לתת לאף אחד לעצור אותה מלהגשים את חלומה.

לוצ’רו אומר על סרטו: “אתה יוצר את הסרט שאתה רוצה לראות, נכון? ובכן, זה היה הרעיון מאחורי הסרט הזה. כשכתבתי את התסריט, שיערתי שזה לא הולך להיות משהו מיינסטרימי, לא הסרט ההוליוודי הטיפוסי שהורגלת אליו. עשיית סרטים עבורי היא חצי תחביב, חצי אובססיה. עוד בשנת 2007 התחלתי לאבד עניין בתעשייה המיינסטרימית של הקולנוע. רציתי לראות יותר גיוון על המסך. יותר תרבויות, יותר רקעים דתיים, יותר מקומות מעניינים לצילום, יותר מהכל. זו הרב תרבותיות שהופכת את ארצות הברית לכל כך מיוחדת. והיית רוצה לראות את זה מיוצג על המסך. עירוב התרבויות הוא גם מה שהופך את האוכל כאן בארצות הברית לכל כך מגוון ומעניין.

“אני מקווה שאנשים יצאו מן הסרט הזה עם תשוקה ליותר מאשר לסושי. אני רוצה שתהיה להם הבנה טובה יותר ויכולת קבלה של האנשים הסובבים אותם. וכמובן אני רוצה שהם ייהנו”.

סושי לטיני. באדיבות סרטי נחשון
סושי לטיני. באדיבות סרטי נחשון

על קשיים מיוחדים בעשיית הסרט אומר לוצ’רו, “סושי הוא דבר יקר, לעשות את זה בצורה מאד זולה בסרט עם תקציב קטן זה מאוד קשה. כך גיליתי למעשה שסרטים על אוכל הם קשים לעשייה ומאד יקרים. כשצילמנו, הדגים והסושי שינו את צבעם והתפרקו תחת התאורה החזקה. בסרט הבא שלי אני אעשה כל מאמץ כדי להימנע מסצנות של אוכל, אפילו לא סנדוויץ’.

לוצ’רו נולד וגדל באוקלנד, קליפורניה. לוצ’רו אוהב ליצור סרטים רב תרבותיים. הוא יצר וכתב סרטים המשלבים בין הדרמה לקומדיה. בהם הסרט הדוקומנטרי משנת 2007 “מלאכים על כסאות גלגלים” – סרט קצר שזכה בפרסים רבים. סרטיו האחרים “סן פרנסיסקו היא…” משנת 2011, “אני צריך מוקה” משנת 2005 שזכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים של סן פרנסיסקו. לוצ’רו עבד בחברת לוקאס-פילמס על סרטים כמו “מלחמת הכוכבים”, “שודדי הקריביים”, “איירון מן” ו”המומיה”. כמו כן, הוא תיעד את מאחורי הקלעים של “מלחמת הכוכבים”, הסרט האחרון בסדרה. סושי לטיני הוא סרטו העלילתי הארוך הראשון. הסרט הוא זוכה שמונה פרסי חביב הקהל בפסטיבלים שונים בעולם, שני פרסי הסרט הטוב ביותר בשני פסטיבלים ופרס לתסריט הטוב ביותר.

היוצרים: תסריט, בימוי עריכה והפקה בפועל: אנתוני לוצ’רו, מפיקה: ג’ולי רוביו, מפיקה שותפה: ויקי וונג, צילום: מרטי רוזנברג, מוסיקה מקורית: אלכס מנדל, עיצוב: ג’ולז קובלין, עיצוב אוכל: ג’וזה זלאיה.

שחקנים: חואנה: דינה אליזבת טורס, אקי: יוטקה טקויוש, אפה: רודריגו דוארטה קלארק, לידיה: קאיה ג’ייד אגווירה, מר יושידה: רוג’י אוימה.

ארצות הברית 2015 , 106 דקות, אנגלית, ספרדית ויפנית תרגום לעברית ולאנגלית. הפצה בישראל סרטי נחשון.

החל מ-5 באוקטובר בסינמטק תל אביב ובכל רחבי הארץ.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*